Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dubbele beep bij verdrijvingsvlak

This site may earn commission on affiliate links.
Hai! Nieuwe Tesla gebruiker hier! :) Afgelopen weken heb ik mijn M S uit 2018 leren kennen en alle functies redelijk onder de knie gekregen. Mede dankzij dit forum! Er is alleen 1 ding waar ik de vinger maar niet op kan leggen.

Het treedt op als ik net een kruising / stoplicht voorbij ben en de twee rijstroken door middel van een verdrijvingsvlak worden teruggebracht tot 1 rijstrook. Mijn Tesla laat dan een dubbele beep horen. Geen keiharde nare waarschuwing maar vergelijkbaar met zo'n "gordels vast" waarschuwing in het vliegtuig. Ploenploeng.

Voor de duidelijkheid, ik rij dan dus al op de rijstrook die overblijft en ik hoef niet meer in te voegen. Het treedt ook op als er geen enkele andere weggebruiker om me heen is. Ik heb alle lane assist achtige hulpsystemen uitgezet maar deze waarschuwing blijft maar komen. En ik vind 'm best overbodig aangezien er geen enkel gevaar dreigt. De muziek / radio gaat ook zachter op dat moment en dat is best storend.

Het zal vast een beginnersvraag zijn, maar het rare is dat ik het probleem en / of antwoord nog nergens heb kunnen vinden bij mede Tesla gebruikers. Heeft iemand anders dit misschien ook wel eens gehad. En is er een mogelijkheid om het uit te zetten?
 
Ik heb dit ook met mijn Model 3 uit 2019 met AP aan bij verdrijvingsvlakken. Ik heb HW2.5. Soms deactiveert hij bij mij ook AP en blijft alleen TACC actief, maar soms alleen piepen. Ik krijg wel altijd een rood stuur in beeld.
 
Mijn 2018 MX met AP2.5 / EAP heeft het ook. Enorm irritant maar gelukkig komt het op mijn reguliere routes weinig voor.

Volgens mij simpelweg een “let op” indicatie voor de wegversmalling.