Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beste manier langdurig stilstaan Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik doe het niet graag, maar ... ze moet even een tijdje stilstaan. Ik heb een mooie droge plek gevonden met stroom, en daar moet ze dan een maand of 3 staan. Alleen. Zij en haar stroom.

Dat gaat haar wel lukken. Mij minder.

En waar ik me meer zorgen om maak; wat vinden haar banden ervan? Is er een manier om een Tesla zo op te stellen op blokken bv dat de banden niet continu belast worden met 2000+ kg? Iemand ervaring?
 
Moderne banden kunnen dit echt wel hebben hoor. Ze zullen even weer "blokkerig" aanvoelen, maar dat is er na 20km snelweg zo weer uit. Ik zou er geen geld aan uitgeven. Als je iemand kent die een of twee keer de auto even wil "verzetten" in de garage is dat wellicht een goed idee, maar als niet, geen ramp.

Ik zou persoonlijk de 12v accu aan de druppellader hangen, en de S inderdaad wellicht aan de stroom zodat je af en toe kan kijken en laten laden met de app. Ik zou ook af en toe de climate control aan zetten, minder kans op corrosie door stilstand van draaiende delen in de pomp/compressor/enz.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Ik doe het niet graag, maar ... ze moet even een tijdje stilstaan. Ik heb een mooie droge plek gevonden met stroom, en daar moet ze dan een maand of 3 staan. Alleen. Zij en haar stroom.

Dat gaat haar wel lukken. Mij minder.

En waar ik me meer zorgen om maak; wat vinden haar banden ervan? Is er een manier om een Tesla zo op te stellen op blokken bv dat de banden niet continu belast worden met 2000+ kg? Iemand ervaring?
Heb je die vraag al aan Tesla Service gesteld? Zij zullen je het juiste advies kunnen geven lijkt me (en daar zijn ze ook bij gebaat - zou vervelend zijn als je na enkele maanden stilstand de auto bij ze binnen zou brengen met trillingsissues).
 
Tesla had al gezegd: "Gewoon altijd in stroom laten zitten, maakt niet uit". Ik heb nu een SeC gebeld, maar vandaag zaterdag, dus even voicemail achtergelaten.
Hans, ik zou het zelf als volgt doen:
Scheduled charging op tijdstip binnen daltarief, 50% charge limit. Vervolgens de banden 0.3 à 0.4 bar extra oppompen.
Die €350 voor die flatstoppers zou IK er niet voor uitgeven, tenzij ... Je vaker langer weg denkt te gaan zonder de auto.
Indien je toch voor de flatstoppers kiest, kan je ze misschien ook tegen een kleine (?) vergoeding uitlenen / verhuren aan anderen hier op het forum, een beetje stekkerclub-achtig idee.
 
Wat is het voordeel van naar 50% zetten? Toen ik het bij Tesla vroeg bij ophalen, zei de aflevermeneer: gewoon in je laadpaal laten zitten, beter een volle batterij dan een lege batterij.

Ben benieuwd waar Tesla zelf mee komt, de banden maak ik me het meest zorgen om voor vlakken stukken, zeker omdat ik die 21" heb en er maar weinig rubber is.
 
Wat is het voordeel van naar 50% zetten? Toen ik het bij Tesla vroeg bij ophalen, zei de aflevermeneer: gewoon in je laadpaal laten zitten, beter een volle batterij dan een lege batterij.

Ben benieuwd waar Tesla zelf mee komt, de banden maak ik me het meest zorgen om voor vlakken stukken, zeker omdat ik die 21" heb en er maar weinig rubber is.

Gewoon bandendruk verhogen zoals hiervoor al is gezegd. Je hebt met de 21" een kleine en bijzondere stijve wang. Verder niet te druk om maken. Zodra je gaat rijden en zeker als het warm is, ben je van de "platte plekken" af (als je ze al krijgt).
Het is echt niet de eerste auto die lang stilstaat. Wat dacht je momenteel van al die klassiekers die 3 maanden verplicht op stal moeten ivm de MRB? Of de auto's die maanden in de showroom staan? You're overthinking it, geen stress. Aan de stekker, hoes er overheen en als je thuis komt en het warm is lekker stukje rijden.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Gewoon bandendruk verhogen zoals hiervoor al is gezegd. Je hebt met de 21" een kleine en bijzondere stijve wang. Verder niet te druk om maken. Zodra je gaat rijden en zeker als het warm is, ben je van de "platte plekken" af (als je ze al krijgt).
Het is echt niet de eerste auto die lang stilstaat. Wat dacht je momenteel van al die klassiekers die 3 maanden verplicht op stal moeten ivm de MRB? Of de auto's die maanden in de showroom staan? You're overthinking it, geen stress. Aan de stekker, hoes er overheen en als je thuis komt en het warm is lekker stukje rijden.

Van iemand die Flatlander heet...

:)

Zonder gekheid; daar dacht ik ook aan, ik heb wel een vriendje en/of familie die er even mee kan rijden. Kan ook gewoon valet mode aan zetten.. heb alleen niet een hoes, kan wel die speciale Tesla hoes bestellen, maar die gebruik je ook maar 1x in je leven zou je zeggen.. keuzes keuzes.
 
Wat is het voordeel van naar 50% zetten? Toen ik het bij Tesla vroeg bij ophalen, zei de aflevermeneer: gewoon in je laadpaal laten zitten, beter een volle batterij dan een lege batterij.

Ben benieuwd waar Tesla zelf mee komt, de banden maak ik me het meest zorgen om voor vlakken stukken, zeker omdat ik die 21" heb en er maar weinig rubber is.
Het is voor de batterij iets beter om op 50% te zijn dan 90%. Als hij toch stil staat is dat mooi mee genomen!

Ik zou wel via de App met enige regelmaat controleren of hij nog wel op laad.
 
  • Helpful
Reactions: AnalysiZ