Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Black Diamond Dual Motor Winter Tour

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk er naar uit. Maasmechelen Village. Twee ritjes na elkaar geboekt. Eerst ik en dan mijn vrouw. We twijfelen eerlijk gezegd wel. Stel dat we onze gewone S niet meer leuk vinden? :cool:

En terecht, het is een beest van een wagen. Ego van de mijne heeft een behoorlijke deuk opgelopen...
binnenkort maar eens naar duitsland, audi's en mercedessen pesten op de linkerbaan, kan het wel even gebruiken.
bizar die p85d, niet normaal, vooral tot de 60 kmph : bam!!
 
ImageUploadedByTapatalk1426704763.194218.jpg

Hebben jullie met dezeP85D gereden? Die stond vanmiddag in Duiven.

Sven heeft ons ondanks alle ritjes van afgelopen week ons toch even mee laten rijden..... Niet normaal. Eigenlijk heel saai, de auto slingerde niet eens in die drie seconden ;-)
 
Ik dacht vanochtend "kom laat ik eens even gaan kijken, zit van het weekend toch in de buurt", is het hele evenement nog niet eens begonnen. Dus maar even een paar km erbij geladen tegen 43p/u(zonder pas) en in de tussentijd wat door het forum gebladerd. Toen ik net de kabel ging ontkoppelen en weg wilde rijden, arriveerde de Black Diamond autotransporter!

TESLA, PM me even als er morgen nog een plaatsje beschikbaar is! Ik heb me tot 2x opgegeven en totaal niets vernomen, terwijl men op dit forum zo tevreden zijn over de service van Tesla. Merk er weinig van! :(
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Views: 207
Vandaag gereden om 11u00 met mijn dochtertje van bijna 4. We gingen eerst op de open bareweg rijden, helaas geen verkeer tegengekomen dus geen autopilot kunnen testen. Wat meteen wel opvalt is dat je de motor voorin hoort, niet storend maar wel aanwezig. Mijn dochtertje steeds: papa gaan we nou al hard rijden. :) Helaas stond de P85D op 19" en winterbanden en waar ik bang voor was klopte ook: hij was daardoor lang niet zo stug en niet de wegligging van mijn P85+ met 21". Ook had ik verwacht dat hij niet zou inhouden vol accelerend bocht uit ivm All Wheel Drive, maar deed het toch zoals mijn P85+. (tractie controle uit fixt dat probleem ;))

Bij terugkomst eerste de slaom gedaan eerst (express) veel te hard en de vierwielaandrijving deed zijn werk en hoeft alleen een beetje tegen te sturen en kwam al dwars gaand tussen de paaltjes door. :) Leuk, maar geef maar mijn RWD, dat is veel leuker door de slaom heen driften.

Dan het moment waarvoor we kwamen: de insane mode! :) Zegt me dochtertje: moet ik nu me hoofd naar achteren doen? (eerder al uitgelegd) :)
Dus zoals gezegd letterlijk een stamp op het pedaal. En zonder geluid, slip en/of drama schiet hij vooruit en ik dacht dit lukt mij alleen met een goede wegdek en mooi weer (weer was overigens best mooi). Van de lijn gaat het best rap, maar daarna voelt het niet of nauwelijks sneller dan de P85. Daarna keurig voor de Brake vlaggen de accelerator losgelaten en bij de Brake vlaggen vol in de ankers. Dochtertje achterin: nog een keer papa! :)

Bij de tweede keer mocht ik zelf mijn rempunt bepalen en ben ik vol accelererend tot aan de Brake vlaggen en dan vol in de anker. Omdat mijn dochtertje zo graag nog een keertje wilde, mochten we voor de derde keer! Het begon al bijna saai te worden. ;)

Conclusie ivm P85+
- Acceleratie was beter maar had niet echt het wow! gevoel.
- Wegligging was niet beter, maar vermoed met 21" en zomerbanden dat ie vergelijkbaar is
- All Wheel Drive leuk maar geef mij maar Rear Wheel Drive

Zou ik een P85D willen? JAZEKER!
Zou ik mijn P85+ ervoor inruilen? Absoluut niet, dan zou er minimaal een P110D moeten komen.

Kortom dit was waarschijnlijk een iets ander verslag dan gemiddeld over ervaring met een P85D en kunnen de meeste dan ook skippen. ;)
 
Leuk om te horen over Black Diamond. Was er
vandaag om 17.00 met een vriend geweest. Mochten wel alletwee een volledige 'tour' rijden. Alleraardigste tesla-fransman die ons begeleidde. Vertelde dat ze in Parijs een nieuwe SeC en showroom binnenkort openen op een betere 'niet-ghetto' wijk, zoals hij dat in zijn bewoordingen zei.

Terug naar de P85D; waanzinnig! Insane mode is bizar snel. Sowieso omdat ik S85 gewend ben .
We reden een zwarte ZTL met 19" velgen. Polderroute was gaaf, maar kwamen nog twee motoragenten tegen, terwijl we aardig op dreef waren haha
 
Gisteren testrit met de P85D (red, 21", 299 typical) gedaan aan Maasmechelen Village. 't Was in de namiddag, net op het slechtste moment van de dag in de zeikende regen.
Om de autopilot te testen reden we in 'colonne' met 2 ms'en.
Eerste keer naar een kruispunt toerijden vergt wel beheersing om het rempedaal niet in te drukken.
Dan ging het naar een stuk afgesloten weg van ca 275m (start tot stop)
Zeer indrukwekkende acceleratie bij de launch, de natte baan haalde zeer zeker de performantie wat naar beneden. sportstand haalde een piek van 125k/u terwijl de insane over de 130k/u ging aan de kegeltjes die het uitgooien van de ankers aanduidden.

Mooie belevenis.
 
Ik ben hem gisteren samen met mijn wederhelft gaan uitproberen op het natte wegdek van Maasmechelen.
Voor ons waren de autopilot (radargestuurde cruise control), de lekker zittende nieuwe zetels en de knappe zwarte alcantara headliner de "must-have features" op de geteste wagen.

De acceleratie van de P85D is fenomenaal; de grip is ongelooflijk (zelfs op nat wegdek geen enkele wielspin met de 19" die eronder stonden)
Zoals Alain al aangeeft is het wel minder spectaculair en spannend dan met een RWD MS, die het vermogen moeilijker aan de grond krijgt.
Wel knap om te zien hoe neus van de wagen minstens 10cm uit de veren komt bij de acceleratie.

We hebben ook even een blik geworpen op de frunk; die moet er zo ongeveer volledig aan geloven, hetgeen spijtig is (er past nog een grote sporttas in, meer niet).

Het was inderdaad een mooie belevenis; we werden ook prima ontvangen door Tesla. Of ik nu meteen ga upgraden: zal afhangen van het overname-aanbod dat ik krijg van Tesla maar ik vermoed dat ik toch nog een paar jaar bij de huidige auto zal blijven :)
 
Last edited:
Of ik nu meteen ga upgraden: zal afhangen van het overname-aanbod dat ik krijg van Tesla maar ik vermoed dat ik toch nog een paar jaar bij de huidige auto zal blijven :)

Toen ik mijn P85 op autoscout zette heb ik ook redelijk wat reacties vanuit België gehad. Om gedoe vanwege export en voorfinanciering BTW te voorkomen (goederen export binnen E.U. is 0% BTW op factuur, maar de nieuwe moet wel weer met BTW afgetikt worden, wat opgelost wordt door verkoop incl. BTW binnen NL...) had ik wel de voorkeur voor verkoop binnen NL wat achteraf erg snel ging.

Ik zie verder weinig Model S'n te koop staan (en als dan is dat bij handelaren) dus wellicht het proberen waard?
Nu ik met de P85D rijd, begrijp ik eigenlijk niet waarom ik zo lang getwijfeld heb.... (wellicht dat de iets grotere fiscale voordelen van het aanhouden van de P85 er mee te maken hadden...)