Dit weekend naar Disneyland Parijs geweest met de Tesla. Aan iedereen vooraf aangegeven hoe handig dat is........
Vertokken met een nagenoeg volle batterij en in Oosterhout een kopje koffie gedronken. Met volle moed verder naar Gent. (afgelopen vrijdag was het pest weer met veel regen en enorme wind, tegen!)
Richting Gent de route gevolgd die werd aangegeven door de navigatie. Oftewel bijna 60 km binnendoor gereden, niet handig.
Aangekomen bij Gent maar liefst 8 chargers en met een snelheid van 550km per uur geladen (zal geen officiele benaming zijn maar is wel duidelijk). Tot de volgende charger bij de Gaulle was 270 KM. Met een range van 330 vertrokken. Door de tegenwind haalde ik een verbruik van 350kh over 10 KM, ....de range ging hard omlaag dus. Met een marge van 5 KM kwam ik aan bij de tolpoort. NADAT ik de tolpoort had genomen moest ik ineens nog 33 KM. Oftewel de afslag ligt NET VOOR de tolpoort.
5KM minus 33 KM is stilstaan!
Niet happy op dat moment. Doorgereden omdat ik niet op de vluchstrook wilde stilstaan. De afslag voor park Astrix werd niet aangegeven door de navigatie maar daar kon je wel keren en terug! Gelukkig, met 80KM per uur en de kachel uit teruggereden en 18,5 KM doorgereden met range van 0 KM.
Uiteindelijk aangekomen bij de Suc en met 550 KM bijgeladen...pfff. Daar kwam nog een medewerkster van Tesla om ook te laden, leuk.
In Disney aangekomen met 12KM per uur (!) bijgeladen en met bijna volle accu weer terug naar Holland. Op de terugweg goed opgelet bij de tolpoort en ook nu moesten we VOOR de tolpoort de afslag nemen. ( geen ezel dus ging goed nu) Hier ging het laden nu nog maar met 225 KM per uur, beide poorten geprobeerd.
Uiteindelijk door naar Gent waar we nu rechtstreeks heen gingen en het laden weer met hoge snelheid lukte. Echter nu ging de geplande lunch niet door want de bar en lunchroom waren gesloten op zondag. Wel konden we zelf koffie tappen en dus naar een kwartiertje weer doorgereden naar Oosterhout. Daar aangekomen waren 7 van de 8 plaatsen bezet en 1 Tesla stond zo geparkeerd dat hij twee plaatsen bezet hield. Vriend! Uiteindelijk konden we laden met 130 KM per uur, ook de twee poging ging niet harder. Net genoeg geladen om thuis te komen.
Lesson learned;
Navigatie naar Suc Gent is binnendoor...niet handig, gewoon de E17 volgen;
Suc de Gaulle is vlak VOOR de tolpoort;
De afslag bij Astrix is een plek om je fout te herstellen maar wordt niet aangegeven door de navigatie;
De snelheid van laden is behoorlijk onbetrouwbaar. ( er stond een Duitser te laden in Oosterhout en toen ik weg ging had hij nog maar 227 geladen.....zal niet blij geweest zijn);
Je kan niet alijd lunchen bij een Suc dus de lunch kan nog wel eens uitgesteld worden.
Al met al een leuke ervaring en met de kennis van nu (!) gaat het zeker beter. Doe er uw voordeel mee.
Vertokken met een nagenoeg volle batterij en in Oosterhout een kopje koffie gedronken. Met volle moed verder naar Gent. (afgelopen vrijdag was het pest weer met veel regen en enorme wind, tegen!)
Richting Gent de route gevolgd die werd aangegeven door de navigatie. Oftewel bijna 60 km binnendoor gereden, niet handig.
Aangekomen bij Gent maar liefst 8 chargers en met een snelheid van 550km per uur geladen (zal geen officiele benaming zijn maar is wel duidelijk). Tot de volgende charger bij de Gaulle was 270 KM. Met een range van 330 vertrokken. Door de tegenwind haalde ik een verbruik van 350kh over 10 KM, ....de range ging hard omlaag dus. Met een marge van 5 KM kwam ik aan bij de tolpoort. NADAT ik de tolpoort had genomen moest ik ineens nog 33 KM. Oftewel de afslag ligt NET VOOR de tolpoort.
5KM minus 33 KM is stilstaan!
Niet happy op dat moment. Doorgereden omdat ik niet op de vluchstrook wilde stilstaan. De afslag voor park Astrix werd niet aangegeven door de navigatie maar daar kon je wel keren en terug! Gelukkig, met 80KM per uur en de kachel uit teruggereden en 18,5 KM doorgereden met range van 0 KM.
Uiteindelijk aangekomen bij de Suc en met 550 KM bijgeladen...pfff. Daar kwam nog een medewerkster van Tesla om ook te laden, leuk.
In Disney aangekomen met 12KM per uur (!) bijgeladen en met bijna volle accu weer terug naar Holland. Op de terugweg goed opgelet bij de tolpoort en ook nu moesten we VOOR de tolpoort de afslag nemen. ( geen ezel dus ging goed nu) Hier ging het laden nu nog maar met 225 KM per uur, beide poorten geprobeerd.
Uiteindelijk door naar Gent waar we nu rechtstreeks heen gingen en het laden weer met hoge snelheid lukte. Echter nu ging de geplande lunch niet door want de bar en lunchroom waren gesloten op zondag. Wel konden we zelf koffie tappen en dus naar een kwartiertje weer doorgereden naar Oosterhout. Daar aangekomen waren 7 van de 8 plaatsen bezet en 1 Tesla stond zo geparkeerd dat hij twee plaatsen bezet hield. Vriend! Uiteindelijk konden we laden met 130 KM per uur, ook de twee poging ging niet harder. Net genoeg geladen om thuis te komen.
Lesson learned;
Navigatie naar Suc Gent is binnendoor...niet handig, gewoon de E17 volgen;
Suc de Gaulle is vlak VOOR de tolpoort;
De afslag bij Astrix is een plek om je fout te herstellen maar wordt niet aangegeven door de navigatie;
De snelheid van laden is behoorlijk onbetrouwbaar. ( er stond een Duitser te laden in Oosterhout en toen ik weg ging had hij nog maar 227 geladen.....zal niet blij geweest zijn);
Je kan niet alijd lunchen bij een Suc dus de lunch kan nog wel eens uitgesteld worden.
Al met al een leuke ervaring en met de kennis van nu (!) gaat het zeker beter. Doe er uw voordeel mee.
Last edited: