Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Er komt in ieder geval een informatieve site. Dan hopelijk wat gezellige bijeenkomsten. En vanuit daar zien we verder..

Persoonlijk vind ik dat een heel goed uitgangspunt, want het opzetten van een vereniging geeft ook weer verplichtingen bij bepaalde personen waar je niet altijd even vrolijk van wordt. Als het oprichten van een vereniging geen meerwaarde heeft, zou ik het niet doen. Of je moet vrije tijd teveel hebben. Ik heb al respect voor diegene die de informatieve site op gaan zetten en het initiatief nemen voor de gezellige bijeenkomsten. Als ik straks ook een Telsa rijder ben, wil ik er zeker een keer bij zijn om al die "Die Hards" te ontmoeten.
 
Persoonlijk vind ik dat een heel goed uitgangspunt, want het opzetten van een vereniging geeft ook weer verplichtingen bij bepaalde personen waar je niet altijd even vrolijk van wordt. Als het oprichten van een vereniging geen meerwaarde heeft, zou ik het niet doen. Of je moet vrije tijd teveel hebben.

Byron, de president van Tesla Club Belgium, en zijn team bestuursleden stopt er heeeeeel veel tijd in. Dankzij hen is er zo'n levendige community in België. Die is veel groter dan de mensen die je hier op het forum ziet. Tesla Club Belgium heeft immers hun eigen websites + twitter en facebook accounts. Om van de maandelijkse events nog te zwijgen die altijd top georganiseerd zijn.
 
Byron, de president van Tesla Club Belgium, en zijn team bestuursleden stopt er heeeeeel veel tijd in. Dankzij hen is er zo'n levendige community in België. Die is veel groter dan de mensen die je hier op het forum ziet. Tesla Club Belgium heeft immers hun eigen websites + twitter en facebook accounts. Om van de maandelijkse events nog te zwijgen die altijd top georganiseerd zijn.

Ik heb wel eens het idee dat veel mensen onderschatten dat dergelijke initiatieven inderdaad heel veel tijd kosten. Nu ben ik zelf ook betrokken als vrijwilliger bij enkele verenigingen en moet toegeven dat het me steeds weer tegenvalt, de tijd die er mee gemoeid gaat, ondanks de ervaringen. Maar goed, is mijn eigen schuld. Maar heb daardoor wel steeds meer waardering voor elke vrijwilliger die iets doet voor andere zonder eigen belang.
 
Ik heb wel eens het idee dat veel mensen onderschatten dat dergelijke initiatieven inderdaad heel veel tijd kosten. Nu ben ik zelf ook betrokken als vrijwilliger bij enkele verenigingen en moet toegeven dat het me steeds weer tegenvalt, de tijd die er mee gemoeid gaat, ondanks de ervaringen. Maar goed, is mijn eigen schuld. Maar heb daardoor wel steeds meer waardering voor elke vrijwilliger die iets doet voor andere zonder eigen belang.
Precies. Kijk ook naar de E-rally: 1x per jaar een evenement dat 1 dag duurt, en met de voorbereidingen is een team van 8 man gedurende een heel jaar wekelijks actief. Vandaar ook dat ik na 2 jaar daarmee gestopt ben, kostte teveel tijd. Komend jaar ga ik als deelnemer eens echt genieten van die dag :)
 
Het is blijkbaar niet publiekelijk bekend dat Byron van TCBE zijn job heeft gemaakt.

Hulde voor zijn durf! Daarmee is het dus geen vrijetijdsbesteding meer van enkele bevlogenen, maar een serieus zakelijk initiatief.

Tesla World moet natuurlijk ook in dat licht gezien worden. Ik was er niet bij, maar wat ik er van heb gezien was indrukwekkend.

Ik hoop dat TCBE dit waar kan (blijven) maken.
Byron, de president van Tesla Club Belgium, en zijn team bestuursleden stopt er heeeeeel veel tijd in. Dankzij hen is er zo'n levendige community in België. Die is veel groter dan de mensen die je hier op het forum ziet. Tesla Club Belgium heeft immers hun eigen websites + twitter en facebook accounts. Om van de maandelijkse events nog te zwijgen die altijd top georganiseerd zijn.
 
Ik zou niet durven stellen dat dat zo is, P. Lijkt me zeer moeilijk haalbaar. Tesla World was in die mate pro opgezet dat ze al heel tevreden mogen zijn er geen geld aan te verliezen.
Hangt van sponsoring af. Kijk naar de E-rally: zo'n 250 deelnemers (120 auto's) en dus € 25.000 aan inkomsten van deelnemers (€ 200,- per auto, zo'n € 100,- per persoon). Dat dekt net de kosten, maar toch wordt er ruim € 70.000,- overgehouden voor het goede doel. Dankzij de sponsorbijdragen.
Hoeveel bezoekers had Tesla world, 1.000? Stel tegen gemiddeld € 250,-. Dat levert € 250.000,- op. 10x zoveel als de E-rally (en slechts 4x zoveel aanwezigen). Dat zou de kosten toch makkelijk moeten dekken. En dan zijn er nog de sponsoren. Lijkt me dus sterk dat daar niets aan wordt overgehouden (bijvoorbeeld voor financiering van de Tesla Club België).
 
TCB is een bedrijf geworden met >=1 betaalde kracht. niets mis mee, want er gebeurt ook wat. Op de langere termijn moet TCB zijn bestaansrecht blijven houden of overbodig worden. De belangenvereniging EV NL denkt wellicht ook op lange termijn naast de mooie doelen banen voor zichzelf te creëren. Als er over een paar jaar 100.000 EV rijders er € 10 voor over zouden hebben per jaar dan kan dat makkelijk. Maar of dat reëel is, ik zie de meerwaarde niet zo.

(zwaar off-topic hier!)
 
Hangt van sponsoring af. Kijk naar de E-rally: zo'n 250 deelnemers (120 auto's) en dus € 25.000 aan inkomsten van deelnemers (€ 200,- per auto, zo'n € 100,- per persoon). Dat dekt net de kosten, maar toch wordt er ruim € 70.000,- overgehouden voor het goede doel. Dankzij de sponsorbijdragen.
Hoeveel bezoekers had Tesla world, 1.000? Stel tegen gemiddeld € 250,-. Dat levert € 250.000,- op. 10x zoveel als de E-rally (en slechts 4x zoveel aanwezigen). Dat zou de kosten toch makkelijk moeten dekken. En dan zijn er nog de sponsoren. Lijkt me dus sterk dat daar niets aan wordt overgehouden (bijvoorbeeld voor financiering van de Tesla Club België).

Er waren 550 deelnemers. De kosten voor het afhuren van de grote galazaal in het Hilton met catering en onbeperkte drank 's ochtends, 's middags en 's avonds is absurd duur. Als er 1000 deelnemers zouden geweest zijn, hadden ze er inderdaad iets aan kunnen overhouden. De prijszetting was niet toevallig vrij hoog.
 
Er waren 550 deelnemers. De kosten voor het afhuren van de grote galazaal in het Hilton met catering en onbeperkte drank 's ochtends, 's middags en 's avonds is absurd duur. Als er 1000 deelnemers zouden geweest zijn, hadden ze er inderdaad iets aan kunnen overhouden. De prijszetting was niet toevallig vrij hoog.

En ik heb begrepen dat ze, om het evenement nog mooier te maken, de datum hebben veranderd waarbij er is uitgeweken naar een duurdere locatie, helaas is door externe factoren dat mooie niet doorgegaan. Overigens, het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn (en daar lijkt het voor mij sterk op) dat het opgeven van de daytime job komt doordat de TCB zo veel voldoening geeft EN zoveel tijd vergt, en dat de financiële component daar een heel ondergeschikte (nihil) rol bij speelt.
Laten we dus niet doen alsof er met een ICE op een EV plaats geparkeerd is :wink:.... En zo zijn we weer on topic.:cool:
 
Net gemailed nav mijn eerste ICE ervaring bij een SuC.

Beste,

Gisteren (3 december rond 21:30) trof ik bij Van der Valk Eindhoven één van uw geparkeerde voertuigen aan die een drietal Tesla Supercharger laadpunten blokkeerde. Dit zijn laadpunten die de elektrische auto's van Tesla in 20 minuten halfvol kunnen laden, speciaal gemaakt voor het rijden van langere afstanden.

Wij volledig elektrische rijders zijn afhankelijk van dergelijke laadvoorzieningen.

Buiten het feit dat het niet toegestaan is (dit wordt beboet vergelijkbaar met parkeren op een invaliden plaats en er geldt een afsleepregeling) is het natuurlijk gewoonweg niet netjes. "Wij" parkeren immers ook niet op pompstation plaatsen waardoor conventionele auto's niet meer kunnen tanken.

Met de slogan "because we care" op uw voertuigen en uw commitments tov maatschappelijk verantwoord ondernemen (volgens uw website) vertrouw ik op uw begrip en hoop ik dat u uw chauffeur(s) kunt vragen in het vervolg gewoon een parkeerplaats te gebruiken om te parkeren.

Kunnen we met z'n allen in harmonie de weg delen.

Alvast dank!

Ben benieuwd...

Volgens mij ben ik veel te netjes [emoji14] . Volgende keer maar laten afslepen.

uploadfromtaptalk1449223300515.jpg