Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, maar goed het gaat weer een stap verder zijn!



Ik word vanzelf doorgeschakeld naar Fernando, mijn 'Sales Advisor', als ik naar Tesla Delivery bel (na een uur in de wachtrij te staan). Hem hoef ik het probleem niet steeds opnieuw uit te leggen want hij herkent mij, pakt mijn bestellingen erbij en probeert me te helpen. Vrijdag sprak ik hem voor het laatst en hij leek 99% overtuigd dat ik binnen toen en een paar minuten VIN zou krijgen. Maar niet dus. Ben benieuwd wat zijn uitleg wordt als ik hem morgen bel.



Is dat zo? Waar mail je dan naartoe? Ik heb tot nu toe eigenlijk nog nooit antwoord gehad als ik e-mails stuur, deliverynl bijv. Zelfs e-mails naar Fernando werden niet beantwoord.
Ja ik mailde altijd naar mijn contactpersoon en die belde altijd netjes terug naar mij. Soms wel een dag wachten maar toch. Nu heb ik van hem de contactgegevens gekregen van de persoon die de papieren moet regelen omdat hijzelf en vele collega's in verlof gaan of zijn. Ik zou je zijn gegevens wel geven maar hij is enkel in België actief.
 
Huh, hoezo denk je dat? Hij zei mij vrijdag dat hij alleen maandag vrij was maar ik dinsdag (vandaag) weer kon bellen, zijn advies was om 9 uur. Dus ik ben nu aan het proberen te bellen..
Ik probeerde net achter elkaar te bellen vanaf 9:00 en pas om 9:20 ging de wachtrij open en ik was na 5 minuten aan de beurt. Helaas was dat weer een niet zo nuttig gesprek... weer het standaard verhaal dat VIN's koppelen automatisch gaat, zij daar ook geen zicht op hebben en dat ik een berichtje krijg voor leverdatum en blablabla... uiterlijk eind September zou het moeten gebeuren. Wel vreemd dat Fernando claimde dat de lijst handmatig gekoppeld werd door iemand. Volgens mij lult ie maar wat zodat ik hoor wat ik wil horen.
 
Ik probeerde net achter elkaar te bellen vanaf 9:00 en pas om 9:20 ging de wachtrij open en ik was na 5 minuten aan de beurt. Helaas was dat weer een niet zo nuttig gesprek... weer het standaard verhaal dat VIN's koppelen automatisch gaat, zij daar ook geen zicht op hebben en dat ik een berichtje krijg voor leverdatum en blablabla... uiterlijk eind September zou het moeten gebeuren. Wel vreemd dat Fernando claimde dat de lijst handmatig gekoppeld werd door iemand. Volgens mij lult ie maar wat zodat ik hoor wat ik wil horen.
En wat is hun verklaring voor het feit dat jouw auto veel langer op zich laat wachten dan die van anderen? Wit interieur kan inmiddels de reden niet meer zijn..
 
ik kreeg een autoreply dat hij tot 26 augustus afwezig is.

Ook mooi trouwens: als ik nu inlog, is mijn auto opeens blauw.
Heb hem net gemaild en ik zie inderdaad dezelfde auto-reply.

Damn. Had ie me wel mogen vertellen. Ik ga wel weer terug in mijn "geduldig" modus en wacht het allemaal wel af. Ik snap nu in elk geval beter hoe hun organisatie werkt en ze hebben dus geen invloed op het VIN-koppel-proces. Kan nog zo vaak bellen of mailen, kan daar geen verandering in aanbrengen.
 
Last edited:
Ik zou ze even bellen, dat werkt het beste. Anders plannen zij een datum in en dat móet je het binnen 7 dagen ophalen.
Dat was de reden waarom ik mijn Model 3 misliep in juni...
Maar het voordeel van nu is: er is geen einde-kwartaal stress. Mijn configuratie is beschikbaar via Inventory, dus ik ga er vanuit dat er op mijn Model minder druk is.
Vanochtend gebeld, en inderdaad dan heb je vrij snel iemand van Delivery aan de lijn. Ik moet nog even wachten totdat er een daadwerkelijk afleverdatum gepland is, dan pas kunnen ze deze indien nodig verzetten.

Ik zou denken, zet er een notitie bij dat een bepaalde periode sowieso niet kan, maar dat is misschien weer te makkelijk allemaal.
 
Vanochtend gebeld, en inderdaad dan heb je vrij snel iemand van Delivery aan de lijn. Ik moet nog even wachten totdat er een daadwerkelijk afleverdatum gepland is, dan pas kunnen ze deze indien nodig verzetten.

Ik zou denken, zet er een notitie bij dat een bepaalde periode sowieso niet kan, maar dat is misschien weer te makkelijk allemaal.
Zo zie je maar weer, het is per medewerker anders...
Misschien hangt het er vanaf óf de auto al op een boot staat en wáár de boot zich bevindt?
 
Indien je x-aantal keer belt terwijl er meegedeeld werd dat de koppelingen (hoofdzakelijk) automatisch verlopen, dan kan ik mij inbeelden dat het soms averechts werkt...

Ofwel geduldig afwachten tot de leveringsdatum vermeld in jouw account, ofwel een M3 uit de inventory bestellen.

Haha mijn geduld is op vrees ik, maar ik ga het proberen. Ik was bereid 3-6 maanden te wachten (dat was de initiële leverindicatie die ik kreeg) maar toen ik dit forum vond en mensen die in mei/juni besteld hadden allemaal hun auto geleverd zag krijgen eind juni, begon ik wel redelijk ongeduldig te worden. Zéker toen er begin Juni ineens op de website stond dat als je een nieuwe M3 bestelde dat ie in Juni geleverd zou gaan worden. Maar goed, de theorie van dit forum was dat het aan mijn keuze voor wit interieur lag. Ik stond samen met 4 andere mensen die wit interieur hadden besteld in de lijst "Zonder VIN" dus we hadden gedeelde smart en dat stelde me gerust. Tot een week of wat geleden toen iedereen met wit interieur ineens VIN's en leverdatums te horen kregen! Gezien de vele fouten die er worden gemaakt bij Tesla met bestellingen (waarover ik hier en daar dingen lees), begin ik steeds sterker te vrezen voor dat er gewoon iets mis is met mijn bestelling o.i.d. Dus dan ga ik ze maar bellen om te vragen hoe het zit allemaal! Ik ben gewoon te enthousiast denk ik, misschien had ik geen proefrit moeten nemen, haha! Dat heeft mijn enthousiasme 10x erger gemaakt (en dat enthousiasme was al vrij groot door non-stop M3 YouTube videos te kijken 3 jaar lang).
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: gelden and Wackmack