Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elektriciteitsbevoorading België komende winter

This site may earn commission on affiliate links.
Persoonlijk zou ik eerder gaan voor dit soort oplossingen: http://www.byd.com/energy/ess.html (vermist Solarcity in Europa nog niet actief is en BYD wel ...)

Toen ik dit las werd ik even stil van de groei die dit bedrijf heeft doorgemaakt:

"BYD has developed from 20 employees in 1995 to a corporation with more than 150,000 employees and 10 industrial parks across China in 2009, including sites in Guangdong, Beijing, Shaanxi, Shanghai, and Changsha, totaling nearly 15,000,000 sq. m. It also has offices in the United States, Europe, Japan, South Korea, India, Taiwan, Hong Kong and other regions."
 
Toen ik dit las werd ik even stil van de groei die dit bedrijf heeft doorgemaakt:

"BYD has developed from 20 employees in 1995 to a corporation with more than 150,000 employees and 10 industrial parks across China in 2009, including sites in Guangdong, Beijing, Shaanxi, Shanghai, and Changsha, totaling nearly 15,000,000 sq. m. It also has offices in the United States, Europe, Japan, South Korea, India, Taiwan, Hong Kong and other regions."

T'zal voor iets zijn zeker dat Warren Buffett er een stukje van heeft?
 
T'zal voor iets zijn zeker dat Warren Buffett er een stukje van heeft?

Dat is ook nog niet zo lang hoor (was dat niet sinds vorig jaar?)

En Mercedes heeft ook een partnerschap met BYD.

- - - Updated - - -

T'zal voor iets zijn zeker dat Warren Buffett er een stukje van heeft?

Dat is ook nog niet zo lang hoor (was dat niet sinds vorig jaar?)

En Mercedes heeft ook een partnerschap met BYD.
 
Toen ik dit las werd ik even stil van de groei die dit bedrijf heeft doorgemaakt:

"BYD has developed from 20 employees in 1995 to a corporation with more than 150,000 employees and 10 industrial parks across China in 2009, including sites in Guangdong, Beijing, Shaanxi, Shanghai, and Changsha, totaling nearly 15,000,000 sq. m. It also has offices in the United States, Europe, Japan, South Korea, India, Taiwan, Hong Kong and other regions."

De omzet van BYD heeft in 2012 een dip gekend maar is in 2013 met zo'n 12% gestegen.
De marges staan onder druk. In 2009 realiseerden ze nog een bruto marge van 22%, in 2013 is dat nog maar 13% (bij een 20% hogere omzet)
BYD maakt nu ook zelf electrische auto's, taxis en bussen.
Het 1e hj 2014 toonde een omzetstijging van 4% bij een brutomarge van 14%. De hogere marge komt van de verkoop in electrische auto's.
Over het 1e hj '14 was er een negatieve cash flow van RMB544 million tegenover een postieve csh flow van RMB2301 million over 2013.
Het werkkapitaal ontwikkeld zich niet goed. Debiteuren dagen nemen sterk toe. Winstgevendheid ligt op hetzelfde niveau als over het 1e hj 2013
Berkshire Hathaway heeft 9% van het aandelen kapitaal.
 
Brand in Tihange, nog eens 1000MW. minder....

Hier onder nog een linkje naar een rapport van Prof.Dr.Ir. Ronnie Belmans, okt. 2012.
http://www.ie-academie.be/sites/ie-academie.be/files/article/content/falend_energiebeleid_gaat_ons_geld_kosten.pdf


In september steeg het netto-invoersaldo tot een recordniveau: 2.076 GWh, meldt Synergrid.
Dat is gemiddeld een continu vermogen van 2.883 MW; dat is maar liefst 82% van de totale invoercapaciteit van België.
Ons land voerde in september 32,9% van de totale elektriciteitsverbruik in.
 
Last edited:
Brand in Tihange, nog eens 1000MW. minder....

Hier onder nog een linkje naar een rapport van Prof.Dr.Ir. Ronnie Belmans, okt. 2012.
http://www.ie-academie.be/sites/ie-academie.be/files/article/content/falend_energiebeleid_gaat_ons_geld_kosten.pdf


In september steeg het netto-invoersaldo tot een recordniveau: 2.076 GWh, meldt Synergrid.
Dat is gemiddeld een continu vermogen van 2.883 MW; dat is maar liefst 82% van de totale invoercapaciteit van België.
Ons land voerde in september 32,9% van de totale elektriciteitsverbruik in.

Als 2883 MW 82% van de max invoercapaciteit is dan is 100% 3516 MW. Als er nu 1000MW extra geimporteerd moet worden bovenop de bestaande 2883 MW dan gaat dat dus niet lukken. Hopelijk gaat die centrale weer snel draaien! Ongelofelijk dat er zoveel centrales tegelijkertijd problemen hebben.
 
Als 2883 MW 82% van de max invoercapaciteit is dan is 100% 3516 MW. Als er nu 1000MW extra geimporteerd moet worden bovenop de bestaande 2883 MW dan gaat dat dus niet lukken. Hopelijk gaat die centrale weer snel draaien! Ongelofelijk dat er zoveel centrales tegelijkertijd problemen hebben.



tja, ik word pisnijdig van het wanbeleid dat -zeker op energievlak- de laatste 15 jaren is gevoerd door opeenvolgende regeringen; ondanks diverse waarschuwingen van de experts.

Toppunt : onze (vorige) minister van energie heeft een persoonlijke oorlog uitgevochten met de voormalige monopolist, en heeft ( op kosten van de belastingsbetaler !) zijn ambtenaren naar alle gemeentes stuurt om de burgers ervan te overtuigen weg te gaan bij -nog steeds- de belangrijkste producent.
Het feit dat hij belangen had in een schimmig bedrijf dat windmolenparken op zee wou uitbaten (en dat intussen -met veel verlies voor de belastingsbetaler- is 'verkocht' binnen dezelfde politieke familie), zal daar echt niks mee te maken hebben. :cursing:


En dan zijn 'ze' (de politici) verbaast dat er het fout loopt...




en nu rustig ademhalen Dirk.
 
Same here, Dirk. Het is niet te geloven hoe dit precies "business as usual" is voor die kerels. De hele regering zou op zijn kop moeten staan maar niemand voelt zich geroepen of verantwoordelijk. En wij staan er bij en kijken er naar.


Ben regelmatig in het buitenland, en je kan je je niet voorstellen hoe belachelijk Belgie zich steeds maakt en hoe mensen naar Belgie kijken.
Is echt een Apeland .... afvoeren die handel..
 
Ben regelmatig in het buitenland, en je kan je je niet voorstellen hoe belachelijk Belgie zich steeds maakt en hoe mensen naar Belgie kijken.
Is echt een Apeland .... afvoeren die handel..

Ik kijk toch echt heel positief naar Belgie.
Maak steeds vaker uitstapjes naar de mooie steden.
Mensen vriendelijk en het eten en bier smaken goed.
 
Ik kijk toch echt heel positief naar Belgie.
Maak steeds vaker uitstapjes naar de mooie steden.
Mensen vriendelijk en het eten en bier smaken goed.

Wij zijn begonnen met winkelbezoek in België. Een les "hoe om te gaan met Belgen" is wel gewenst. Inmiddels al veel zaken geleerd. We zijn op dit moment aan het zoeken naar een Franstalige Belg of Fransman voor Wallonië en Brussel en een Vlaming voor Vlaanderen, NL Limburg en NL Brabant.... Liefst woonachtig in NL omgeving Tilburg..... Winkels o.a. Media Markt, Carrefour, van den Borre (BCC in Nederland) Makro/Metro... Sorry dat ik dit draadje misbruik, maar heb het toch wel on-topic gehouden (beetje dan)
 
Elektriciteit in België.jpg