Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Daar is die dan, onze X :-)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen was het inderdaad een "freezing" 9 graden C, en inderdaad weer wat gele stippellijntjes. Aangezien ik thuis nog niet aangeplugd ben (Netbeheerder moet nog even 2 zekeringen in de meterkast prikken) gaat het "verwarmen" aan de stekker niet zo makkelijk. Maar vanmorgen wel de cabine via de app even op laten warmen. Geen idee of dat wat scheelt met de stippellijntjes, maar binnen 3,3 km waren die wel weg. Eergisteren duurde het bijna 20 kilometer
 
Vanmorgen was het inderdaad een "freezing" 9 graden C, en inderdaad weer wat gele stippellijntjes. Aangezien ik thuis nog niet aangeplugd ben (Netbeheerder moet nog even 2 zekeringen in de meterkast prikken) gaat het "verwarmen" aan de stekker niet zo makkelijk. Maar vanmorgen wel de cabine via de app even op laten warmen. Geen idee of dat wat scheelt met de stippellijntjes, maar binnen 3,3 km waren die wel weg. Eergisteren duurde het bijna 20 kilometer
Ja dat helpt ook want de verwarming trekt dan gedurende een minuut of 5 a 10 makkelijk 5 tot 8kW uit de accu, die warmt daar wel wat van op.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Dan ga je toch lekker met je X naar Paramaribo, wie weet kun je Tesla zo gek krijgen een SuC te bouwen bij Royal Torarica of 't Vat:)
Neks no fout!
Zoooooo dat zou wel tof zijn zeg! :)
Er zijn echter 2 kleine probleempjes met SU.
1. de wegen zijn niet overal, laten we zeggen, even goed begaanbaar. Kan de X ook met off-road banden geleverd worden?
2. Die 110V veters die ze daar aan de stroompalen hebben hangen, zijn volgens mij niet echt bestand om 1 SuC van prik te voorzien. Tenzij we Royal Tor zo ver kunnen krijgen om hun panden (inclusief EcoResort) te voorzien van Tesla Solar Roof en een serie PowerWalls ;) Zou Bouta hier voor te porren zijn?
 
Sinds begin dit jaar is de beveiliging van de batterij opgeschroefd, volgens mij, want eerder zag ik die lijnen pas onder 11 graden Celsius verschijnen. En ze blijven ook wat langer. Korte ritten tot 25 minuten in de echte winter laten de stippels zelfs helemaal niet verdwijnen.

Ja die indruk had ik ook al. Ik kreeg nu al beperkte regen bij 17 graden, voorgaande jaren was dat pas bij zo'n 13 graden.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
En natuurlijk de batterij niet tot 100pct opladen want dan is de re-gen natuurlijk ook niet beschikbaar.
Overigens, blijkbaar leggen ze bij delivery niet altijd goed uit dat het niet de bedoeling is om elke keer tot 100pct te laden.
Klopt, bij mij staat ie begrenst op 90%, dat laat ik ook zo staan. Dus dat kan het "probleem" niet zijn.
 
Zoooooo dat zou wel tof zijn zeg! :)
Er zijn echter 2 kleine probleempjes met SU.
1. de wegen zijn niet overal, laten we zeggen, even goed begaanbaar. Kan de X ook met off-road banden geleverd worden?
2. Die 110V veters die ze daar aan de stroompalen hebben hangen, zijn volgens mij niet echt bestand om 1 SuC van prik te voorzien. Tenzij we Royal Tor zo ver kunnen krijgen om hun panden (inclusief EcoResort) te voorzien van Tesla Solar Roof en een serie PowerWalls ;) Zou Bouta hier voor te porren zijn?

Ik zou zeggen...stel het voor aan Elon..geef Bouta en consorten een bak geld en het is geregeld:)
 
Update:
Gistermiddag de melding binnengekregen dat er een nieuwe software update klaar stond om geïnstalleerd te worden. Afgelopen nacht maar laten draaien. Volgens de update scheduler zou het een uur en 15 minuten duren, dus ik verwachtte wel iets spectaculairs. Bijvoorbeeld dat de navigatie software de uitgestippelde route gewoon zou volgen en niet ineens dacht dat ik 100 meter verderop in een woonwijk of provinciale weg zat, wat best tricky is als je de cruise op 100 km/u hebt staan en de auto dan besluit naar de maximum snelheid van de weg (waar je niet rijdt) af te remmen. Ik ging van 2017.37 naar 2017.38 en zag in het update overzicht dat een van de belangrijkste toevoegingen de info met betrekking tot SuC stations was:confused: Ik kan me niet voorstellen dat deze informatie nou net het belangrijkste was van de hele update. BTW, de bug van de route is er nog steeds, op de A1 bij Diemen rijd ik nog steeds een stuk naast de snelweg, terwijl de vernieuwde A1 gewoon op de kaart staat.
 
Update:
Gistermiddag de melding binnengekregen dat er een nieuwe software update klaar stond om geïnstalleerd te worden. Afgelopen nacht maar laten draaien. Volgens de update scheduler zou het een uur en 15 minuten duren, dus ik verwachtte wel iets spectaculairs. Bijvoorbeeld dat de navigatie software de uitgestippelde route gewoon zou volgen en niet ineens dacht dat ik 100 meter verderop in een woonwijk of provinciale weg zat, wat best tricky is als je de cruise op 100 km/u hebt staan en de auto dan besluit naar de maximum snelheid van de weg (waar je niet rijdt) af te remmen. Ik ging van 2017.37 naar 2017.38 en zag in het update overzicht dat een van de belangrijkste toevoegingen de info met betrekking tot SuC stations was:confused: Ik kan me niet voorstellen dat deze informatie nou net het belangrijkste was van de hele update. BTW, de bug van de route is er nog steeds, op de A1 bij Diemen rijd ik nog steeds een stuk naast de snelweg, terwijl de vernieuwde A1 gewoon op de kaart staat.
Gewoon op de kaart staat van Google, maar waarschijnlijk niet op de kaart van Navigon die voor routeplanning en mapmatching gebruikt wordt...
 
Was Google Maps qua navigatie (zoals op de smartphone) dan niet goedkoper en efficiënter dan deze “houtje-touwtje” oplossing?
Individuen maken gratis gebruik van Google Maps, uiteraard wel tegen inlevering van persoonlijke data.
Fabrikanten die dit aan boord van hun auto's willen implementeren betalen daar wel voor.
Kennelijk kon Tesla toen een betere deal sluiten met Navigon.
Daarnaast speelt vrijwel zeker ook een rol dat Google met zelf rijdende auto's bezig is. Tesla wil alle navigatiedata liever voor zichzelf houden.