Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Electrische powerlift voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.

Herbie65

eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl
Dec 2, 2014
917
891
Netherlands
Ik heb de eerste paar sets binnen en de eerste geïnstalleerd in onze eigen Model 3.

Het mooie van de kit is dat alles wat geïnstalleerd wordt weer onzichtbaar origineel gemaakt kan worden, behalve een gat in de bekleding van de achterklep waar de verlichte drukknop geplaatst wordt voor het sluiten.

U kunt de trunk openen met een normale klik op de knop, maar het kan ook vanaf de app, het scherm, de keyfob van Tesla, of met de optionele voetsensor.

Het sluiten is evenzo makkelijk, dat gaat met een klik op de nieuwe verlichte knop die aan de binnenzijde in de klep zit, met de app, de keyfob van Tesla, of met de optionele voetsensor. Het kan ook met een optionele knop die onder het dashboard gemonteerd kan worden. Echter de meeste mensen willen deze niet, om het dashboard "clean" te houden.

helaas zijn de voetsensoren nog niet geleverd, Deze komen met de volgende zending mee in de 3e week mei.

Deze set heeft een "softclose" mechaniek. Dat betekend dat de haak die de klep vasthoudt vervangen wordt door een haak die elektrisch op en neer beweegt. Als de klep bijna dicht is, dan grijpt de haak de klep, en trekt deze het laatste stukje rustig dicht. De klep komt dus niet met een zware klap naar beneden.

U heeft dus ook geen last meer van vieze vingers op de klep, of dat deze aan de onderzijde de bumper beschadigd door het hard dichtslaan. Ook het geluid van de trunk die open en dicht gaat klinkt een stuk minder “goedkoop”
De maximale hoogte is ook te programmeren indien u een lage garage heeft.

Tesland levert deze set exclusief. We doen ook installatie service, maar zijn nog op zoek naar installatie partners in Nederland en België.

Prijzen van deze set vanaf €595,- excl BTW


Tesland_Model3_Powerlift-2.jpg
Tesland_Model3_Powerlift-1.JPG
Tesland_Model3_Powerlift-switch.jpg
 
Ik gok dat de set gewoon luistert naar het “unlock liftgate” commando en een tweede instructie tot unlocken interpreteert als commando tot sluiten, op die manier werkt het naadloos met de app en dashboard GUI.
 
Aha maar dan is het de Tesla app niet echt bekend welke opties er op een Model 3 zitten en gebruiken ze dezelfde commando set als van de S/X?
Edit: ik snap hem al, is het gewone commando om de frunk te openen.
Ik gok dat de set gewoon luistert naar het “unlock liftgate” commando en een tweede instructie tot unlocken interpreteert als commando tot sluiten, op die manier werkt het naadloos met de app en dashboard GUI.
 
Last edited:
Ziet er goed uit
Had standaard op de M3 moeten zitten.
Dat heet een Model S....

Mensen, een keyfob en dit soort zaken zitten er niet op om kosten te drukken opdat er een voertuig geleverd kan worden voor de helft van de prijs dan van een Model S. Dus als je dan een aantal dingetjes niet hebt en niet meer kan/wil uitgeven voor een Model S zal je dit soort zaken achteraf moeten kopen als dat belangrijk voor je is.
 
  • Like
Reactions: Herbie65
Dat heet een Model S....

Mensen, een keyfob en dit soort zaken zitten er niet op om kosten te drukken opdat er een voertuig geleverd kan worden voor de helft van de prijs dan van een Model S. Dus als je dan een aantal dingetjes niet hebt en niet meer kan/wil uitgeven voor een Model S zal je dit soort zaken achteraf moeten kopen als dat belangrijk voor je is.

Mijn keuze voor de M3 heeft niets met geld te maken. Ik vind de M3 beter rijden en de stoelen van de M3 zitten ook beter.

Er is dus best ruimte voor een M3 met een uitrustingsniveau van de MS.

Desnoods via een exclusive program. Begin maar eens met een stuurwiel voor de M3 met leer en alcantara opties. ;)
 
Mijn keuze voor de M3 heeft niets met geld te maken. Ik vind de M3 beter rijden en de stoelen van de M3 zitten ook beter.

Er is dus best ruimte voor een M3 met een uitrustingsniveau van de MS.

Desnoods via een exclusive program. Begin maar eens met een stuurwiel voor de M3 met leer en alcantara opties. ;)

Zo bedoel ik het ook niet, of iemand geen geld heeft ervoor....Dat zijn altijd van die moeilijke onderwerpen waar mensen direct op in gaan en zich aangesproken voelen als het om geld gaat, nogmaals, niet zo bedoeld...Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen voor andere zaken een M3 gaan rijden. Er zijn zat mensen met bakken geld die het toch zonde vinden om een dikke bijtelling te betalen voor een S. Het gaat erom dat als je zaken standaard gaat maken de basisprijs omhoog zal schieten en als je opties gaat aanbieden dan gaat ook de prijs van de basis omhoog aangezien het productieproces anders zal gaan lopen. Ik bemerk ook wel pro en cons tussen beide modellen, waarbij ik een S van 5+ jaar heb dus het vaak ook nog appels met peren vergelijken is, ben benieuwd wat de S na mei 2019 geproduceerd zal doen in verhouding tot de M3. Ook de stoelen van de laatste S zijn gelijkwaardig aan de van de M3 dacht ik zo. Maar als ik met mijn luchtgeveerde S van 5+ jaar over een hobbeltje ga dan is het in de M3 (AWD Long Range) een stuk onprettiger kan ik je vertellen. Ik doel op de zaken welke mensen menen als standaard te willen zien. Dan zal de auto voor velen te duur worden en dan is het alleen maar fijn dat je aftermarket zaken kan aanschaffen etc. En als je nog meer opties gaat aanbieden dan kan je net zo goed de S kopen. V3 SuC charging 250 of 200 wil ik wel eens zien wat het echte verschil zal zijn, ik denk namelijk dat de S de 200 langer zal vasthouden dan las de M3 op 200 aanbeland.

Afijn, dit topic gaat nog steeds over de Electrische powerlift van Herbie, welke er fantastisch uitziet. Mooi dat dit allemaal kan.
 
Zo bedoel ik het ook niet, of iemand geen geld heeft ervoor....Dat zijn altijd van die moeilijke onderwerpen waar mensen direct op in gaan en zich aangesproken voelen als het om geld gaat, nogmaals, niet zo bedoeld...Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen voor andere zaken een M3 gaan rijden. Er zijn zat mensen met bakken geld die het toch zonde vinden om een dikke bijtelling te betalen voor een S. Het gaat erom dat als je zaken standaard gaat maken de basisprijs omhoog zal schieten en als je opties gaat aanbieden dan gaat ook de prijs van de basis omhoog aangezien het productieproces anders zal gaan lopen. Ik bemerk ook wel pro en cons tussen beide modellen, waarbij ik een S van 5+ jaar heb dus het vaak ook nog appels met peren vergelijken is, ben benieuwd wat de S na mei 2019 geproduceerd zal doen in verhouding tot de M3. Ook de stoelen van de laatste S zijn gelijkwaardig aan de van de M3 dacht ik zo. Maar als ik met mijn luchtgeveerde S van 5+ jaar over een hobbeltje ga dan is het in de M3 (AWD Long Range) een stuk onprettiger kan ik je vertellen. Ik doel op de zaken welke mensen menen als standaard te willen zien. Dan zal de auto voor velen te duur worden en dan is het alleen maar fijn dat je aftermarket zaken kan aanschaffen etc. En als je nog meer opties gaat aanbieden dan kan je net zo goed de S kopen. V3 SuC charging 250 of 200 wil ik wel eens zien wat het echte verschil zal zijn, ik denk namelijk dat de S de 200 langer zal vasthouden dan las de M3 op 200 aanbeland.

Afijn, dit topic gaat nog steeds over de Electrische powerlift van Herbie, welke er fantastisch uitziet. Mooi dat dit allemaal kan.

Ik voelde mij niet aangesproken. Ik denk dat jij je vergist dat iemand die meer luxe wil prima geholpen is met een Model S.

De Model S rijdt minder sportief, is in de stad minder praktisch en de stoelen zitten echt minder prettig (ik oordeel vanuit zowel een classic als de next gen, dus huidige interieur) voor mij.

Daarom zou ik dus een exclusive programma wel op prijs stellen. Want een stuurwiel zonder echt leer vind ik in de praktijk toch niet zo fijn en aangezien er essentiële bedienelementen op het stuurwiel zitten kun je ook geen aftermarket oplossing vinden...
 
Ik voelde mij niet aangesproken. Ik denk dat jij je vergist dat iemand die meer luxe wil prima geholpen is met een Model S.

De Model S rijdt minder sportief, is in de stad minder praktisch en de stoelen zitten echt minder prettig (ik oordeel vanuit zowel een classic als de next gen, dus huidige interieur) voor mij.

Daarom zou ik dus een exclusive programma wel op prijs stellen. Want een stuurwiel zonder echt leer vind ik in de praktijk toch niet zo fijn en aangezien er essentiële bedienelementen op het stuurwiel zitten kun je ook geen aftermarket oplossing vinden...

Leer is door Tesla al een poos geleden helemaal in de ban gedaan, dus als je dat wilt moet je toch aftermarket gaan zoeken, of laten bekleden. Ik vind het stuurwiel erg klein in de M3. Ik begrijp wat jij zegt maar de M3 is voor de "gewone man" gemaakt (zijn niet mijn woorden) dus exclusiever dan dit zal het niet worden ben ik bang. Voor dit geld is de M3 acht aan absurd mooie en goede auto, dus ik denk dat je zeker wel zo een 5-10K mag/kan besteden om de M3 helemaal naar je hand te zetten en dan is hij nog niet duur, zeker niet in vergelijking met andere EV merken.

Afijn, ik ben blij dat er nu naast de S en X rijders vele Tesla rijders bij zijn gekomen. Sommige S/X gaan of zijn al overgegaan naar de M3 om diverse redenen, met de Y zal dit alleen nog maar meer gaan worden, maar ik ben ook overtuigd dat een aantal M3 rijders bij een volgende auto ook voor een S of X zullen gaan. Al met al als ze maar weg blijven van een ICE en dan het liefst nog een T blijven rijden.
 
Leer is door Tesla al een poos geleden helemaal in de ban gedaan, dus als je dat wilt moet je toch aftermarket gaan zoeken, of laten bekleden. Ik vind het stuurwiel erg klein in de M3. Ik begrijp wat jij zegt maar de M3 is voor de "gewone man" gemaakt (zijn niet mijn woorden) dus exclusiever dan dit zal het niet worden ben ik bang. Voor dit geld is de M3 acht aan absurd mooie en goede auto, dus ik denk dat je zeker wel zo een 5-10K mag/kan besteden om de M3 helemaal naar je hand te zetten en dan is hij nog niet duur, zeker niet in vergelijking met andere EV merken.

Ik ben het niet met je oneens, ik denk alleen dat er een leuk verdienmodel voor Tesla in kan zitten.
 
Zelf zou ik ook niet snel een Model S kopen. Is gewoon geen praktische auto voor NL. Op de snelweg prima. Model 3 is een top auto maar had wat meer luxe mogen hebben.
Achteraf inbouwen van opties ben ik geen fan. Wordt nooit zo mooi als orgineel ontworpen.
Volgende versie Model 3s wordt beter :)
 
Zelf zou ik ook niet snel een Model S kopen. Is gewoon geen praktische auto voor NL. Op de snelweg prima. Model 3 is een top auto maar had wat meer luxe mogen hebben.
Achteraf inbouwen van opties ben ik geen fan. Wordt nooit zo mooi als orgineel ontworpen.
Volgende versie Model 3s wordt beter :)

Kom maar eens langs in Almere. het zal je nog meevallen. Iedereen vindt de achteraf ingebouwde powerlift er beter uitzien dan de originele struts. zelfs de sluit druktoets ziet er OEM uit.