Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Einde free superchargen bij aankoop Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is het vandaag of gisteren exact 6 maanden geleden dat hier in Nederland de eerste Model 3's werden uitgeleverd. Als je deze had aangeschaft met een referral code en tevens geen proefrit had gemaakt kreeg je 9 maanden gratis superchargen daarbij. Dat laatste gold voor mij ook.
Echter wat ik veel lees en zie is dat het gratis superchargen volgens de gegevens in je account al ophoudt na 6 maanden terwijl je recht hebt op 9 maanden.
Ook in mijn account zie ik dat hij binnenkort afloopt, eind aug, terwijl ik eigenlijk recht heb op superchargen tot eind nov.

Ik hoor wisselende verhalen maar 1 daarvan zegt dat dit fout staat in je account maar dat je toch gewoon tot 9 maanden gratis kan blijven laden.
Ik vraag mij af of de mensen die 6 maanden geleden hun auto opgehaald hebben nu nog steeds gratis superchargen hebben of dat Tesla zich toch (weer) niet zijn belofte houdt.
En ik ben ook wel benieuwd hoe mensen hier de nodige acties op ondernemen en wat Tesla's zijn antwoord daarop is.
 
in mijn account staat nog steeds Gratis Supercharging tot 7 augustus 2019 ook al zijn we al een dag later. Ben zonet nog gaan laden en zie toch niets aangerekend

Via de chat heb ik vandaag een prima antwoord op mijn vraag gekregen:

I just checked each and every car and all information here seems correct. We have the referral codes and the test drives are indeed set to 0. So that means your account should indeed reflect the 9 months of free supercharging

Usually this is updated automatically, not sure if this is just a visual bug or if it actually has the wrong date. In either case, I'll send the information of all 4 model 3's over to the IT team and ask them to update the account with the correct end date

Even in the case that it's not updated in time, you can still use the supercharger network. We can waive any incorrect supercharging costs here at customer support.
So even if you do get charged, we can easily refund it.


Daarnaast is het ook niet nodig om een creditcard te koppelen om te kunnen superchargen, de kosten lopen dan gewoon op je in account en op een later tijdstip kan evt een credit card toegevoegd worden om de laadkosten te betalen.
 
  • Helpful
Reactions: Primus and herbots
Via de chat heb ik vandaag een prima antwoord op mijn vraag gekregen:

I just checked each and every car and all information here seems correct. We have the referral codes and the test drives are indeed set to 0. So that means your account should indeed reflect the 9 months of free supercharging

Usually this is updated automatically, not sure if this is just a visual bug or if it actually has the wrong date. In either case, I'll send the information of all 4 model 3's over to the IT team and ask them to update the account with the correct end date

Even in the case that it's not updated in time, you can still use the supercharger network. We can waive any incorrect supercharging costs here at customer support.
So even if you do get charged, we can easily refund it.


Daarnaast is het ook niet nodig om een creditcard te koppelen om te kunnen superchargen, de kosten lopen dan gewoon op je in account en op een later tijdstip kan evt een credit card toegevoegd worden om de laadkosten te betalen.
Dat is goed nieuws; probeer al op allerlei manieren comtact te krijgen, maar er komt nergens een antwoord.
Via welke chat heb je gecommuniceerd?
 
Dat is goed nieuws; probeer al op allerlei manieren comtact te krijgen, maar er komt nergens een antwoord.
Via welke chat heb je gecommuniceerd?

Klant- en productondersteuning | Tesla Support

Helemaal onderaan vind je de chat functie.
Is nu niet beschikbaar maar overdag doordeweeks wel gewoon.
Kwam er aan het einde pas achter dat ik ook gewoon in het Nederlands had kunnen chatten met deze medewerker :)
 
  • Helpful
Reactions: Primus
Klant- en productondersteuning | Tesla Support

Helemaal onderaan vind je de chat functie.
Is nu niet beschikbaar maar overdag doordeweeks wel gewoon.
Kwam er aan het einde pas achter dat ik ook gewoon in het Nederlands had kunnen chatten met deze medewerker :)

Bedankt, ga ik maandag direct eens proberen. Had de chat functie nog nooit gezien; wordt allemaal steeds beter
 
Ik heb hier inmiddels 4 steeds bozere mails aan gewijd zonder antwoord. Mijn D-day is 4 september. Ik ga de chatfunctie ook gebruiken als er op 5 september gedeclareerd wordt (en niet eerder want anders wordt de chatfunctie net als incoming calls nog eens getermineerd ) ik stel voor dat we allemaal zo handelen : dat scheelt ons ergernis en Tesla veel capaciteit die dan aan nuttiger zaken kan worden besteed) Dus even op je handen blijven zitten.
Mijn account “geeft ook verkeerd” 4 september i.p.v. 4 december “weer”.
Als dat alleen een visuele bug is kan ik daar prima mee leven.
 
  • Like
Reactions: pvh
Ik heb hier inmiddels 4 steeds bozere mails aan gewijd zonder antwoord. Mijn D-day is 4 september. Ik ga de chatfunctie ook gebruiken als er op 5 september gedeclareerd wordt (en niet eerder want anders wordt de chatfunctie net als incoming calls nog eens getermineerd ) ik stel voor dat we allemaal zo handelen : dat scheelt ons ergernis en Tesla veel capaciteit die dan aan nuttiger zaken kan worden besteed) Dus even op je handen blijven zitten.
Mijn account “geeft ook verkeerd” 4 september i.p.v. 4 december “weer”.
Als dat alleen een visuele bug is kan ik daar prima mee leven.

Het antwoord wat ik van Tesla gekregen heb is voor mij bevredigend genoeg en geldt denk ik gewoon voor iedereen die een referral heeft gebruikt én geen proefrit heeft gemaakt.
Kortom, ik zou me er niet meer zo druk om maken. Herbots heeft al bevestigd dat het voor hem gewoon is blijven werken terwijl het bij hem op 7 aug zou aflopen volgens zijn account.
 
Bij mij was de free SuC periode in de account uiteindelijk (na chatcommunicatie) goed aangegeven op 4 december. Nadat vorige week er ineens ook uur notatie bij was gekomen, vandaag toevallig nog maar eens even gekeken en was nu helemaal verdwenen. Via de chat vroegen ze of ik toevallig een screenshot had gemaakt van die 4 december, en dat had ik.
Hebben anderen dit ook?
 
Mijn 6 maanden liepen af op 15 augustus (levering 22 februari na een proefrit) dus dat klopte prima. 1e Supercharge-sessie die ik moest betalen was op weg naar Zweden afgelopen week.

Meerendeel trouwens via ionity geladen onderweg, zonder problemen. Eigenlijk een beetje last van laadstress; met 2 kids nog in de luiers heb je meer tijd nodig tijdens een stop dan de duur van je laadsessie :eek:
 
  • Funny
Reactions: Hbrink and Primus
Dit zijn de exacte regels voor de extra 3 maand:

Rules to abide by:
1. Order date needs to have been placed between December 24th 2018 and February 2nd 2019.
2. The Order needs to have a referral code attached.
3. The customer must not have taken a test drive with any Tesla vehicle before delivery.

Mijn bestelling was 22 december en ik viel er dus naast.
 
  • Funny
Reactions: Primus
Dit zijn de exacte regels voor de extra 3 maand:

Rules to abide by:
1. Order date needs to have been placed between December 24th 2018 and February 2nd 2019.
2. The Order needs to have a referral code attached.
3. The customer must not have taken a test drive with any Tesla vehicle before delivery.

Mijn bestelling was 22 december en ik viel er dus naast.

Registreerde ze ook proefritten in een Model S in 2014?
 
Dit zijn de exacte regels voor de extra 3 maand:

Rules to abide by:
1. Order date needs to have been placed between December 24th 2018 and February 2nd 2019.
2. The Order needs to have a referral code attached.
3. The customer must not have taken a test drive with any Tesla vehicle before delivery.

Mijn bestelling was 22 december en ik viel er dus naast.

Wij hebben toch allemaal een tweede orderagreement gekregen met een aangepaste order date van 31/1/2019? Daarmee vallen wij er toch in?
 
Bij mij stond in mijn Tesla-account ook eerst slechts 6 maanden gratis superchargen opgegeven, terwijl ik recht heb op 9 maanden. Doordat ik dit punt (samen met nog een aantal issues) via rechtsbijstand heb moeten spelen, kon het opeens wel vlot op 9 maanden worden gezet. Echter, sinds een paar dagen staat er nu opeens weer "Superchargen op basis van betalen per gebruik" in mijn account. *zucht*
 
Bij mij stond in mijn Tesla-account ook eerst slechts 6 maanden gratis superchargen opgegeven, terwijl ik recht heb op 9 maanden. Doordat ik dit punt (samen met nog een aantal issues) via rechtsbijstand heb moeten spelen, kon het opeens wel vlot op 9 maanden worden gezet. Echter, sinds een paar dagen staat er nu opeens weer "Superchargen op basis van betalen per gebruik" in mijn account. *zucht*

Kan een IT issue zijn nadat wij een tijdje geleden ineens een vreemde uur-notatie achter de free charging indicatie zoals in het plaatje stond.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-08-29 om 12.03.53.png
    Schermafbeelding 2019-08-29 om 12.03.53.png
    60.7 KB · Views: 53