Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dakkoffer Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Vrij gemakkelijke installatie.

Als je eenmaal de punten bevestigd hebt is het daarna vast losmaken een kwestie van slotbout 4x en gewone bout 4x.
 

Attachments

  • E5124614-E615-486E-AE9F-BA6563808CD0.jpeg
    E5124614-E615-486E-AE9F-BA6563808CD0.jpeg
    68.5 KB · Views: 388
  • 4226F56F-6736-4301-90E5-E3F7EC4A1F4E.jpeg
    4226F56F-6736-4301-90E5-E3F7EC4A1F4E.jpeg
    59.7 KB · Views: 272
  • 66FBE690-AB27-4B26-92C0-C28D6440D19E.jpeg
    66FBE690-AB27-4B26-92C0-C28D6440D19E.jpeg
    108.1 KB · Views: 290
Vrij gemakkelijke installatie.

Als je eenmaal de punten bevestigd hebt is het daarna vast losmaken een kwestie van slotbout 4x en gewone bout 4x.

Ik zag je ervaring en had bijna dezelfde set aangeschaft. Echter zie ik nu dat er geen slot op zit. Dan zijn je dakdragers en evt. koffer wel heel makkelijk te jatten als het zo makkelijk gaat als je beschrijft. Of zie ik dat verkeerd?
 
Ik zat dit topic door te lezen, en wilde toch even laten zien hoe ik dit jaar op wintersport ben geweest.

Heb dit overigens wel zelf in elkaar gelast. dus dit is niet zo te koop.

geen gedoe met dakdragers en koffers.
We zaten met 3 snowboarders in de Model 3 LR. De snowboards steken niet uit, verbruik viel ook mee, denk dat dit een stuk aerodynamischer is.

Ik zou eventueel het wel willen overwegen om dit te verhuren o.i.d. Of nogmaals te produceren.

70AE14A4-67D3-4222-A358-A6E757546B8E.jpeg
 
Zojuist in 2 dagen naar toscane gereden met dakkoffer en dit keer het verbruik bijgehouden. Gemiddelde verbruik was 230 wh/km.

De route ging door Duitsland en Oostenrijk met natuurlijk goed weer. Ik heb mij niet ingehouden en toch wel stevig doorgereden, dus regelmatig rond 150 en ook nog vaak flink harder. Voordat ik belerend wordt toegesproken: ik rijd met een koffer die is goedgekeurd tot 200 km/h (hapro’s en thule’s maar tot 130).

ik kan mij niet voorstellen dat een grote stellage zo ver achter de achteras lekker rijdt, van een goede koffer heb je nauwelijks tot geen last.
 
Zijn er ondertussen meer ervaringen en ontwikkelingen bekend met betrekking tot dakdragers voor de Model 3? Volgens mij zijn er langzaam meer alternatieven beschikbaar:
Daarnaast zie je dat de verhuur van dakdragers flinke vormen begint te krijgen.

Zijn er nog andere alternatieven bij jullie bekend die de moeite zijn om te onderzoeken?
Ondertussen kan er nog een optie genoemd worden (met quote hierboven om overzicht compleet te houden):
Iemand enige ervaring of bekendheid hiermee?. Ik zie weinig belangrijke verschillen met de Tesla OEM, en toch wel veel goedkoper.
 
Van de zomer naar Toscane(onder florence) met mijn M3P inclusief Tesla dakdragers en hapro zenith 8.5 gereden. Best een lange redelijk grote koffer.
Installatie Tesla dakdragers was een eitje. Had wel een momentsleutel en was een beetje bang voor ruitbruiken door alle verhalen op fora. Geen problemen gehad. Alleen de plastic beschermstickers vind ik wat onnozel. Er zit maar 1 setje bij, en wil ze niet laten zitten. Van de winter maar eens kijken of ze nog bruikbaar zijn.

Hele weg gewoon 130-135 gereden. Maar dat kan natuurlijk niet overal. Verbruik bij 130 schommelde rond de 235wh. Totaalverbruik een stuk gunstiger, zie screenshots.
Op de heenweg met een tussenstop bij Bolzano gereden. Op de terugweg wilden we graag naar huis en zijn we met 5x laden in een keer terug gereden. Tussen 07:00-01:00 gereden, viel niet tegen.
 

Attachments

  • 50BD039B-73DB-4B85-BE46-B811835E55D3.jpeg
    50BD039B-73DB-4B85-BE46-B811835E55D3.jpeg
    597.3 KB · Views: 336
  • 53F6035C-5617-4EE6-86AD-48D3857C766C.jpeg
    53F6035C-5617-4EE6-86AD-48D3857C766C.jpeg
    251.7 KB · Views: 249
  • E58B2462-9DE1-4822-AD10-533140EA91A5.png
    E58B2462-9DE1-4822-AD10-533140EA91A5.png
    1.9 MB · Views: 220
  • E93F8AD1-0381-424C-A159-2B4F37829E01.jpeg
    E93F8AD1-0381-424C-A159-2B4F37829E01.jpeg
    395.6 KB · Views: 246
Last edited:
@Joosten @martinvh wat zijn jullie ervaringen ondertussen met de Farad dragers? En weten jullie of hier Thule fietsdragers op gemonteerd kunnen worden?

Dank voor elke info!
Ik heb de Farad dragers ook, nu al meerdere uitstapjes mee gehad en ze bevallen goed. Geen schade aan het dak en de windruis (bij 100km/h) is prima. Als je 130 km/h rijd hoor je ze wel maar niet storend en in mijn ervaring net zoals bij alle andere dakdragers die ik heb gehad.

Ik ben ook wel benieuwd of de fietsendragers van Thule passen. Ik verwacht van wel met het T-profiel. Binnenkort ga ik er één bestellen, maar eerst een nieuwe MTB halen.

Bij de installatie moet je wel de rubbere strip die in de dragers zit insnijden om het T-profiel te plaatsen. Ik denk dat ik die daarna er gewoon in laat zitten en de dakkoffer er net naast ga zetten. Ik wil waarschijnlijk toch de dakkoffer en de fiets tegelijk meenemen (en jep dakkoffer zal dan met lompe kinderspullen beladen worden om de maximale daklast niet (te ver) te overschrijden.

Gaat trouwens om een Model 3 LR uit 2019.
 
Vraagje: heb net mijn tesla dakdragers besteld en nu naar koffer opzoek. Weet iemand hoeveel cm afstand tussen de dragers zit ?
mocht iemand anders het ooit willen weten, hart tot hart is ongeveer 71cm

heb vandaag de Tesla dakdragers binnen gehad en erop gezet, ik hoorde bij het aandraaien (laatste stukje met de hand aangedraaid) soms helaas wat licht gekraak. Even alles eraf gehaald en gecheckt maar niks te zien, het lijkt op het randje van het glas. Meer mensen met ervaring hierin??
 
Weet niet hoe het bij alternatieve dragers is, maar die van Tesla zijn gebogen. Ziet er elegant uit maar ik moet m’n Thule koffer echt heel strak vastzetten wil hij niet aan de wandel gaan naar links of rechts. Hij heeft weinig contact oppervlak
 
Weet niet hoe het bij alternatieve dragers is, maar die van Tesla zijn gebogen. Ziet er elegant uit maar ik moet m’n Thule koffer echt heel strak vastzetten wil hij niet aan de wandel gaan naar links of rechts. Hij heeft weinig contact oppervlak
Ik heb een Hapro (ski)dakkoffer en ook de Tesla dragers. Het vastzetten van de dragers was de eerste keer even goed secuur werken maar volgende keren daarna geen enkel probleem. De dakkoffer zit mooi stabiel en is makkelijk en stevig vast te zetten, geen probleem met wandelen naar links of rechts.
 
Heb vandaag een kamei husky xxl (510liter) opgehaald. Montage ging onwijs makkelijk door de verschuifbare rails. Eerder ervaring met een thule ocean en daar zaten van die gaten onderin en dan moest het maar net uitkomen allemaal. Dit was schuiven terwijl hij op je drager ligt en vastzetten maar.

Vindt wel dat de koffer wat naar voren helt, zie foto. Meer mensen last van? Het betreft de originele Tesla dragers.

E757C6A8-13FB-4AA2-9B06-298F0D83FFDA.jpeg
 
Hi Forummers,

Onlangs ben ik aan het zoeken geweest naar de meest aerodynamische dakkoffer voor mijn Tesla Model 3. Om met 4 man op wintersport te gaan is het namelijk net niet ideaal met de standaard boxen en verlies je al gauw 25% range. Via Tesla Bjorn en andere fora kwam ik uit bij de Aero Loader van Calix. Deze is echter niet verkrijgbaar in NL. Nu heb ik via een Duitse partij de mogelijkheid om de dakkoffer te importeren, maar daarvoor moet ik wel een bulk order doen van een minimaal aantal dakkoffers.

Zijn er hier op het forum wellicht kenners die een betere weg weten? Of is er interesse om mee te doen in deze deal vanuit het forum?

Dit is exact dezelfde box zoals ook gebruikt door Bjorn in deze test:

De box wordt mij aangeboden voor €900,- incl. BTW en aan huis bezorging, mits ik nog een additionele lading meeverkoop ook voor deze prijs.

Ik hoor graag van jullie wat jullie hier van vinden!

Aero_Loader_425_sw.png
1638955682866.jpeg