Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik parkeer toch ook niet voor een benzinepomp? Oprotten met die milieuvervuilende stinkbak!
Haha als je iemand tegen komt met -net als mij- een postuur waar een MS niet op berekend is zijn de argumenten vaak milder.:cool:

De pomp wordt gezien als eigendom van de pomphouder. Bij parkeerplaatsen is het meer "het is van ons allemaal" (Ik ben gewoon opzoek naar de meest vriendelijke, overtuigende argumenten)
 
In bovenstaande geval had ik eerst met vernietigende blik gekeken toen hij aan kwam gereden (ik was bezig met de laadkabel aan te sluiten).
daarop heb ik -zo vriendelijk mogelijk- gezegd dat ik niet kon begrijpen dat net hij, met kaart, de regels niet volgde.

hij bromde iets van fout parkeerders op blauwe vakken.
waarop ik hem duidelijk maakte dat zoiets onaanvaardbaar en vervelend was, maar dat hij altijd op een andere, normale plaats kon staan.
wat voor groene vakken, en een e-rijder die moet laden, niet mogelijk is.

daarop is hij weggereden.

later in de winkel hebben we mekaar nog gekruisd, en zei hij veronderschuldigend dat hij het begrepen had.




probleem is vooral dat je de foutparkeerder meestal niet in persoon aantreft.
 
We zijn dit weekend in het Vennenbos maar vanochtend hadden de meiden dansles in Tilburg. Dus even terug gereden. Had nog wel voldoende over voor nog een retourtje Hapert en ook nog even morgen uitstapje naar Van der Valk voor inwijding SuC maar ik heb in de buurt (Besterd) in Tilburg eens bij een openbare paal geparkeerd en geladen.
Dan kan ik morgen mijn plek aan de SuC afstaan aan iemand van jullie die van ver(der) komt.

Bij terugkomst waarachtig een ICE op de tweede laadplek. Gezien de soort auto niet echt iets dat bij een omgekeerd petje hoort maar eerder van iemand die zijn leesbril vergeten was.
Want zoals ze zeggen: "Wie kan lezen is altijd in het voordeel".

Laden ging met 3 x 24A.

IMG_0557.PNG
IMG_0561.JPG
 
Er is in deze situatie maar ëén parkeerplaats voorzien van het doelparkeren P bord. De nietsvermoedende bestuurder is in dit geval niets kwalijk te nemen. Ik heb diverse roadtrips voor ChargeMap gemaakt en ben deze situatie (helaas) al vaak tegengekomen. Als je bij zo'n laadpaal komt is het voor ons als EV rijders slim om dan juist het vak te kiezen zonder bord.
 
Met alle respect, een postuur waar een MS niet op berekend is??? Dan hebben we het over de lengte neem ik aan, niet over de breedte... :wink:
Ja, tijdens een testrit in de MS stootte ik, bij het over de linker schouder kijken steeds tegen het dak. Frame van de stoel is niet (goed) te verlagen. Dus dag MS en maar een dikke diesel VW gekocht. - wel zonder dieselscandaal vanaf begin motormanagement en automaat software niet volgens VW normen-
 
  • Funny
Reactions: Noelis
Ja, tijdens een testrit in de MS stootte ik, bij het over de linker schouder kijken steeds tegen het dak. Frame van de stoel is niet (goed) te verlagen. Dus dag MS en maar een dikke diesel VW gekocht. - wel zonder dieselscandaal vanaf begin motormanagement en automaat software niet volgens VW normen-

Waren dat de next gen stoelen tijdens de testrit? De oude stoelen zitten namelijk een flink stuk lager. Bij de Next Gen stoelen heb ik al een paar keer met mijn hoofd tegen het dak gezeten. Ik ben slechts 1,78 lang en heb de stoel altijd op de laagste stand staan. Met de oude stoelen had ik dit probleem niet.

- - - Updated - - -

De laatste weken hier in Leiden al een paar keer de parkeerdienst of politie gebeld omdat ik wou laden en op 2 van de 2 plekken een ICE stond. Als ik niet per se hoef te laden bel ik ze niet en als een andere paal (heb nu nog 1 alternatief hier in de buurt, maar die is meestal bezet) beschikbaar is bel ik ook niet. Hoewel ik het terecht vind dat ik deze mensen laat afslepen omdat ze in principe gewoon fout zijn, moet ik zeggen dat de gemeente Leiden ook niet geheel foutloos is. Ik heb hier ook met de parkeerdienst over gesproken en die hebben het ook al bij de gemeente neergelegd. Het zou namelijk duidelijker zijn als de vakken voor elektrische auto's een kruis zouden krijgen, of minimaal een onderbord onder blauwe bord met pijlen naar de desbetreffende vakken.
 
Waren dat de next gen stoelen tijdens de testrit? De oude stoelen zitten namelijk een flink stuk lager. Bij de Next Gen stoelen heb ik al een paar keer met mijn hoofd tegen het dak gezeten. Ik ben slechts 1,78 lang en heb de stoel altijd op de laagste stand staan. Met de oude stoelen had ik dit probleem niet.

Weet ik niet, destijds nooit van nextgen oid gehoord.
 
Last edited:
Ja, tijdens een testrit in de MS stootte ik, bij het over de linker schouder kijken steeds tegen het dak. Frame van de stoel is niet (goed) te verlagen. Dus dag MS en maar een dikke diesel VW gekocht. - wel zonder dieselscandaal vanaf begin motormanagement en automaat software niet volgens VW normen-

Ik ben 1.95 met Next Gen stoelen maar heb dit probleem nooit gehad. Het scheelt wel dat er een panoramadak in zit.
 
1m85 hier en geen problemen zonder pano... (En de stoel staat niet in de laagste stand... Ik denk dat de verhouding beenlengte/torso er ook toe doet). Dit is mijn eerste auto zonder 'open dak' en dus ook mijn eerste lek/ruisvrije auto wat dak betreft :).

Ja, dat denk ik ook. Want ik heb nogal korte beentjes en zit dus redelijk ver naar voren. Waarschijnlijk dat ik daarom met mijn 1,78 toch al "klaag" over de hoogte van de stoel. Ach, ik heb er niet veel last van, ik zit gewoon prima. Wel houd ik ervan om laag te zitten en moet ik zeggen dat de zitpositie dus beter was bij de oude stoelen. Maar, dat neemt niet weg dat de Nextgen stoelen echt beter zijn!