Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens de optielijst noemt het

Full Self-Driving Capability

En als je het gaat activeren staat er dat het BETA is. Maar dat is dus een leugen gebleken.

teslakritiek.png
 
  • Funny
Reactions: -MD- and jpvdheijn
"Beta software is functioneel af en hoeft alleen nog een praktijktest te ondergaan om fouten op te sporen die over het hoofd gezien zijn bij interne tests."
Beta software is feature complete. Dat is de 'FSD' software van Tesla bij lange na niet.
Een andere definitie: (ik heb wat dingen bewust vet gemaskt)

Een bètaversie is in ontwikkeling zijnde software die nog niet stabiel genoeg is om in productie genomen te worden, maar wel al (deels) functioneel is. De bètaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest waarbij feedback gegeven kan worden. Dit kan een gesloten selectie gebruikers zijn (closed beta of gesloten bèta) of gewoon voor elke gebruiker (open bèta).
(Wikipedia)

Hmm, lijkt wel FSD beta 🤔
 
  • Funny
Reactions: horta
Volgens mij is het qua kwaliteit beta. Maar omdat het vermarkt is zou het alfa kunnen genoemd worden. Normaal wordt beta niet uitgerold naar gebruikers. Maar Tesla heeft bij bestelling ons akkoord gevraagd om bèta te leveren (om zichzelf juridisch buiten schot te zetten).
Eigenlijk is het live zetten van bèta zelfs noodzakelijk geweest om voldoende data te verzamelen om de verdere ontwikkeling te bespoedigen of zelfs mogelijk te maken.
Ik denk dat je voor beide termen kan gaan. Bèta inhoudelijk, maar omdat het uitgerold is zou je kunnen zeggen dat het daarmee alfa geworden is.
Eigenlijk zijn de termen verouderd. Als je als ontwikkelaar moet wachten tot je systeem volledig bugvrij is vooraleer het verkocht wordt, haal je nooit een commercieel interessant product. Je hebt al inkomsten nodig om de laatste correcties te sponsoren. Het is ook niet meer mogelijk om alle mogelijke scenario’s en alle samenlopen van omstandigheden te voorzien in een testcyclus.
In een aantal sectoren gaat me nog heel ver, zoals in pharma, militaire toepassingen. Maar zelfs daar gaat men testen om te zien of er geen levensbedreigende problemen kunnen ontstaan en niet om het volledig bugvrij te krijgen. En dan nog worden er wel eens zaken over het hoofd gezien.
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Bij een iX1 heb je zelfs geen stalk nodig, althans niet voor de richtingaanwijzers (als je die optie er niet bij neemt? ;-)
Vergeet niet in het optie pakket de opties stuurwiel, deuren en wielen aan te vinken. Zijspiegels en een achteruitkijkspiegel heb je dan in een BMW weer niet nodig, je denkt immers altijd sneller te zijn dan de rest. ;)
 
Vergeet niet in het optie pakket de opties stuurwiel, deuren en wielen aan te vinken. Zijspiegels en een achteruitkijkspiegel heb je dan in een BMW weer niet nodig, je denkt immers altijd sneller te zijn dan de rest. ;)

Ik zou ook de optie Fiets nemen met de huidige generatie van elektrische BMWs 😂

Ik hoop dat je mee geluk hebt, maar een kennis heeft op 1 jaar tijd al 3x zijn elektrische BMW moeten laten afslepen wegens problemen in het elektrische (aandrijf)gedeelte. Waarvan eenmaal halverwege Frankrijk met een volgeladen wagen.
 
Dit weekend twee keer bij een supercharger geweest in NL en in D echter in de App zie ik deze laadsessies niet terug. Eerdere supercharger bezoekjes (om even de laadsnelheid te testen, die overigens verbluffend is in vergelijking met de MS uit 2018) verschenen wel gewoon - vrijwel direct - in de App. Er is niks veranderd in betaalmethode oid.

Anyone?
 
Dit weekend twee keer bij een supercharger geweest in NL en in D echter in de App zie ik deze laadsessies niet terug. Eerdere supercharger bezoekjes (om even de laadsnelheid te testen, die overigens verbluffend is in vergelijking met de MS uit 2018) verschenen wel gewoon - vrijwel direct - in de App. Er is niks veranderd in betaalmethode oid.

Anyone?
Screenshot_20240304_110750_Tesla.jpgScreenshot_20240304_110822_Tesla.jpgScreenshot_20240304_110839_Tesla.jpg
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Michel_AH