Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EAP/FSD overdraagbaar op een nieuwe eigenaar - Hoe kom ik daar achter?

This site may earn commission on affiliate links.
Het is meer dat je betaald voor een software unlock die belooft is in de toekomst ("Later dit jaar" eind 2019 dus) alleen is die toekomst nooit gekomen. Acceleration Boost of stoelverwarming krijg je gelijk, dat je die niet mee kan nemen doet niemand moeilijk over.
Maar daarom betaalde je ook maar iets meer dan de helft als bijv. in de VS waar je het wel direct hebt gekregen.
 
Waarom had de VS wel gratis FSD transfers? Ze hebben het product al gehad en krijgen het gratis nog een keer, wij moeten hier nog een keer 7.500 euro betalen, in totaal 13.900 en hebben het nog steeds niet.
Je hebt het hier ook een gelimiteerde periode gehad.
Dat was men niet verplicht te doen en was coulance.

Dat er ooit een coulance regeling is geweest hier en in de VS is natuurlijk geen recht dat het blijvend zo is.

Dat men vraagt om coulance is natuurlijk prima maar de verongelijkte reactie van een aantal raakt kant nog wal.
 
Je hebt het hier ook een gelimiteerde periode gehad.
Dat was men niet verplicht te doen en was coulance.

Dat er ooit een coulance regeling is geweest hier en in de VS is natuurlijk geen recht dat het blijvend zo is.

Dat men vraagt om coulance is natuurlijk prima maar de verongelijkte reactie van een aantal raakt kant nog wal.
Ik ben het eens met je eerdere posts, maar dit vind iets te rooskleurig. Je kon idd FSD een tijdje meenemen naar een volgende auto (heb ik gedaan), maar m.i. was dat niet uit coulance.

Het was gewoon een commercieel lokkertje, net als het een tijdje mogelijk was om free supercharging mee te nemen.

Effectief een leuk om een potentiële koper over de streep te trekken.
 
Ik ben het eens met je eerdere posts, maar dit vind iets te rooskleurig. Je kon idd FSD een tijdje meenemen naar een volgende auto (heb ik gedaan), maar m.i. was dat niet uit coulance.

Het was gewoon een commercieel lokkertje, net als het een tijdje mogelijk was om free supercharging mee te nemen.

Effectief een leuk om een potentiële koper over de streep te trekken.

Coulance doe je normaalgesproken altijd uit commerciële overwegingen en niet omdat een klant er recht op heeft.
Dus ik begrijp de semantische discussie niet.
 
Coulance = commerciële geste.

In weze is FSD op jouw auto hetzelfde als je Windows 11 licentie op je laptop. Die software kan je ook niet overzetten op een andere laptop waar onderaan enkel een sticker hangt voor Windows 8/10.

Maar Microsoft deed wel een tijdje een actie waarbij je met je Windows 10 licentie ook Windows 11 kon/mocht installeren.

Wie herinnert zich de tijd nog dat je voor elke upgrade van MacOS moest betalen?
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and RobsEV