Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is " vehicle to grid"?

http://bit.ly/1nyTzQd :)

Zonder gekheid, het gaat over het terugleveren van energie uit je auto, terug naar het net. Je auto wordt een buffer. Dit is een idee wat al opgang deed toen er nog serieus werd nagedacht over auto's met een brandstofcel. Je hebt dan zo veel energie 'aan boord' dat je dat ook wel zou kunnen terug leveren aan je huis/netwerk. In een EV wek je niet zo veel op, anders dan tijdens reGen. Misschien is het iets voor Zwitsers die onder aan een berg wonen?

Er zijn in NL een aantal behoorlijk irritante mensen bezig om daar voor te lobbyen. Blijkbaar waren die gisteren allemaal aanwezig.
 
Last edited:
Inderdaad! Wat een gezeur! Verder was het een reuze leuk gebeuren!

http://bit.ly/1nyTzQd :)

Zonder gekheid, het gaat over het terugleveren van energie uit je auto, terug naar het net. Je auto wordt een buffer. Dit is een idee wat al opgang deed toen er nog serieus werd nagedacht over auto's met een brandstofcel. Je hebt dan zo veel energie 'aan boord' dat je dat ook wel zou kunnen terug leveren aan je huis/netwerk. In een EV wek je niet zo veel op, anders dan tijdens reGen. Misschien is het iets voor Zwitsers die onder aan een berg wonen?

Er zijn in NL een aantal behoorlijk irritante mensen bezig om daar voor te lobbyen. Blijkbaar waren die gisteren allemaal aanwezig.

- - - Updated - - -

Hi, Dutch Tesla-friends!

Sorry if this was covered in the thread already, but do you know if the Amsterdam event tonight will be streamed online somewhere?

I know tomorrow's one in Norway will be ! It starts at 10 AM Norway time.
 
Fotomomentje. Alain, bedankt nogmaals voor de introducé-plek.

Graag gedaan. Jij bedankt voor het vervoer. :)
e2ynutun.jpg
 
tof om al die gekende gezichten terug te zien.
@Dirk, Nogmaals bedankt voor de aangeboden lift naar Amsterdam. Fijn u te hebben leren kennen. Hier is de stemming een stuk minder dan deze middag (mijn dochter haar hondje is hier deze avond voor de deur doodgereden)
@Merijn, bedankt voor de fijne attentie. ik ga ze nu uit drinken!


Wat erg, verwen ze vandaag maar eens extra...
 
Weet niet of het al gepost is maar Merijn Doggen van RTL stelt wel een aantal goede vragen in dit interview met Elon:
http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/539111931/1

leuk interview. Dus eigenlijk komt er er op neer dat we gewoon kunnen blijven rijden tot de Car of het service Center ons meld dat we voor onderhoud moeten komen.

- - - Updated - - -

Frank, - omdat tact niet mijn beste eigenschap is - Ik mag toch hopen niet door een auto die zo geruisloos rijdt dat hij zelfs de gevoelige Eustachiusbui!zen van onze beste vrienden verschalkt ?

nee, Het was een 'dino". hij is dan ook gewoon door gereden!
 
Nu live naar Noorwegen aan het kijken, wereld van verschil qua setting. En tot nu ook paar goede vragen.
En Vincent had gisteren toch wel een scoopje ontfutseld ;) want Elon bevestigde net dat versie 6 firmware intelligente navigatie met live traffic gaat krijgen.

Ik was erg blij om dat te horen. Wellicht kan binnenkort mijn TomTom HD traffic dan wel verhuizen van de middenconsole naar een andere auto!
 
Dit was duidelijk het doel van deze Europa trip.
De vragen waren waarschijnlijk vantevoren gescreend en Elon begon met een mini-speech met een paar announcements.
München en Amsterdam waren opwarmertjes. Maar daarom niet minder leuk.
 
Vond het erg tof event. Al op de reis er heen kwam ik al rijdende steeds meer Tesla's tegen, samen als een slang door het verkeer gereden en dan kom je in de garage met al die Tesla's op een rij, erg vet om te zien. Ook het enthousiasme is aanstekend van alle mensen om je heen, je hoeft maar iemand aan te kijken en je bent al in gesprek over Tesla etc. Elon en JB deden het erg goed, heb ook nog 136 vragen voor hen, maar goed, die stellen we maar een andere keer :)