You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor middelpuntvlieDende kracht (neem ten minste aan dat je dat bedoelt, want middelpuntvliegende kracht ken ik niet) maakt het inderdaad niet veel uit waar de massa zit. Maar ik weet niet waarom je denkt dat ik het over massavliedende kracht heb, als ik via een linkje expliciet aangeef dat ik het over traagheidsmoment heb?
Ah, je bent het wel met me eens dat het uitmaakt? Over hoeveel of hoe weinig het uit maakt kunnen we het altijd nog eens hebben, als je wil. De formules die je nodig hebt staan in hetWiki document waar ik naar verwees..... maar goed maakt verdomd weinig uit
Dapper statement. Zullen een hoop mensen niet met je eens zijn, denk ik.Zal ik nog even vermelden dat er niet zoiets bestaat als middelpuntvliedende kracht? Wat wel ‘bestaat’ is afwezigheid van middelpuntzoekende kracht.
Ik heb zojuist naar wat filmpjes zitten kijken, en ik vind hem alleen maar briljanter worden: gigantisch ruim (6-zitter, en achterin zitten volwassen ook goed), afsluitbare laadbak, bereik top, prijs lijkt erg scherp te worden, en waarschijnlijk veel features die ik nu nog niet weet. Ben benieuwd hoe groot de frunk is, en wat klopt van het verhaal dat je ook spullen kwijt kan in de side panels van de bak.
Compleet onhandig in Nederlandse binnensteden (maar daar kom ik toch niet snel), op het parkeerterrein van de hockeyclub D, maar pak toch vaker de fiets), en een plek voor het huis delen met de buurman zal er ook niet meer inzitten..... Maar vakantie, verhuizen, dagje op pad met fietsmaten, kamperen, noem maar op, dan kan dit een grote vriend worden. I like it!
Niet iedereen heeft blijkbaar natuurkunde gehad op de middelbare school.Dapper statement. Zullen een hoop mensen niet met je eens zijn, denk ik.
Wanneer hij incl. laadvermogen onder de 3500kg blijft is het prima.
Mijn enige 9 op mijn eindlijst. Maar inmiddels wel meer dan 30 jaar geleden.Niet iedereen heeft blijkbaar natuurkunde gehad op de middelbare school.
Voor de wendbaarheid maakt het wel degelijk uit of de massa gecentreerd is, gelijkelijk over de hele auto verdeeld is. Dat zou je kunnen uittesten door twee gewichten aan een stok te monteren en die proberen van richting te veranderen. Als de gewichten aan de uiteinden van de stok zitten zal het meer kracht kosten zijn om de stok zijdelings te laten draaien, dan wanneer je de twee gewichten in het midden monteert. Dat is ook een belangrijke reden om fossiele auto's te maken met middenmotor; de meeste massa middenin en geconcentreerd.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Stabiliteit en wendbaarheid zijn denk ik dan ook twee verschillende kanten van dezelfde medaille.Als je de massa flink verschijft zowel naar voor als de achterzijde zal dit veel minder gebeuren.
Ja, dat is beslist waar. Een F16 straaljager is zeer wendbaar en zeer instabiel. Door die instabiliteit eigenlijk alleen te vliegen met werkende boordcomputer(s). Stabiliteit en wendbaarheid zijn min of meer uitwisselbaar, maar allebei tegelijk is zeer lastig te verwezelijken.Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Stabiliteit en wendbaarheid zijn denk ik dan ook twee verschillende kanten van dezelfde medaille.
Ondanks dat ik eerst schrok van het uiterlijk ga ik hem steeds meer waarderen.
Zeker voor gebruik in de VS. een F150 is een kleine truck daar en je ziet dan ook veel F250 en F350 rijden
Je ziet in New York ziekenwagens zelfs gebaseerd op een F450 en dan afvragen waarom ze vastlopen in het verkeer.