Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
A Deep Look At The Design Of Tesla’s Cybertruck

In het artikel van Jalopnik een bizar gelijkend ontwerp gevonden uit een Penthouse editie uit 1978.

upload_2019-11-22_20-12-44.jpeg
 
Waarom zou je met een stalen bol op de ruit van een auto gaan gooien tijdens een presentatie? terwijl er niemand noodzaak heeft aan gewapend glas in zijn pickup. Het risico dat het mis gaat is wel erg groot. Maar eerst bewijzen ze wel degelijk dat ze zo sterk glas kunnen maken in de demo stand. dan komt er een schijnbaar instant idee opborrelen om de bal in de ruit te gaan gooien. Dit stukje theater is wereldnieuws maar gaat geen enkele potentiële koper van een aankoop weerhouden omdat het glas het net niet heeft gehaald.

Knap hoor tesla, Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken.:)
@Hans Noordsij op twitter lees en zie ik dat je er een goede kijk op had tijdens de Cybertruck unveil.
Wat was jou indruk, was het theater, show, dat die ramen stuk gingen?
 
Gister avond toch niet zo laat gemaakt om de unveil live mee te maken maar vanochtend als eerst ding die ik deed toen ik wakker was was googlen naar de Cybertruck. Met eerste reactie was: WTF, serieus? Maar ik ben er met vele eens, it grows on you, hoe vet zou dat zijn om in te rijden?!

Ik ben erg benieuwd of het een succes zou worden maar ik vind het in ieder geval een geniale gok van Elon, met specs en prijs die hem echt een kans geven. Echter voor mezelf blijf ik bij een M3 of wie weet een Y als mijn lease over is, want ik zie verder geen nut aan een pickup in mijn dagelijksleven :p. (zelfs als het goedkoper dan een 3 wordt, lijkt me wel enorm onpraktisch om naar het werk te gaan xD).
 
@Hans Noordsij op twitter lees en zie ik dat je er een goede kijk op had tijdens de Cybertruck unveil.
Wat was jou indruk, was het theater, show, dat die ramen stuk gingen?

Onmiddellijk na de voorstelling hebben ze de ramen blijkbaar vervangen om de testritten uit te voeren, toevallig hadden ze die aan de kant liggen en een mechanieker klaar staat.
yeah, right
 
  • Like
Reactions: Klaas
Gister avond toch niet zo laat gemaakt om de unveil live mee te maken maar vanochtend als eerst ding die ik deed toen ik wakker was was googlen naar de Cybertruck. Met eerste reactie was: WTF, serieus? Maar ik ben er met vele eens, it grows on you, hoe vet zou dat zijn om in te rijden?!

Ik ben erg benieuwd of het een succes zou worden maar ik vind het in ieder geval een geniale gok van Elon, met specs en prijs die hem echt een kans geven. Echter voor mezelf blijf ik bij een M3 of wie weet een Y als mijn lease over is, want ik zie verder geen nut aan een pickup in mijn dagelijksleven :p. (zelfs als het goedkoper dan een 3 wordt, lijkt me wel enorm onpraktisch om naar het werk te gaan xD).
in één klap zien alle andere pick-ups er ongelofelijk ouderwets uit, ook de Rivian. de fans van het eerste moment gaan blijven en er gaan er alleen maar bij komen die nog aan het beeld moeten wennen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt and Cely
in één klap zien alle andere pick-ups er ongelofelijk ouderwets uit, ook de Rivian. de fans van het eerste moment gaan blijven en er gaan er alleen maar bij komen die nog aan het beeld moeten wennen.

Die Rivian ziet er uit als een kruising tussen een Landrover Discovery en een Fiat Multipla zonder achterkant.
Ik heb toch ook maar twee Cybertrucks gereserveerd (kon niet kiezen tussen snel 2 motoren of wat later 3).
 
Het valt mij op dat de bestelpagina inzake de Cybertruck onder de optie FSD voor €6.400 vermeldt: "Het toevoegen van Full Self-Driving vandaag zet uw prijs vast, want dit wordt duurder in de toekomst". Begrijp ik dat je met slechts €100 (fully refundable) aanbetaling de FSD prijs misschien wel voor jaren vast hebt gezet? Ik zie die specifieke tekst niet bij de model Y bestelpagina en daar dient een aanbetaling van €2.000 betaald. Ik vind het merkwaardig dat Tesla enerzijds suggereert dat FSD de komende jaren veel duurder gaat worden en anderzijds de mogelijkheid biedt voor € 100 die prijs vast kunnen pinnen...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: JanG007
Ik moest er ff aan wennen maar toch wel een cool ding :) vraag me echt af of dit op de weg mag. Het is gewoon een tank, als je daarmee tegen een andere auto botst dan blijft er weinig van over.
Lijkt me ook wel mogelijk efficiënt als de nieuwe Jeep/Hummer voor militaire doeleinden. Een mitrailleur van FN Herstal op de laadvloer and there you go. Of nog een configuratie als ambulancewagen, mobiele raketafweer, etc.

Budget van US Ministry of Defense is 693 miljard dollar (!). Dus wie de beste nieuwe militaire "General Purpose Vehicle" uitvindt kan daar wel wat aan verdienen, als het een US onderneming is, en Tesla is dat net toevallig.
 
  • Like
Reactions: Cely
Het valt mij op dat de bestelpagina inzake de Cybertruck onder de optie FSD voor €6.400 vermeldt: "Het toevoegen van Full Self-Driving vandaag zet uw prijs vast, want dit wordt duurder in de toekomst". Begrijp ik dat je met slechts €100 (fully refundable) aanbetaling de FSD prijs misschien wel voor jaren vast hebt gezet? Ik zie die specifieke tekst niet bij de model Y bestelpagina en daar dient een aanbetaling van €2.000 betaald. Ik vind het merkwaardig dat Tesla enerzijds suggereert dat FSD de komende jaren veel duurder gaat worden en anderzijds de mogelijkheid biedt voor € 100 die prijs vast kunnen pinnen...

Dat vond ik ook al opvallend idd.
Ik denk dat omdat de model Y binnenkort al rondrijdt en de cybertruuk voorlopig nog niet dat dit daarom expliciet aangegeven is.
Tegen 2021, 2022 is FSD veel verder ontwikkeld en mogelijk al weer met de volgende hw iteratie.

Wel vind ik de 100 euro/dollar aanbetaling wel weer heel erg weinig tov wat we gewend zijn aan aanbetaling bij Tesla.

Het is Tesla er alles aan gelegen om elke mogelijke drempel weg te halen om de aankomende EV-truck concurrenten toch proberen voor te zijn.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Dat vond ik ook al opvallend idd.
Ik denk dat omdat de model Y binnenkort al rondrijdt en de cybertruuk voorlopig nog niet dat dit daarom expliciet aangegeven is.
Tegen 2021, 2022 is FSD veel verder ontwikkeld en mogelijk al weer met de volgende hw iteratie.

Wel vind ik de 100 euro/dollar aanbetaling wel weer heel erg weinig tov wat we gewend zijn aan aanbetaling bij Tesla.

Het is Tesla er alles aan gelegen om elke mogelijke drempel weg te halen om de aankomende EV-truck concurrenten toch proberen voor te zijn.
De vorige aanbetalingen was er garantie op restitutie als je annuleerde.
Deze 100 dollar(euro?) Is niet refundable als je je bedenkt.