Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet nog niet zo zeker of dat in de UK wel een SuperCharger in aanbouw is. Het zou heel goed kunnen maar ik vind het er net wat anders uitzien dan typische Tesla laadzuil.


Maar ook nieuws in Duitsland. Iemand op het forum daar heeft informatie over behoorlijk wat komende SC lokaties gevonden :
TFF Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa


En ook via de Duitse TFF : SuperCarger in Shanghai ! < niet echt relevant voor Benelux, maar wel leuk nieuws, ziet er erg mooi uit >
Erster Supercharger in Asien - Tesla Model S | Elektroauto Forum
 
Ik weet nog niet zo zeker of dat in de UK wel een SuperCharger in aanbouw is. Het zou heel goed kunnen maar ik vind het er net wat anders uitzien dan typische Tesla laadzuil.


Maar ook nieuws in Duitsland. Iemand op het forum daar heeft informatie over behoorlijk wat komende SC lokaties gevonden :
TFF Forum Thema anzeigen - Supercharger in Europa


En ook via de Duitse TFF : SuperCarger in Shanghai ! < niet echt relevant voor Benelux, maar wel leuk nieuws, ziet er erg mooi uit >
Erster Supercharger in Asien - Tesla Model S | Elektroauto Forum

European SuperCharger rollout updated

Kan je daar de locaties delen? Dan is het voor iedereen centraal.

Anders moet iedereen dat duitse forum door spitten.
 
P+R de Uithof in Utrecht is een applausje waard! Ga zo Koningsnacht in Utrecht vieren, dus moest even daar heen.

Elke 8 minuten bus naar centrum, parkeren voor 4,50 per dag, maar nog beter: bizar veel laadpalen!

ImageUploadedByTapatalk1398448099.816719.jpg


Werkt met smart charging van Cohere. Laden begon op 12A, maar ging daarna door naar 32A (26 dus..)

Ben onder de indruk!
 
P+R de Uithof in Utrecht is een applausje waard! Ga zo Koningsnacht in Utrecht vieren, dus moest even daar heen.

Elke 8 minuten bus naar centrum, parkeren voor 4,50 per dag, maar nog beter: bizar veel laadpalen!

View attachment 47900

Werkt met smart charging van Cohere. Laden begon op 12A, maar ging daarna door naar 32A (26 dus..)

Ben onder de indruk!

Wow, je bent wel Remy EV daar...
Is dat dat enorme (verlieslijdende) gebouw langs de A28?
 
Heb een grafiekje gemaakt om de laadtijd (via begin- en eindrange) te berekenen bij een supercharger:

Tesla | SuperCharger

De achterliggende data zijn echter nog gebrekkig, omdat ik deze heb samengesteld uit twee gedeeltelijke laadsessies en deze deels heb moeten extrapoleren.
Heeft er iemand misschien een volledige supercharger laadsessies in VisibleTesla gelogd (dus van 0 tot helemaal vol)? Zo ja, dan zou ik deze data graag gebruiken.
 
Heb een grafiekje gemaakt om de laadtijd (via begin- en eindrange) te berekenen bij een supercharger:

Tesla | SuperCharger

De achterliggende data zijn echter nog gebrekkig, omdat ik deze heb samengesteld uit twee gedeeltelijke laadsessies en deze deels heb moeten extrapoleren.
Heeft er iemand misschien een volledige supercharger laadsessies in VisibleTesla gelogd (dus van 0 tot helemaal vol)? Zo ja, dan zou ik deze data graag gebruiken.

Hey Merijn, dat is een handige! Kan mij alleen voorstellen dat er verschillen uitkomen bij verschillende configuraties?
 
Is https://www.eneldrive.it/ nou ineens zo aan de weg aan het timmeren (solderen?) of was er al langer zoveel beschikbaar?

(Veel ... niet naar NL begrippen, maar toch veel meer dan ik dacht).:eek:

Al een tijdje op deze route. Jammer dat ze nog nauwelijks in Noord Oost Italië zitten. Heeft iemand ervaring met laden bij Enel en met het aanvragen van een laadpas? Denk hem deze zomer wel nodig te hebben.
 
Hey Merijn, dat is een handige! Kan mij alleen voorstellen dat er verschillen uitkomen bij verschillende configuraties?

Zou in principe hetzelfde moeten zijn voor alle 85 kWh modellen (ervan uitgaande dat je de lader niet deelt met een andere Model S).
Voor een 60 kWh model is het natuurlijk een ander laadverloop. Dus als iemand met een 60 kWh model de gegevens van een laadsessie heeft, kan ik deze ook toevoegen. :)
 
Inmiddels ben ik 45 dagen, 3 soorten keyfobs, 2 RIFD reader/writers verder, 4 tooltjes, 6 bestellingen van eBay en Alibaba.com/Aliexpress.com en een hoop uren verder, maar ik heb nu wel door hoe ik een laadpas kan omzetten naar een laad-keyfob voor aan je sleutelbos.
Ik ben er erg blij mee, ik hoef nu niet steeds meer mij portemnonnaie opengevouwen voor de laadpaal langs te halen met het risico dat er allerlei andere pasjes uitvallen.

Interesse, laat maar weten!
 
Inmiddels ben ik 45 dagen, 3 soorten keyfobs, 2 RIFD reader/writers verder, 4 tooltjes, 6 bestellingen van eBay en Alibaba.com/Aliexpress.com en een hoop uren verder, maar ik heb nu wel door hoe ik een laadpas kan omzetten naar een laad-keyfob voor aan je sleutelbos.
Ik ben er erg blij mee, ik hoef nu niet steeds meer mij portemnonnaie opengevouwen voor de laadpaal langs te halen met het risico dat er allerlei andere pasjes uitvallen.

Interesse, laat maar weten!

Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn je auto "sleutel" hiervoor te programmeren. Zou een leuke add on zijn.
 
Inmiddels ben ik 45 dagen, 3 soorten keyfobs, 2 RIFD reader/writers verder, 4 tooltjes, 6 bestellingen van eBay en Alibaba.com/Aliexpress.com en een hoop uren verder, maar ik heb nu wel door hoe ik een laadpas kan omzetten naar een laad-keyfob voor aan je sleutelbos.
Ik ben er erg blij mee, ik hoef nu niet steeds meer mij portemnonnaie opengevouwen voor de laadpaal langs te halen met het risico dat er allerlei andere pasjes uitvallen.

Interesse, laat maar weten!

de laadpas omvormen van CreditCard-formaat naar een keyfob ?
interessant. kan je een 'how to ... for dummies' maken ?

thx.
 
de laadpas omvormen van CreditCard-formaat naar een keyfob ?
interessant. kan je een 'how to ... for dummies' maken ?

thx.

Okay, hier een 'quick and dirty" how-to:

______
Je hebt speciale key fobs nodig, namelijk die waarvan je de UID kan wijzigen. Deze zijn wel flink duurder dan de key-fobs die je normaliter voor € 0,25 koopt. Deze zijn gemiddeld USD 8,- per stuk.
Dit geeft overigens ook het mankement aan van dit hele laadpassensysteem, aanmelden en dus afrekenen gaat via een enkele ID van 8 characters. Deze is zo uit te lezen zonder enkele versleuteling oid. Wellicht met een beetje gokken zou ik meerdere werkende UID's kunnen vinden en kan zo vervolgens op kosten van anderen stroom laden.... Fraude ligt op de loer. Maar dat even terzijde.

Je kan ze onder meer hier bestellen:
5pcs/lot UID Changeable IC tag keyfob for mifare 1k 13.56MHz Writable mifare 0 zero HF ISO14443A-in Access Control Cards from Home Improvement on Aliexpress.com

Dan heb je nog een reader/writer nodig, zoals bijvoorbeeld deze
Aliexpress.com : Buy USB ACR 122U NFC rfid Contactless Smart IC Card/tag Reader and Writer 13.56MHz +10pcs nfc IC Cards + 1 SDK CD from Reliable card usb reader suppliers on bluebird intelligent company

En dan heb je nog wat software nodig. Er zitten SDK's bij en allerlei code maar daar wilde ik niet aan beginnen, voor mij moet het gewoon in Windows kunnen draaien, ik ben geen developer.
UPDATE: de verkoper van voorgenoemde keyfobs levert deze software er gratis bij, zie ik nu....

Misschien kan alles ineens via bovenstaande software maar ik heb het nog met een tussenstap gedaan via deze software (http://ov-chipkaart.de/downloads/mfocGUI_v29_Release_Compiled.rar) om eerst een dump van de kaart te maken die wik vervolgens weegschreef met de software van meneer HuangMichal.
________

Is dit Dummy proof?

Ik heb nog een paar keyfobs over. Als je in de buurt van Den Haag bent kun je langskomen en maak ik een kopie voor je.
Helaas kan ik niet bij de e-rally aanwezig zijn, anders zou ik laptop meenemen en een ieder die het wil voorzien hiervan?
 
Last edited: