Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
Vind hem eigenlijk wel heel gaaf, maar eigenlijk heeft zo'n ding (behalve mss voor mensen met een jachthaven met breng en haal service) toch niet veel te zoeken in Nederland / De Benelux / Europe? Past denk ik maar nét op mijn oprit. Op zich al genoeg reden om er niet één te reserveren. Zelfs niet voor 100,- want ik weet zeker dat ik er, vanwege de afmetingen, nooit een aan zal schaffen.

De oprit hier is 26 bij 4 meter. Ik denk dat het wel gaat passen.
 
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Rijbewijs categorie C1, lichte vrachtwagens van 3500 tot 7200 kg haal je in een paar weken. Wij hebben een X in een krappe binnenstad, na wat gewenning gaat dat ook prima.

de Cybertruck is maar een kleine meter langer. Als ik zie hoeveel bezorgbusjes en vrachtwagens hier door de straat kachelen op dagelijkse basis zie ik niet veel problemen.
 
Rijbewijs categorie C1, lichte vrachtwagens van 3500 tot 7200 kg haal je in een paar weken. Wij hebben een X in een krappe binnenstad, na wat gewenning gaat dat ook prima.

de Cybertruck is maar een kleine meter langer. Als ik zie hoeveel bezorgbusjes en vrachtwagens hier door de straat kachelen op dagelijkse basis zie ik niet veel problemen.
De cybertruck is kleiner dan een mercedes Vito bus las ik ergens op twitter
 
Ik ben 1 keer een Lamborghini LM002 tegengekomen, toevallig bij wegwerkzaamheden. Die nam toen 1,5 (in ieder geval meer dan 1) rijstrook in beslag. Als de Tesla net zo groot is (en daar lijkt het wel op) dan is de praktische bruikbaarheid uitermate beperkt in Nederland. Dat is nog geheel afgezien van het soort rijbewijs dat je nodig gaat hebben voor dit gedrocht. Zeker de handigste versie zal vermoedelijk een vrachtwagen rijbewijs nodig hebben gezien het gewicht. Ik vermoed dat een aantal van de mensen die hier hebben gereserveerd niet in het bezit van een dergelijk rijbewijs zijn.

De wetgeving in de USA is heel anders dan die in Europa, en met een gewoon rijbewijs mag je zeker dat gedrocht en zelfs met behoorlijk grote aanhanger gewoon rijden. In Nederland is dat bij een rijbewijs B beperkt tot een totaal gewicht (maximaal toegelaten massa) van 3500 kg. Stuk restrictiever.

Geen fan, zo te lezen. ;)
 
We hebben al 3 leden in ons Cyberclubke:)
Screenshot_20191123-171634.png
 
Zeker de handigste versie zal vermoedelijk een vrachtwagen rijbewijs nodig hebben gezien het gewicht. Ik vermoed dat een aantal van de mensen die hier hebben gereserveerd niet in het bezit van een dergelijk rijbewijs zijn.

De wetgeving in de USA is heel anders dan die in Europa, en met een gewoon rijbewijs mag je zeker dat gedrocht en zelfs met behoorlijk grote aanhanger gewoon rijden. In Nederland is dat bij een rijbewijs B beperkt tot een totaal gewicht (maximaal toegelaten massa) van 3500 kg. Stuk restrictiever.

Musk heeft eerder al bevestigd dat de afmetingen en gewicht nagenoeg gelijk zijn aan de Ford F150. En dat kunnen ze door de exoskeleton body (bespaart enorm op gewicht), vliegtuigtechnologie (Space-X kennis !?).

Dat exosceleton is overigens wat mij betreft een van de meest interessante punten van de cybertruck........geeft ze weer een voorsprong.

p.s. xfrank zijn link is het lezen waard
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank