Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eén van de achterramen automatisch een klein stukje open

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds gisteravond gaat het raam achter de bestuurder automatische een stukje open. Ik heb al een service verzoek aangemaakt en ik heb al wat gezocht. Het enige dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het opnieuw kalibreren van de ramen. Ik heb die procedure voor het achterraam uitgevoerd, maar helaas. Het heeft geen effect.

Iemand nog ideeën of tips?

Tijdelijke tips totdat de servicemonteur langskomt zijn ook welkom.

TM3, software 2022.44.2
 
Solution
Na bezoek servicemonteur lijkt het probleem weg. Hij heeft aangegeven dat hij alleen calibratie heeft uitgevoerd, maar dat had ik zelf ook al gedaan. Dus blijkbaar zijn de handelingen die hij uitgevoerd heeft magisch :) .
Via het servicemenu kun je een volledige calibratie uitvoeren, volledig automatisch. Dat is wel even iets anders dan even het knopje vast houden bij open en dicht doen ;)
Dat klopt, dat doet je auto automatisch om het vastvriezen van je deuren tegen te gaan.

Dit is dus goed :)


Mijn 2018 Model S doet dat helaas niet en moet dus al dagen hard op het raam beuken om (a) de vast gevroren rubbers van het raam af te krijgen, dan de deur open te trekken en (b) het raam "wiebelen" om het raam los te krijgen van de deur zodat het raam m'n deur in kan glijden..... want anders kan ik m'n deur niet dicht gooien.

Wat ik dus dus met mijn 2018 Model S is dus bij het parkeren manueel het raam een stukje naar beneden te doen. Helaas vergeet je dat snel....

Voorverwarmen hoor ik je zeggen? Ja, natuurlijk ik ga 3kwh wegstoken om een ritje van een paar kilometer te doen 🙃
 
Upvote 0
Dat klopt, dat doet je auto automatisch om het vastvriezen van je deuren tegen te gaan.

Dit is dus goed :)


Mijn 2018 Model S doet dat helaas niet en moet dus al dagen hard op het raam beuken om (a) de vast gevroren rubbers van het raam af te krijgen, dan de deur open te trekken en (b) het raam "wiebelen" om het raam los te krijgen van de deur zodat het raam m'n deur in kan glijden..... want anders kan ik m'n deur niet dicht gooien.

Wat ik dus dus met mijn 2018 Model S is dus bij het parkeren manueel het raam een stukje naar beneden te doen. Helaas vergeet je dat snel....

Voorverwarmen hoor ik je zeggen? Ja, natuurlijk ik ga 3kwh wegstoken om een ritje van een paar kilometer te doen 🙃
Ik denk dat mijn probleem iets anders is....Op het engelse deel van het forum en via Google vind ik dit probleem vaker terug. Het gaat slechts om 1 raam....niet een klein stukje, maar een centimeter of 20.


Inmiddels ben ik gebeld door Tesla dat er vandaag nog iemand langs kan komen. Ik zal het topic dus aanvullen als ik meer weet.



Hier zie je een vergelijkbaar probleem (maar geen oplossing)
 
Upvote 0
Dat klopt, dat doet je auto automatisch om het vastvriezen van je deuren tegen te gaan.

Dit is dus goed :)


Mijn 2018 Model S doet dat helaas niet en moet dus al dagen hard op het raam beuken om (a) de vast gevroren rubbers van het raam af te krijgen, dan de deur open te trekken en (b) het raam "wiebelen" om het raam los te krijgen van de deur zodat het raam m'n deur in kan glijden..... want anders kan ik m'n deur niet dicht gooien.

Wat ik dus dus met mijn 2018 Model S is dus bij het parkeren manueel het raam een stukje naar beneden te doen. Helaas vergeet je dat snel....

Voorverwarmen hoor ik je zeggen? Ja, natuurlijk ik ga 3kwh wegstoken om een ritje van een paar kilometer te doen 🙃
OK....Ik snap nu je reactie pas. Ik verbaas me zelf over de titel die ik zelf heb gegeven :). Maar ik kan het helaas niet meer aanpassen. Ik wist vooraf dat het niets met het weer te maken had nl. Mijn probleem is met 1 raam (achter de bestuurder) en opent zo'n 20 centimeter.

Vandaag is de serviceman langsgeweest. Volgens hem had het met calibratie te maken, maar dat had ik zelf al geprobeerd. Toe heeft het even goed gewerkt. Hij vertelde me dat als het nogmaals gebeurd er wat onderdelen vervangen worden.
 
Upvote 0
Wij hebben precies hetzelfde probleem al is het maar een centimeter of 10 bij ons, wel het zelfde raam.
Zou het niet aan de Software kunnen liggen?
Bij het sluiten van het betreffende raam zie ik het raam soms omhoog gaan en dan direct weer omlaag alsof het tegen een (virtueel) obstakel is gekomen.
 
Upvote 0
vast gevroren rubbers van het raam af te krijgen


Behandelen met dit spul:



Echt ideaal.

Ik Spritz ook altijd een klein beetje WD40 in mijn buitenspiegel mechaniek zodat die ook niet vastvriezen. Een keer een beetje is genoeg.

Ja, natuurlijk ik ga 3kwh wegstoken om een ritje van een paar kilometer te doen

Nee natuurlijk niet dat fiets je 😉
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Maarten and nervus
Upvote 0
Na bezoek servicemonteur lijkt het probleem weg. Hij heeft aangegeven dat hij alleen calibratie heeft uitgevoerd, maar dat had ik zelf ook al gedaan. Dus blijkbaar zijn de handelingen die hij uitgevoerd heeft magisch :) .
Via het servicemenu kun je een volledige calibratie uitvoeren, volledig automatisch. Dat is wel even iets anders dan even het knopje vast houden bij open en dicht doen ;)
 
  • Like
Reactions: sannie
Upvote 1
Solution