Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet later deze week naar Amsterdam vanuit Hasselt (België). Als ik in Amsterdam moet zijn om half 10, hoe laat zou ik dan moeten vertrekken op een vrijdagochtend. Zonder veel verkeer/files is het ongeveer 2 uur, maar hoeveel zou ik extra rekenen met de normale files in Nederland (ik heb daar geen idee van)?
 
Ik moet later deze week naar Amsterdam vanuit Hasselt (België). Als ik in Amsterdam moet zijn om half 10, hoe laat zou ik dan moeten vertrekken op een vrijdagochtend. Zonder veel verkeer/files is het ongeveer 2 uur, maar hoeveel zou ik extra rekenen met de normale files in Nederland (ik heb daar geen idee van)?

Op vrijdag is om kennelijke wetenschappelijk niet verklaarbare redenen, Nederland bijna filevrij. Men is er nog niet uit. Maar ik plan het liefste op vrijdagmorgen. Donderdag daarentegen is vaak alleen maar ellende. Reken een kwartiertje extra, zou ik zeggen en dan komt het wel goed.

Weg Hasselt - Eindhoven hebben we vorige week leren kennen i.v.m. een tripje met de meiden naar Plopsa Indoor.
 
Aha, dan was google maps toch redelijk juist, daar was het 2u en 13 minuten...

En Plopsa Indoor, daar heb ik mijn zondag gisteren ook doorgebracht met mijn twee zonen van 2 en 4. Met dat mooie weer was het ideaal.

Op vrijdag is om kennelijke wetenschappelijk niet verklaarbare redenen, Nederland bijna filevrij. Men is er nog niet uit. Maar ik plan het liefste op vrijdagmorgen. Donderdag daarentegen is vaak alleen maar ellende. Reken een kwartiertje extra, zou ik zeggen en dan komt het wel goed.

Weg Hasselt - Eindhoven hebben we vorige week leren kennen i.v.m. een tripje met de meiden naar Plopsa Indoor.
 
Ik moet later deze week naar Amsterdam vanuit Hasselt (België). Als ik in Amsterdam moet zijn om half 10, hoe laat zou ik dan moeten vertrekken op een vrijdagochtend. Zonder veel verkeer/files is het ongeveer 2 uur, maar hoeveel zou ik extra rekenen met de normale files in Nederland (ik heb daar geen idee van)?

Let vooral goed op op de kruisingen ter hoogte van Houthalen. Ik heb daar ooit een brief en een fikse boete van de rechter gekregen omdat ik op de doorgaande weg zonder verkeer ('s nachts) de cruise control op 91 km / uur had staan op een 90 weg. Helaas verwacht men daar dat je bij elke kruising gas terugneemt tot 70....
Op vrijdag is de A2 tegenwoordig niet zo'n probleem richting Amsterdam.
 
Last edited:
Kruisingen ter hoogte van ???


Let vooral goed op op de kruisingen ter hoogte. Ik heb daar ooit een brief en een fikse boete van de rechter gekregen omdat ik op de doorgaande weg zonder verkeer ('s nachts) de cruise control op 91 km / uur had staan op een 90 weg. Helaas verwacht men daar dat je bij elke kruising gas terugneemt tot 70....
Op vrijdag is de A2 tegenwoordig niet zo'n probleem richting Amsterdam.
 
Dat was ik inderdaad. Niets uitdagend hoor. Hield gewoon in (gas los) en keek even naar jou bak. Na een groet even een tikje aan de flipper (1 tandje terug) en gas erop (de rest van de groep waren al een stukkie verder)
Dat tussengassen is normaal (gebeurd automatisch) bij een F om de koppeling (gelijke toeren tussen versnellingsbak en koppeling) te sparen, gaat toch om 500PK

Stupid?! Even voor jou info; traject controle begint pas na Geldermalsen, niet ervoor :rolleyes:

- - - Updated - - -

Het was mooi weer vandaag, dus weer wat Ferrari rijders van Elektrisch rijden overtuigd ;)
View attachment 74387
View attachment 74388


Hoezo weer? Maurice...:tongue:
Ik begreep dat Jos wat licht in de maag werd van die snelheid zonder geluid... Die zul je niet gauw weer in een T zien.
 
Na een groet even een tikje aan de flipper (1 tandje terug) en gas erop (de rest van de groep waren al een stukkie verder)
Dat tussengassen is normaal (gebeurd automatisch) bij een F om de koppeling (gelijke toeren tussen versnellingsbak en koppeling) te sparen, gaat toch om 500PK

Poeh wat een werk allemaal om vooruit te komen! ;)
(Maar zou graag even van auto willen wisselen hoor!) :)
 
Dat was ik inderdaad. Niets uitdagend hoor. Hield gewoon in (gas los) en keek even naar jou bak. Na een groet even een tikje aan de flipper (1 tandje terug) en gas erop (de rest van de groep waren al een stukkie verder)
Dat tussengassen is normaal (gebeurd automatisch) bij een F om de koppeling (gelijke toeren tussen versnellingsbak en koppeling) te sparen, gaat toch om 500PK

Stupid?! Even voor jou info; traject controle begint pas na Geldermalsen, niet ervoor :rolleyes:

No offence Fred, ik heb je belangstelling en toerental blijkbaar verkeerd ingeschat. Ik heb geen ervaring in Ferrari's, maar in een Model S word je regelmatig uitgedaagd. Als je forumnaam op je bestelling slaat, ga je weinig te vrezen hebben bij het stoplicht! :smile:
 
No offence Fred, ik heb je belangstelling en toerental blijkbaar verkeerd ingeschat. Ik heb geen ervaring in Ferrari's, maar in een Model S word je regelmatig uitgedaagd. Als je forumnaam op je bestelling slaat, ga je weinig te vrezen hebben bij het stoplicht! :smile:

Bestelling klopt, 85D. Niet de P want snel(ler) en luid hebben we al...
Daily driver is/was een Beamer, dus weer zo'n eentje uit dat nest :p

Hier nog een leuk drag race filmpje van de P85D vs Ferrari F12.

Ferrari F12 Lines Up Against Tesla P85D - Gas 2

Bijzonder om te zien hoe snel die P85D van start gaat..

F rules! :love:
Maar een F12 is wel een beest van een auto. Zelfs ferraristi worden daar een beetje stil/beduusd van kan ik verklappen.
Nog indrukwekkender: de remmen! Zie die keramische pannenkoeken maar in het filmpje.

Gratis Tip: ga niet te dicht achter een (serieuze) sport wagen hangen met je (zware) T, zou wel eens een listig verzekeringsverhaal kunnen gaan worden...(afstand/snelheid)
 
Ja Dirk, wrijf het er nog een beetje in..
ik moet hier wel nog 10 dagen zitten hè!

@Frank :

ik was vandaag in het SeC in Aartselaar, en heb je AmericanBeauty even goeiendag gaan zeggen.
Ze heeft het wel naar haar zin tussen de vele soortgenoten; maar ik zag toch een glimlach toen ze deze oude bekende zag.
Verder zag ze er schitterend uit, no worries en geniet nog van je verlof.