Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De instelling “Hellingshoek / Interieur detectie” gaat automatisch weer “aan”

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vraag over de instelling “Hellingshoek / Interieur detectie” in mijn Model 3.

Deze instelling heb ik op “uit” gezet. Echter, als ik een tijdje later weer kijk bij de instellingen, dan staat deze weer op “aan”.

Dit heb ik al een keer of vijf gehad. Steeds gaat deze instelling weer “aan” na het uitschakelen.

Ik heb dit geprobeerd met alle profielen (inclusief gemakkelijk instappen). En ik heb de boel ook al een keer gereset. Ook is dit het geval bij diverse software-versies. Ik had het een jaar geleden al bij de destijds actuele versie. En nu nog steeds.

Herkent iemand dit? Is het “by design” dat deze instelling steeds weer “aan” wordt gezet? De handleiding zegt daar in ieder geval niks over.

Om de vraag “Waarom zet je dit uit?” alvast te beantwoorden: ik heb regelmatig gehad dat er iets van een vlieg in de auto zat en het alarm daardoor geactiveerd werd. Daardoor heb ik (en mijn buurt) er last van. Ik durf dit best uit te zetten, aangezien een dief eerst in de auto moet zien te komen. Dus dan hoop ik dat het alarm “aan de buitenkant” al is afgegaan. En ja; als iemand mijn auto probeert weg te slepen… dan gaat er niks af inderdaad.

Bedankt alvast!
 
Volgens mij komt dit door de cabin overheat protection die bij uitschakelen van je hellingshoek/interieur detectie wordt aangezet. Deze cabin overheat protection zet zichzelf na dacht ik 12 uur automatisch weer uit en waarschijnlijk activeert hij dan ook dat deel van het alarm zich weer. Je zou eens kunnen kijken of je hellinghoek en cabin overheat protection beide kunt uitschakelen. Misschien blijft het dan wel uitgeschakeld.
 
Volgens mij komt dit door de cabin overheat protection die bij uitschakelen van je hellingshoek/interieur detectie wordt aangezet. Deze cabin overheat protection zet zichzelf na dacht ik 12 uur automatisch weer uit en waarschijnlijk activeert hij dan ook dat deel van het alarm zich weer. Je zou eens kunnen kijken of je hellinghoek en cabin overheat protection beide kunt uitschakelen. Misschien blijft het dan wel uitgeschakeld.
Zojuist even gekeken. Als je de hellingshoek/interieurdetectie “uit” zet, dan gaat de cabin overheat protection niet aan.

Het wordt alleen vrijgegeven dat je het aan kunt zetten. Maar het staat standaard op uit. Zie foto’s.
 

Attachments

  • 127A8E97-28E7-486A-B99F-C317F3A08FCD.jpeg
    127A8E97-28E7-486A-B99F-C317F3A08FCD.jpeg
    601 KB · Views: 170
  • F7D3CA33-6916-454E-BA52-653253A3781C.jpeg
    F7D3CA33-6916-454E-BA52-653253A3781C.jpeg
    616.4 KB · Views: 83
Zojuist voor vertrek gekeken. De instelling stond weer “aan”. Toen ik op mijn bestemming kwam, zette ik het weer “uit”. Vijf minuten later vertrok ik weer en stond het nog uit. Zodra ik de auto in D zette, versprong de instelling naar “aan”…

Het lijkt er dus op dat deze instelling altijd maar eenmalig geldt. Totdat je weer gaat rijden.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Zojuist voor vertrek gekeken. De instelling stond weer “aan”. Toen ik op mijn bestemming kwam, zette ik het weer “uit”. Vijf minuten later vertrok ik weer en stond het nog uit. Zodra ik de auto in D zette, versprong de instelling naar “aan”…

Het lijkt er dus op dat deze instelling altijd maar eenmalig geldt. Totdat je weer gaat rijden.

Zou dit vanuit verzekeringsoogpunt zo geprogrammeerd zijn?
Eenmalig uitzetten is prima, maar structureel uitlaten (of vergeten weer aan te zetten) is niet veilig genoeg?

Ik had in 2019 toch wel wat moeite om de auto te verzekeren obv waslijst aan (standaard) voorzieningen in de M3.
En dan viel ik met 25 schadevrije jaren en een leeftijd van ca. 45 lentes in de onschuldig plattelands dorpje toch niet echt in een risicogroep :p .
 
Zou dit vanuit verzekeringsoogpunt zo geprogrammeerd zijn?
Eenmalig uitzetten is prima, maar structureel uitlaten (of vergeten weer aan te zetten) is niet veilig genoeg?

Ik had in 2019 toch wel wat moeite om de auto te verzekeren obv waslijst aan (standaard) voorzieningen in de M3.
En dan viel ik met 25 schadevrije jaren en een leeftijd van ca. 45 lentes in de onschuldig plattelands dorpje toch niet echt in een risicogroep :p .
Moet je nu eens als 26jarige een long range als lesauto gaan verzekeren... Helemaal lachen.
 
Zou dit vanuit verzekeringsoogpunt zo geprogrammeerd zijn?
Eenmalig uitzetten is prima, maar structureel uitlaten (of vergeten weer aan te zetten) is niet veilig genoeg?

Ik had in 2019 toch wel wat moeite om de auto te verzekeren obv waslijst aan (standaard) voorzieningen in de M3.
En dan viel ik met 25 schadevrije jaren en een leeftijd van ca. 45 lentes in de onschuldig plattelands dorpje toch niet echt in een risicogroep :p .
Dit zou inderdaad kunnen. Helaas, want ik heb er juist behoefte aan de cabin overheat protection standaard aan te kunnen laten staan (of iedere keer voor 12 uur na parkeren). Tot nu toe ook gemerkt dat hij na iedere rit gewoon weer op uit staat en de hellingshoekdetectie inderdaad ook weer aan. Of is er wel een methode die cabin overheat protection standaard aan te laten staan? (Ik lees op US sites dat mensen dat standaard doen).
 
Dit zou inderdaad kunnen. Helaas, want ik heb er juist behoefte aan de cabin overheat protection standaard aan te kunnen laten staan (of iedere keer voor 12 uur na parkeren). Tot nu toe ook gemerkt dat hij na iedere rit gewoon weer op uit staat en de hellingshoekdetectie inderdaad ook weer aan. Of is er wel een methode die cabin overheat protection standaard aan te laten staan? (Ik lees op US sites dat mensen dat standaard doen).

Even uit m'n hoofd (met enig voorbehoud ;)) -> als auto in P staat op het ventilatorsymbooltje drukken onder aan het scherm. Je hebt meer opties als de auto in P staat!