Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
sh#t... Krijg net melding misdrijf... 35km te hard gereden op doorgaande weg binnen bebouwde kom. Op moment dat ik tussen 2 afspraken naar schadebedrijf kon... Benieuwd hoe dit verder gaat...
Ik gisteren ook op weg naar Amsterdam, net nadat ik de parking verlaten had. Reeds 64 volgens de logs waar ik 50 mocht. Hopelijk afgerond onder de 61 zodat ik er met 50 euri vanaf kom.
 
Voor het slapen nog even kijken hoe het met de tesla in Aartselaar is.,
was dat even schrikken!
Screenshot_2015-03-06-22-54-53.png

Screenshot_2015-03-06-22-54-37.png

gelukkig stond hij enkele minuten later weer in Aartselaar(voor zover ik de app nog durf geloven)
 
Voor het slapen nog even kijken hoe het met de tesla in Aartselaar is.,
was dat even schrikken!
View attachment 74181
View attachment 74182
gelukkig stond hij enkele minuten later weer in Aartselaar(voor zover ik de app nog durf geloven)

ze hebben hem flink de sporen gegeven. op enkele minuten van Perwijs naar Aartselaar.

- - - Updated - - -

Wanneer wordt het vertrekpunt bekend gemaakt van de E-rally? Mijn vrouw en ik willen ook wel deelnemen maar we durven het risico niet te nemen in te schrijven zonder dat de wagen is geleverd. Kwestie van het lot niet te tarten.

De ERally is op 30 mei. Op 29 mei zullen we dus bekend maken waar de start is :wink:
Maar even serieus nu : wacht niet te lang met inschrijven, er zijn nog enkele plaatsen vrij maar beperkt !

De D was -zoals je overal wel kan lezen- insane. Enkel jammer dat we enkel kunnen mee-rijden.
Ik verwacht dat meerdere non-D's zullen ingeruild worden !
 
Vandaag mogen proefrijden in Tilburg in de P85D! Wat een monster!, stoelen zijn aangenamer, ik had gedacht dat ik die 700 pk wel kwijt kon doch voelde hem lichtjes dribbelen, achterin hadden ze het niet echt op staan en Maurice (Bove) zat naast me en ik hoorde hem een beetje kreunen toen ik bij de Spinder het onderstuur opzocht.
Ik vond de Adaptive Cruise Control wel iets hebben!
Dit was zeker een compensatie omdat ik er in Lelystad niet bij mag zijn.
 
Hans, ik dacht zojuist op weg naar huis hetzelfde. Hopelijk, maakt het allemaal weer wat makkelijker. Alleen connectiviteit met andere Tesla's had ik niet bedacht
Vandaag tijdens de proefrit in de P85D popte er toen ik te hard doortrok een "max snelheidsbord op van 80km" op het scherm in de navigatie.
Ik denk dat dat in ieder geval toegevoegd wordt aan het tech pakket.
Toen ik meldde dat ik dat niet niet had kreeg ik een opmerking die klonk als Neehhhhh????
 
Oeps... Mijn laadpas doet het niet (krijg rode led) en nu sta ik met nog 90 km in scheveningen, vanmiddag moet ik terug richting Zwolle..

Vraag, is Amsterdam supercharger gewoon bereikbaar? (dat kan ik halen) of heeeeel toevallig iemand iemand hier van het forum die eigen laadpaal heeft in parkeergarage naast kurhaus (staat namelijk een zwarte 2 plekken naast me in die parkeergarage met eigen laadplek/paal. Misschien mag ik daar even op...
 
Oeps... Mijn laadpas doet het niet (krijg rode led) en nu sta ik met nog 90 km in scheveningen, vanmiddag moet ik terug richting Zwolle..

Vraag, is Amsterdam supercharger gewoon bereikbaar? (dat kan ik halen) of heeeeel toevallig iemand iemand hier van het forum die eigen laadpaal heeft in parkeergarage naast kurhaus (staat namelijk een zwarte 2 plekken naast me in die parkeergarage met eigen laadplek/paal. Misschien mag ik daar even op...

Amsterdam is open, 24/7. Don't worry.
 
Oeps... Mijn laadpas doet het niet (krijg rode led) en nu sta ik met nog 90 km in scheveningen, vanmiddag moet ik terug richting Zwolle..

Vraag, is Amsterdam supercharger gewoon bereikbaar? (dat kan ik halen) of heeeeel toevallig iemand iemand hier van het forum die eigen laadpaal heeft in parkeergarage naast kurhaus (staat namelijk een zwarte 2 plekken naast me in die parkeergarage met eigen laadplek/paal. Misschien mag ik daar even op...

Amsterdam is open, 24/7 maar die laadpaal in de buurt van het Kurhaus heeft meen ik ook een QR code. Welke App je daarvoor moet gebruiken weet ik niet, mogelijk plugsurfing?
 
Desnoods kan je in Amsterdam achterom rijden, daar was gisteren het hek open.Mochten ze eea nog niet ingeregeld hebben en het hek aan de voorkant niet voor je open doen.

Ze hebben mij verzekerd dat hij opengaat. Toevallig zat er een man van de beveiliging bij de balie omdat de mensen van Tesla even gingen eten toen ik vertrok en doe bevestigde dit. Ze bewaken het pand 24/7.
 
Leuk om zondagochtend met een kopje koffie naar de real-time energie huishouding van Denemarken te kijken.

Energinet

Op deze zondagochtend consumeren de Denen zelf ongeveer net zo veel stroom als ze duurzaam met zon en wind opwekken.
Daar sta ik dan toch wel even van te kijken.
Wat doen we ook al weer in NL met zon en wind, 4% of zo ?

Helaas kan ik geen NL site vinden die ook een dergelijk real-time inzicht geeft in de energie huishouding.
 
Leuk om zondagochtend met een kopje koffie naar de real-time energie huishouding van Denemarken te kijken.

Energinet

Op deze zondagochtend consumeren de Denen zelf ongeveer net zo veel stroom als ze duurzaam met zon en wind opwekken.
Daar sta ik dan toch wel even van te kijken.
Wat doen we ook al weer in NL met zon en wind, 4% of zo ?

Helaas kan ik geen NL site vinden die ook een dergelijk real-time inzicht geeft in de energie huishouding.

Dit is wel heel leuk en laat ook zien dat wij hier nog een lange weg te gaan hebben.
Opvallend is de (bijna) balans tussen opbrengst duurzame energie en de consumptie. Nu zal die consumptie op dit moment lager zijn dan door de week maar toch.
Tegelijkertijd waait de wind 24 uur per dag en is niet afhankelijk van zonuren.

Leuk ook het balansen door tegelijkertijd ook importeren en exporteren.
 
Dit is wel heel leuk en laat ook zien dat wij hier nog een lange weg te gaan hebben.
Opvallend is de (bijna) balans tussen opbrengst duurzame energie en de consumptie. Nu zal die consumptie op dit moment lager zijn dan door de week maar toch.
Tegelijkertijd waait de wind 24 uur per dag en is niet afhankelijk van zonuren.

Leuk ook het balansen door tegelijkertijd ook importeren en exporteren.

Ja, als ze de subsidie (lees, aftrek op WINST belasting, dus is naar mijn mening geen subsidie) gaan versoberen is er nog een lange weg te gaan.