Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of het laadpunt bij de Ring te gebruiken is? En zo ja, met welke pas? Ik heb een mailtje gestuurd naar Lindner, zij vertelde mij dat dit met een credit card werkte, dat leek me sterk, maar je weet het nooit...
Volgens plugsurfing is het een RWE laadpunt. Te activeren met een Duits telefoonnummer. Blijkbaar nog niet te activeren met Plugsurfing zelf.

Ring.png


Er is wel eentje in de buurt dat via de Plugsurfing App zou moeten werken.
Ring2.png
 
Volgens plugsurfing is het een RWE laadpunt. Te activeren met een Duits telefoonnummer. Blijkbaar nog niet te activeren met Plugsurfing zelf.

View attachment 57446

Er is wel eentje in de buurt dat via de Plugsurfing App zou moeten werken.
View attachment 57448

Deze moeten het doen met de Plugsurfing App. Deze kun je downloaden, een account aanmaken en via qr code kun je de paal activeren en laden.
Ook met SMS kan het, maar dat alleen met een Duits nummer.
 
Deze moeten het doen met de Plugsurfing App. Deze kun je downloaden, een account aanmaken en via qr code kun je de paal activeren en laden.
Ook met SMS kan het, maar dat alleen met een Duits nummer.
Niet alle RWE palen kan je met de plugsurfing app activeren.

Kun je niet eenvoudig een prepaid simkaartje kopen in Duitsland om de palen te activeren?
Jup, dat kan ook. Maar dan is je vermogen beperkt tot 11kW (ipv 22kW)
 
Je kunt inderdaad geen auto selecteren op de APP van Plugsurfing, maar dat is ook helemaal niet nodig.
Door op het stroomtekentje linksboven en daarna op filter te klikken kan je stekkertype, laadvermogen en aanbieder selecteren.
Je kunt om te beginnen het beste alle velden leeg laten (>instelling terugzetten > bevestig) en dan op een plaatsnaam zoeken.

Op die manier vind ik dan diverse 22kW laders in Trier. Er is er 1 van RWE 22kW (linkeroever Moesel) en een aantal van Stadtwerke Trier 22kW.
Hier zou je dus m.b.v. Plugsurfing kunnen laden (met credit-card of sleutelhanger).

Grappig genoeg vind je het RWE laadpunt niet als je de Type2 stekker selecteert. Die van Stadtwerke zijn dan wel zichtbaar.
Klaarblijkelijk zitten er nog wat bugs in.

View attachment 56848

Het boven beschreven probleem is opgelost!
Groetjes!
 
Bij mij vindt de app er 793 met de mededeling "Geen laadpalen gevonden met de huidige filterinstellingen" als ik filter op "Type2".
Die mededeling verschijnt waarschijnlijk omdat het dichtstbijzijnde laadpunt op 113 km van Rotterdam ligt (Charging Station SW Goch).

Bij mij vind ie 475 laadpalen en dezelfde tekst.
Schakel ik evenwel naar de kaart, dan staat er geen enkele laadpaal.
 
Ja, kijk maar:
Ik vind er 476 als ik alleen 'betaalbaar met app' activeer.

Nu zie ik hoe je het voor elkaar krijgt. Je hebt het filter voor het laadvermogen op 0 gezet.
Als ik dat ook doe krijg ik ook de palen weer in beeld.
Tot nu toe kwamen de palen ook op de kaart bij ingesteld vermogen van 11 - 22 kW.
Ze zijn bij Plugsurfing wel aan het werk maar het is overduidelijk nog niet af.
 
Toch klopt de Plugsurfing App van geen kant. Er komen wel een flink aantal palen in beeld, maar de palen in Trier, van Ladenetz en RWE, ontbreken volkomen.

Als je de filters afzet kun je die van Ladenetz zien. Met de filters op zie je 1 RWE paal aan de Eurener Strasse. Die laatste kan je met de App starten.
Die eerste kan je normaal gezien met je TNM pas activeren.
 
Als je de filters afzet kun je die van Ladenetz zien. Met de filters op zie je 1 RWE paal aan de Eurener Strasse. Die laatste kan je met de App starten.
Die eerste kan je normaal gezien met je TNM pas activeren.

Dat klopt, maar... er zouden meer laadpalen van o.m. Ladenetz en RWE in het centrum van Trier te zien moeten zijn.
Ik heb alle filters uitgezet en zie maar enkele van de beschikbare palen.
Ter vergelijking een screenshot van Plugshare waar ze wel correct worden weergegeven.
PlugSurfing moet echt serieus aan het werk.

IMG_0515.jpg
IMG_0513.jpg
IMG_0514.jpg
 
Dat klopt, maar... er zouden meer laadpalen van o.m. Ladenetz en RWE in het centrum van Trier te zien moeten zijn.
Ik heb alle filters uitgezet en zie maar enkele van de beschikbare palen.
Ter vergelijking een screenshot van Plugshare waar ze wel correct worden weergegeven.
PlugSurfing moet echt serieus aan het werk.

View attachment 57695

Jacob van Plugsurfing laat me weten dat wil ik alle palen zien, ik de betaalwijze 'Betaalbaar met Plugsurfing App' ook uit moet zetten.
De laadpalen in Trier zelf zijn alleen met een LadeNetz, dus met een pasje van New Motion te gebruiken.
Het woud aan pasjes, Apps, sleutelhangers blijft even groot.