Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Bear across Europe (and beyond)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_20180316_101520.jpg IMG_20180316_101450.jpg IMG_20180316_101538.jpg IMG_20180316_103429.jpg IMG_20180316_102016.jpg
 
de nieuwe garderobe van Elon Bear is klaar. (met dank @S-19910 )
Volgende week vertrekt E.B. op korte trip naar Londen met @STLL .
Maar er is nog steeds plaats vrij in zijn agenda;). Wie neem hem mee op vakantie,/Roadtrips
15 april tot 15 mei / 23mei tot 30 mei / augustus-september-oktober...
. Aanvragen kunnen steeds via PM naar @S-19910 of @Xfrank
IMG-20180328-WA0012.jpg
IMG-20180328-WA0013.jpg
 
@ S-19910

Sounds like a "trip" .. question. For routeplanning did you use EVRouteplanner or Tesla's tripplanner ?
If you used the EV planner how did you get the route into your Nav ?
Lots of details. Planning a trip beyond Valencia myself this summer.

thanks, Robbie
 
@ S-19910

Sounds like a "trip" .. question. For routeplanning did you use EVRouteplanner or Tesla's tripplanner ?
If you used the EV planner how did you get the route into your Nav ?
Lots of details. Planning a trip beyond Valencia myself this summer.

thanks, Robbie

Hi Robbie,

voor roadtrips gebruik ik zelf EV Trip Planner om de route vast te leggen, op voorhand.
Wel even uitkijken dat je eerst in de settings de units op metrisch plaatst...
Evtripplanner stelt snel een mogelijke route voor; maar je kan -zoals bij GoogleMaps- de route makkelijk aanpassen, en zelf superchargers toevoegen aan de route naar eigen smaak. De route wordt maw. off-line op voorhand vastgelegd.

Vervolgens geef ik tijdens de trip meestal supercharger per supercharger de stops in de NAV in.
Groot nadeel tot nu is immers dat je geen waypoints kan ingeven (hopelijk in de aankomende nieuwe versie wel)



Persoonlijk draagt de voorgestelde route door de Tripplanner van de NAV niet altijd mijn voorkeur weg, zeker bij lange afstanden.

Ik vind onder andere dat de tussenafstanden (tussen twee suc's) te lang zijn, waardoor je dikwijls moet laden tot hoge soc - wat te lang duurt naar mijn mening (zeker met de batterijen van de eerste generatie). Ik verkies dus kortere afstanden tussen de suc's - met als gevolg ook een lage soc én snel laden.
Normaal hou ik afstanden aan van +/- 200km. tussen de Suc's.

Maar je zal snel uw eigen voorkeuren merken : meer en kortere stops; of minder maar langere stops.
Succes, en hou ons via het forum op de hoogte.


Als je naar Valencia rijdt, hier nog een tip ivm met tolwegen in Catalonië : Belgium and the Netherlands (Dutch)

have fun !
 
Sunday I'm starting a new journey to London. I'm travelling with Stijn, Tine and their daughter Liene in a Model X 90D. Such a big, beautiful car! Such a space inside, what an amazing view, the greatest car ever built :cool: And because they know I like my cars clean, they made sure it got washed the day before!
SuC Calais.png
After a two hour drive we arrived at SuC Eurotunnel in Calais, which is located inside the Eurotunnel domain. Luckely I got through customs, because I don't have an ID-card :p