Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Car detailing tips, voor en door amateurs

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ook een vraag over de coating. In januari is er een Modesta coating gekomen op de Tesla en sindsdien is hij twee keer gewassen met twee emmers en de juiste shampoo. Ik was altijd in de veronderstelling dat de hardheid van de coating enige swirls/krassen voor een langere periode zou moeten tegengaan echter bleek het mooie zonnetje van gisteren toch aardig wat (lichte) krassen te onthullen op de lak. Wat is de ervaring van jullie met een coating op de lak? Is dit normaal?
De detailer zal zeggen dat je nu het geluk hebt dat de krassen nu in de coating zitten en niet in de lak zelf...
 
Heb ook een vraag over de coating. In januari is er een Modesta coating gekomen op de Tesla en sindsdien is hij twee keer gewassen met twee emmers en de juiste shampoo. Ik was altijd in de veronderstelling dat de hardheid van de coating enige swirls/krassen voor een langere periode zou moeten tegengaan echter bleek het mooie zonnetje van gisteren toch aardig wat (lichte) krassen te onthullen op de lak. Wat is de ervaring van jullie met een coating op de lak? Is dit normaal?
Ik had dit ook. Waarschijnlijk door het overvloedig kuisen. Alles krijg je er mooi uit met de juiste producten. Zie mijn post 1 in dit draadje.
 
Gisteren na het autowassen met een speciale gel de zijkant van de banden en de plastic dorpels rondom gedaan. Wat een verschil! Ook de onderkant is nu wat glimmender en mooier van kleur! Uiteraard vergeten een voor en na foto te maken. :(
Thanks Xfrank voor de tip! Een paar druppels is genoeg voor de hele onderkant en vier banden.
 
ImageUploadedByTapatalk1426719304.890320.jpg
Deze? Hier doe ik alle kunststof delen zowel binnen als buiten en de banden mee. Bij Sec kreeg ik de opmerking over de auto dat ie mooier dan nieuwstaat is ;-)
 
Hola!

Binnenkort leen ik onze Tesla uit als trouwauto, zodoende zoek ik een wasservice in Den Haag of omgeving. Eentje die wel van binnen en buiten wast, maar niet gaat waxen etc (onze auto is gecoat). Heeft iemand tips voor goede handwasservice of detailer? Alvast bedankt!
 
Hola!

Binnenkort leen ik onze Tesla uit als trouwauto, zodoende zoek ik een wasservice in Den Haag of omgeving. Eentje die wel van binnen en buiten wast, maar niet gaat waxen etc (onze auto is gecoat). Heeft iemand tips voor goede handwasservice of detailer? Alvast bedankt!
Hoi Pauline ik kan je Serge Langedoen van harte aanbevelen, zit vlakbij in Berkel en Rodenrijs/Delft http://www.rideandshinedetailing.nl/
 
IMG_2703.JPG
IMG_2704.JPG


Oud en nieuw naast elkaar. Vandaag Tesla gaan ophalen bij LS Car Cleaning, dubbele Modesta coating. Super job door Michel Swinnen. Wat een verschil met de "stock" wagen! Auto was wel kleine week weg, maar achteraf bekeken is het echt een no-brainer om een coating er op te zetten. Onmiddellijk op de markt van Sint-Truiden een schare fans gehad die me all details vroegen etc.
 
Waauw ! Wat een geweldige auto's!

Nogmaals, voor de mensen die nog twijfelen om hun auto te laten voorzien van een coating zeker doen! Ondanks dat mijn auto nog geen week oud was heb ik mijn auto laten behandelen in Schaijik en het resultaat is geweldig! Een duidelijk verschil, en een erg goede service! voor de mensen die benieuwd zijn, het bedrijf heeft er een filmpje bij gemaakt! Tesla Model s igreenlover quartz treatment - YouTube
 
Hoeveel schuift dat, om met een nummerplaat van een banksponsor rond te rijden? Als het de moeite is wip ik een dezer dagen ook eens bij ons op kantoor binnen.:wink:

Dan je moet je wel weten dat de lease van de wagen bij ING zit. Ik weet niet of ik me daar nu nog kan laten zien ;-)
Ik mocht van mijn madam geen gepersonaliseerde plaat nemen wegens te snobistisch, en zie het resultaat. Die vrouwen toch he