Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wel vervelend om te melden, maar ik mag zondag om half 5. Een van de laatste, dus hou hem heel. Weet niet wat hun criterium is. Ik heb een uurtje na de mail aangemeld. Heb een echte Tesla fan (kan hem niet kopen) meegevraagd, die slaapt dus gewoon niet meer. Krijg elke dag op de raarste momenten appjes. Ook wel erg leuk, ben wel benieuwd naar de performance.
 
Prijs zal wel veel duurder zijn dan onze S. Maar als het dak eraf kan heb je toch wel een gave E-auto. Ik kwam er afgelopen week één tegen zo'n R8 cabrio - mooi !

En ze zeggen erbij dat ze "bereid" zijn er eentje maken als de klant dat wil.

Dit zijn allemaal opstapjes naar goede EV's en wat denken jullie? Zal een koper niet als eerste aan Audi de eis stellen dat Audi ervoor moet zorgen dat hij kan bijladen aan, dan, de meer dan 300 SuC's in Europa? Hij heeft namelijk gelezen dat Elon dat heeft beloofd.

Anders kiest hij toch voor de veel goedkopere S85(D) met groot primair (SuC) en secundair (Destination charge) levenslang gratis laadnetwerk. Lijkt mij.
 
Toch weet ik zo net nog niet of onze SUC stroom altijd gratis blijft !

Voorlopig is dat één van de speerpunten en is het nadrukkelijk "auto"levenslang. Ik maak me daar geen zorgen over. Als de SuC's er eenmaal staan en ze zijn ook direct helemaal betaald uit wat er aan geld is binnengekomen (wrevelpuntje voor de aandeelhouders) dan gaat het alleen om onderhoud en stroom. Op een grote vloot van auto's die allemaal een prepaidbedrag binnenbrengen maar waarvan een deel de SuC regelmatig gebruikt en een groot deel alleen voor grote trips zal het met de stroom denk ik wel meevallen. Komen er andere deelnemers die meebetalen aan de installaties wordt het nog minder.

Het zal de kunst zijn om een gebalanceerd netwerk in te richten dat ook goed functioneert met 10 of 100 x zoveel auto's.

Vandaar ook de spreiding richting secundair netwerk. Er zit systeem in, denk ik.
 
Diamond black tour ook in Belgium....juist uitnodiging gekregen voor de WE van 27 t/m 29 maart. Vindt plaats in de Maasmechelen Village.

Weet nog niet of ik me kan inschrijven...zou kunnen dat ik al de zaterdag moet vertrekken op zakenreis ipv zondag :-(