TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Onderhouds geschiedenis van een Model S

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Bohjaaa, May 15, 2018.

  1. Bohjaaa

    Bohjaaa Member

    Joined:
    Apr 21, 2018
    Messages:
    59
    Location:
    Netherlands
    Hallo,

    Gisteren hebben we onze tweede hands model S opgehaald bij het delivery center in Tilburg.
    Van te voren had ik via Autoweek een kenteken rapportje opgevraagd voor 3 euro. Daarin zat ook een rapport van de laatste APK keuring afgelopen Januari 2018. Deze is uitgevoerd door Tesla Amsterdam, dus waarschijnlijk vlak nadat de eerste eigenaar hem had ingeleverd.
    Er stond als opmerking op: Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm. Als advies stond erbij om deze zo spoeding mogelijk te vervangen. Uiteraard had ik graag gewild dat deze voor de levering gerepareerd zou worden dus had ik kort nadat ik dit gelezen had het delivery team gebeld om dit aan te geven. Die persoon kon alleen melden dat de auto helemaal nagekeken word maar dat hij niet kon zeggen of deze al vervangen waren aangezien hij niet van Service was.
    Gisteren bij de levering wilde ik dat weer vragen maar ook deze vriendelijke dame zei dat ze daar niets over kon vertellen en dat ik daarover contact moest opnemen met het Service center. Dit ga ik ook zeker vandaag doen.

    Maar voordat ik dat ga doen, heb ik ook even in het handschoenevakje gezocht naar een "onderhoudsboekje" maar die lag er niet bij. Daarom deze vraag, en misschien ben ik een Tesla noob, maar is het normaal dat de eigenaar geen inzicht heeft over de onderhouds geschiedenis van zijn Tesla voertuig?
    Ik wil gewoon even kijken of ze dat vlak na die APK nog gerepareerd hebben of niet.

    Txs
     
  2. BobbyKings

    BobbyKings Silver

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    1,671
    Location:
    Voorburg, Netherlands
    Ik zou de digitale service invoices opvragen bij Tesla of bij de vorige eigenaar.

    Analoge boekjes zijn er (bij mij in ieder geval) niet.

    Veel plezier met je aanwinst!
     
    • Like x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC