Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Car detailing tips, voor en door amateurs

This site may earn commission on affiliate links.
Hier komt nog bij dat die PRO 7300 volgens mij een rotary is. Leren omgaan met een rotary doe je echt niet in een uurtje. De kans op schade toebrengen aan de clearcoat is daarmee groot. Met een Dual-Action machine ligt dat anders. Daar kan bij wijze van spreken een blind paard geen schade mee aanrichten. Zelfs ondergetekende niet .....

Gezien de krasgevoeligheid van Tesla lakken is een coating zeer aan te bevelen. Alle professionals zijn het daarover eens. Tenzij swirls en krasjes je niet interesseren, dat kan natuurlijk ook. Niet voor iedere MS eigenaar is de auto de heilige koe. Echter, mijn nieuwe MS is dat wel en ik zal direct na aflevering zelf met de DA aan de slag gaan en daarna een coating aanbrengen. Dat wordt voor mij de eerste keer (coating, niet de DA), maar het is niet bepaald rocket-science. Kan niet wachten: op de MS en het detailen!
 
  • Informative
  • Like
Reactions: jpet and Xfrank
Het is te doen, ik heb het zelf ook al gedaan maar niet bij de Tesla.
De gevaarlijke plaatsen om door de lak te gaan zijn inderdaad de hoeken en kanten, ook oppassen voor swirls wat je gemakkelijk maakt met zo een machine. Nee bij de Tesla laat ik het liever doen ook al heb ik het gerief thuis liggen.
 
Gisterenavond mijne nieuwe MS weggedaan naar Michel van LS carcleaning voor modesta coating.
Als ik hem hoor praten en de MS in detail zie bekijken dan denk ik er absoluut niet aan om zelf een behandeling te doen aan mijne MS.
Moet hem nu wel missen tot zondag en mag hem daarna 3 weken niet wassen omwille van de volledige uitharding van de modesta coating.
 
Zelf nu al 3 krassen er uit gehaald. Heb nu wel al enkele wagens gedaan, echter allemaal Merc's en 10+ jaar oud.
Vond dit bij de tesla lekker makkelijk gaan, waren uiteraard geen diepe krassen, geen coating op de wagen.

Maar ik heb toch die slagboom die op de wagen (bij de toll in Frankrijk) er uit kunnen krijgen.

Heb zelf een DAP 900 waarmee ik al enkele wagens heb gedaan en telkens zeer tevreden van.
Weliswaar eens van een kennis uitleg gekregen en hulp gehad met de eerste wagen (3 dagen werk) maarja toch altijd maar durven om dat er op te zetten :)

Tesla is voor auto liefhebbers wel leuk. Elke keer ik aan een SuC sta sta ik mijn ruiten te kuisen (veel autostrade) en de voorkant de ontelbare beestjes wegspuiten. De Frunk een ideale plek voor alles in te leggen. En als het aan het regenen is kuis ik het interieur :)

Moet wel dringend wat kopen voor men steenslag weg te werken, al 9 putjes op bijna 3 maand... Zucht
 
  • Like
Reactions: Xfrank
AP op standje 1 staan? ;)
Hier geen enkele steenslag op 12.000 km.
Kenzo coating, dat dan weer wel.
Op stand 2 staan, maar wel hoge snelheden met momenten en zit altijd direct de autostrade op. Zelden met die wagen de stad verkennen, lange km's autostrade. Vrees dat het veelal daarvan is. Owja, en de belgische wegen waarvan het wegdek gewoon los komt...
 
AP op standje 1 staan? ;)
Hier geen enkele steenslag op 12.000 km.
Kenzo coating, dat dan weer wel.

Een coating helpt zo goed als niets tegen steenslag. Ik rij altijd op standje 7 en let heel erg op situaties met mensen die bvb te dicht tegen de rand van de weg rijden en zo en toch heb ik er last van. Binnen 't kort ga ik alles weer eens bijwerken. De velgen zijn eenvoudig en zo goed als onzichtbaar bij te werken met de laktift van Tesla. De MC Red lak is een ander verhaal. Er zitten immers 3 kleuren lak boven mekaar zodat je met de Tesla lakstift nooit een exacte kleurmatch krijgt. Ik heb nu 3 maten touch up tips gekocht om enkel het kleine steenslagpuntje bij te werken en niet de zone er rond mee te pakken. De topjes zijn 1 mm, 1.5 mm en 2 mm.

Touch up tips.jpg
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: Merijn and vdvoorde
je moet natuurlijk de steenslag niet proberen bijwerken met het borsteltje van de lakstift.:confused:
goed schudden, met het borsteltje een druppeltje op een plaatje of stukje karton zetten en dan het harde puntje van de lakstift in het druppeltje verf steken en dan de beschadiging aanstippen (het principe komt eigenlijk overeen met die stokjes van Jan)
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Je moet dat ook niet zelf willen doen.
Mijn vrouw is veel beter met dat detailwerk met kleine lakpotjes met de borsteltjes zelfs gewoon in de dop geklemd... Ze oefent zowat elke dag met nieuwe kleuren en dergelijke (meestal net wanneer de afwasmachine uit en ingeruimd moet worden...) :)
 
  • Funny
Reactions: HWS