TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

De beste tips van het forum

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Jean, Jan 9, 2014.

1. Jean

Jean Member

#1 Jean, Jan 9, 2014
    Last edited: Jan 11, 2014
    Tussen de tienduizenden reacties op dit forum staan vele tips die mij enorm helpen bij mijn dagelijkse rijplezier. Wat is jullie top 3? Ik zal een aftrap doen:

1. Zorg indien mogelijk voor een type 2 laadstation aan huis zodat je altijd "vol" van huis weg kunt
    2. Laad dagelijks ('s nachts) op tot 80% en laad vlak voor vertrek bij tot 100% wanneer je je daar veiliger bij voelt (eventueel in combinatie met voorverwarming interieur)
    3. Rij op de snelweg zo veel mogelijk met CC aan en zet de regen op de snelweg op "low"

Aanvullingen:

Een hoop tips staan ook in deze PDF

En aanvullingen vanuit deze thread:

...Laden als je laden kunt

1. Stel de rustpunten onder je achterklep, zodat de auto stiller wordt.
    2. Keyfob tasje om je sleutel.
    3. Koop een verlengkabel van 25 meter van 2,5mm doorsnee, zodat je ook op lastige plaatsen (zoals een vakantiehuisje oid) kan laden.

- neem een Frunk netje
    - rubberen matten voor de vieze schoenen

Mijn beste tip: neem niet de boot van Portsmouth naar Bilbao. Mijn op een na beste tip: zorg dat er een forumgenoot met een type 2 naar type 3 laadkabel in noord Frankrijk op vakantie is op het moment dat je de voorgaande tip negeert. Zorg er bovendien voor dat die forumgenoot zijn kabel wil uitlenen en een behoorlijk grote afstand wil afleggen om jou de kabel te bezorgen.

2. gelden

gelden Active Member

Handig dit! Misschien goed om de tips in de eerste post te blijven verzamelen. Als het er genoeg zijn, dan per categorie.

3. Discoducky

Discoducky Active Member

Hoe zit

1. De bewaking de auto waar het is
    2. Rijden op zonlicht
    3. Snelste, meest vloeiende, stilste versnelling van een auto 4 deur!

Ook, ben ik met behulp van de Bing vertaler voor dit! Hoop ik niet zeggen iets raar als "Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

Hoe zit

1. De bewaking de auto waar het is
    2. Rijden op zonlicht
    3. Snelste, meest vloeiende, stilste versnelling van een auto 4 deur!

Ook, ben ik met behulp van de Bing vertaler voor dit! Hoop ik niet zeggen iets raar als "Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

4. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Hi Ducky,
    suggestion from our side : please add also the original text in English (or German, French or whatever..), that will make it easier on us.

5. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Dit is toch een relevante vraag: Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?

De beste tip vóór de aanschaf was voor mij dat een Performance me niets van waarde zou brengen ten opzichte van de al ongelooflijk waardevolle 85.

De beste tip nu: laden als je laden kunt, dan heb je altijd 300+ range.

6. Jean

Jean Member

Ik verwacht minimaal een volle frunk...

7. dvotion

dvotion Member

"Hoeveel hout zou een woodchuck chuck als een woodchuck kon chucks hout?"

+1

LOL

8. pebell

pebell Member

Dit had een nuttig topic kunnen worden. Blijkbaar plaatselijke gladheid want binnen no time totaal ontspoord.. :biggrin:

9. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Sorry, maar die Google translate was tè grappig. Maar ik voegde er nog wel mijn top tips bij ;)

10. Rutger

Rutger Member

1. Stel de rustpunten onder je achterklep, zodat de auto stiller wordt.
    2. Keyfob tasje om je sleutel.
    3. Koop een verlengkabel van 25 meter van 2,5mm doorsnee, zodat je ook op lastige plaatsen (zoals een vakantiehuisje oid) kan laden.

11. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Die rustpunten ga ik eens bekijken, ik heb rond de 120 wel een trilling, maar volgens mij geen brom. De keyfobcondoom heb ik wel, maar toch besloten het niet te gebruiken. 25 m kabel ligt gewoon standaard in de Frunk, achter het net.

Tips:
    - neem een Frunk netje
    - rubberen matten voor de vieze schoenen

12. jm71

jm71 Member

Ik weet niet hoe je een thread moet starten, maar ik ooit al eens geopperd voor een soort 'known-issues' thread. Zoals het resetten van je scherm, geluid verminderen door de rustpunten in te stellen, laadsnelheden die beperkt blijven om bepaalde redenen, problemen herkennen met de 12V accu, gedrag bij een firmware update en weet ik veel welke kinderziektes of eigenaardigheden er hier besproken zijn. Het kan zeer waardevol zijn voor wanneer je onverwacht tegen een probleem aanloopt en snel de oplossing kunt vinden in een centrale thread, vooral wanneer die kort en bondig on topic gehouden wordt . Misschien nauw verwant met deze tips, dus desnoods maar onder de categorie tips scharen.

13. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

14. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Mijn beste tip: neem niet de boot van Portsmouth naar Bilbao.

Mijn op een na beste tip: zorg dat er een forumgenoot met een type 2 naar type 3 laadkabel in noord Frankrijk op vakantie is op het moment dat je de voorgaande tip negeert. Zorg er bovendien voor dat die forumgenoot zijn kabel wil uitlenen en een behoorlijk grote afstand wil afleggen om jou de kabel te bezorgen. ;)

15. Z1970

Z1970 Tezla has arrived

Graag gedaan ;)

Share This Page