Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Black Diamond Dual Motor Winter Tour

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had nog helemaal niks gehoord terwijl ik vrijwel direct ingeschreven had.
Ging er dus vanuit dat ik afgevallen was.

Vanmiddag aan het einde van de middag opeens een telefoontje. Volgend weekend gaan ze nog een keer.
Ik ben zondag de 22'ste om 15:00 uur aan de beurt :)
 
Dit hebben wij niet kunnen proberen maar blijkt wel snor te zitten.
Ik plukte dit van Facebook, weet niet precies hoe dit mooi door te linken dus maar even een screenshotje.

Schermafbeelding 2015-03-14 om 13.50.14.png
 
Nog even een nagekomen gedachte. De meeste automerken die een "insane" versie menen uit brengen laten dat op allerlei manieren zien aan het uiterlijk van de auto. Zelfs jaaropvolgend zijn er uiterlijke verschillen in een modellenreeks waardoor een vorige versie direct zichtbaar "outdated" is. En ook in "waarde" daalt op dat moment.

Als ik in Lelystad mijn auto in het rijtje van de P85D's zou hebben gezet dan zou je dat alleen hebben kunnen zien aan de badge achterop. Verder zijn de auto's gewoon uiterlijk hetzelfde op wat zaken als gekleurde remblokhouders na maar dat was eerder ook al zo. Hoewel ik niet zo snel iets kan bedenken dat de Model S uiterlijk mooier kan maken (is natuurlijk persoonlijk, kunnen anderen wellicht andere mening over hebben) is dit wel heel respectvol in de richting van de eerdere kopers.

Het betekent ook dat je met de P85D zo'n beetje de snelst optrekkende auto op de weg hebt (hoewel wij ook niet mogen klagen) maar dat je evenzogoed met het hele gezin inclusief bagage op vakantie kunt gaan danwel heel stijlvol kunt rijden in een (t)rouwstoet (in alle stilte en zonder stank) of inkopen bij een, nu maar even niet met name genoemde, meubelzaak doen.

Je kunt ook te ver gaan. Ik ben pas een keer met een vracht karton naar de milieustraat geweest. Daar heb je wel heel veel bekijks. Voelt wat ongemakkelijk, eerlijk gezegd.
 
Vandaag ook een fantastische rit gemaakt in Lelystad met de P85D. Eerst een ritje door de polder, daarna een testrit op de natte baan.
Zeer goede correctie mogelijkheid en tractie door de dual drive op de gladde weg met nota bene zomerbanden (Dit in verband met de insane 3,2 sec naar 100 km/uur! die niet goed op winterbanden zou kunnen). Ik ben zeer benieuwd naar de autopilot mogelijkheden; De adaptive cruise control werkte al naar behoren!
De Insane sprint was ronduit geweldig! Ik bleef nog 5 minuten na lachen :biggrin: Mijn god wat was dat vertrekken! Tis niet goed voor mijn rikketik :love: Maar goed dat ik een "gewone" 85D besteld heb, die doet er 2 sec langer over :smile:
Dankjewel Tesla Team voor een onvergetelijke ervaring. :biggrin:
 
Gister ook even mogen rijden in de P85D, werd zwart voor m'n ogen de eerste keer dat ik met insane optrok. Tweede keer ging beter :)
Verder vond ik het tacc wel prima werken, dat ga ik wel missen.
Ff nog 1 of 2 jaartjes geduld als de zaken het dan toestaan komt ie er misschien wel ;)
Waar ken ik dat van... Als mijn vrouw 1x in die nieuwe stoelen gezeten heeft ben ik ook noodgedwongen lid van de Next Generation Tesla Club:love:
 
Vanmiddag ook in de D kunnen rijden. WOW! Die insane mode is echt insane. Sven van Tesla zei voor de zekerheid nog even dat ik het stroompedaal wel vol moest intrappen maar dat was ik toch al van plan. Al bestuurder weet je dat de klap komt maar dan nog komt ie hard aan. Van nix ineens diep in de stoel gedrukt worden en vervolgens lijkt de wereld heel klein te worden en alleen nog uit de Tesla vlaggen aan weerszijden van de weg te bestaan. Voordat je het weet moet je al weer vol in de remmen. Voor mijn zoons achterin kwam de klap onverwachts en dan schijnt het nog insaner te zijn. Ze hebben beloofd hun filmpjes op youtube te zetten dus als ze dat echt doen zal ik de link posten. We hadden de witte met de executive stoelen achterin met een mooie middenconsole en dat was volgens mijn zoons wel een hele verbetering. Een zachte fauteuil waarin je vanzelf de foetushouding ervaart. Helaas niet upgradable vanwege airbags e.d. volgens Sven. Vervolgens weer terug in onze eigen MS85. Vol stroom weg bij het stoplicht en dat WOW gevoel wat we altijd hadden was ineens weg helaas. Onze Tes voelde ineens als de eerste auto van mijn ouders, een 2CV Azam uit 1963, apetrots op je auto maar niet vooruit te branden. Dat wordt dus sparen voor een D. Zal direct het zakgeld van de boys intrekken. Samengevat weer lof voor Tesla voor dit evenement en Tesla weet wel te overtuigen. Ook nog 3 T-Shirts voor onze Tesla collectie weten te scoren. Thanks Elon!
 
Ik sluit me aan bij de anderen. Bedankt Tesla voor een leuk P86D evenement. Wat een lekker gevoel dat flitsende optrekken. Op de slalombaan kreeg ik hem toch in een pirouette. Ik overweeg om eens een rijtraining te gaan doen om dit soort omstandigheden de baas te kunnen.
Ik ben bang dat inruilen op korte termijn er niet van gaat komen. Met een S van 16 maanden met 53000 op de teller krijg ik er bij benadering nog 60% voor terug van Tesla. Met een stukje subsidie teruggeven plus de bijtelling wordt het gat best groot. De Tesla medewerker zei dat het garantie programma ook hier van toepassing is. 50% na 3 jaar minus 25c per km boven de 25000 km/jaar. Misschien wachten op de E85D.
 
Ik sluit me aan bij de anderen. Bedankt Tesla voor een leuk P86D evenement. Wat een lekker gevoel dat flitsende optrekken. Op de slalombaan kreeg ik hem toch in een pirouette. Ik overweeg om eens een rijtraining te gaan doen om dit soort omstandigheden de baas te kunnen.
Ik ben bang dat inruilen op korte termijn er niet van gaat komen. Met een S van 16 maanden met 53000 op de teller krijg ik er bij benadering nog 60% voor terug van Tesla. Met een stukje subsidie teruggeven plus de bijtelling wordt het gat best groot. De Tesla medewerker zei dat het garantie programma ook hier van toepassing is. 50% na 3 jaar minus 25c per km boven de 25000 km/jaar. Misschien wachten op de E85D.

Heb je toch net wat meer dan wij gekregen in je P86D!
 
Volgend weekend is er weer een Black Diamond weekend door de enorme hoeveelheid aanmeldingen. Het was leuk geweest als je ook met je eigen auto even de baan om mocht om te kijken hoe die het zou weerhouden dan kan je pas echt een goede vergelijking krijgen. Was wel weer leuk even in een P85D te zoemen.
 
Afgelopen vrijdag met twee buurmannen even de sprints mogen doen. Buurman 1 liet van de enorme klap direct zijn mobiel waarmee hij aan het filmen was uit zijn handen vallen. De klap is inderdaad insane, wat eigenlijk nog veel meer positieve reacties moet oproepen is de waanzinnige wegligging op de testtrack! Ik snap wat Elon wilde bereiken, toevallig ook met een insane klap in je rug....
Mijn buurmannen wilden graag ook even rijden dus ik ben na de sprints en de slalom even achterin gaan zitten, Insane modus ging uit en heb live de nieuwe snufjes kunnen zien vd autopilot. Leuk/gaaf maar ga het denk ik niet missen. Ik heb wel de melding Collision warning gehad toen mijn buurman een beetje haast had op de kleine dijkjes..... ;-) Het werkt dus wel in ieder geval.
Opmerkingen over de nieuwe auto in algemene zin P85D met executive seats:
- Achterin minder hoofdruimte dan mijn Classic S85
- Executive seats, zou ik nooit nemen, andere merken doen een neerklapbare armsteun, bij tesla kost die een zitplaats.....
- Stengels aan het stuur zijn veranderd, ik vind de Classic qua automaat bediening (De MB variant) eigenlijk mooier. Richting aanwijzing en CC is wel beter qua plaats
- Enige smet op de dag....Beetje zielig eerlijk gezegd bij een evenement waar mensen (lees mijn buurmannen) komen kijken naar evt nieuwe auto geen beker mee krijgen als presentje. Dat was niet mogelijk, er waren niet genoeg bekers....

Voor de rest, tja.... de Model S is en blijft gaaf zeker in de P85D variant ;-)
 
Weet iemand trouwens wat het "presentje" is dat we zouden moeten krijgen? Onze badges werden afgenomen vanwege een te kort (sprak de Tesla meneer, met schaamrood op de kaken), maar na inleveren zouden we boven nog even iets leuks op kunnen halen. Dit hebben we echter niet gedaan - wat hebben we gemist?
 
Weet iemand trouwens wat het "presentje" is dat we zouden moeten krijgen? Onze badges werden afgenomen vanwege een te kort (sprak de Tesla meneer, met schaamrood op de kaken), maar na inleveren zouden we boven nog even iets leuks op kunnen halen. Dit hebben we echter niet gedaan - wat hebben we gemist?

Een mooie matzwarte Tesla beker.
 
Weet iemand trouwens wat het "presentje" is dat we zouden moeten krijgen? Onze badges werden afgenomen vanwege een te kort (sprak de Tesla meneer, met schaamrood op de kaken), maar na inleveren zouden we boven nog even iets leuks op kunnen halen. Dit hebben we echter niet gedaan - wat hebben we gemist?

Inderdaad moesten wij ook inleveren de badges beetje jammer maargoed.
Het presentje was een mok en zowel ik als mijn meerijder heeft er een gehad.