simonsmidt
Member
Ik kreeg hem vorige week woensdag bij de levering van mijn 90D.Zo'n parkeerschijf zou Tesla gewoon in elke MS achter moeten laten bij uitlevering ofwel bij een service call omdat het een nuttig ding is.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik kreeg hem vorige week woensdag bij de levering van mijn 90D.Zo'n parkeerschijf zou Tesla gewoon in elke MS achter moeten laten bij uitlevering ofwel bij een service call omdat het een nuttig ding is.
Ik kreeg hem vorige week woensdag bij de levering van mijn 90D.
Welke is dat dan? Eigen versie van Tesla?Yep, ook ééntje meegekregen bij ophalen van onze Tesla in Aartselaar… .
X
Kunnen wij achterblijven, als Tesla Club Nederland?
Tja, die bestaat niet...
Dus toch maar geen vereniging in oprichting.
Er komt in ieder geval een informatieve site. Dan hopelijk wat gezellige bijeenkomsten. En vanuit daar zien we verder..
Persoonlijk vind ik dat een heel goed uitgangspunt, want het opzetten van een vereniging geeft ook weer verplichtingen bij bepaalde personen waar je niet altijd even vrolijk van wordt. Als het oprichten van een vereniging geen meerwaarde heeft, zou ik het niet doen. Of je moet vrije tijd teveel hebben.
Byron, de president van Tesla Club Belgium, en zijn team bestuursleden stopt er heeeeeel veel tijd in. Dankzij hen is er zo'n levendige community in België. Die is veel groter dan de mensen die je hier op het forum ziet. Tesla Club Belgium heeft immers hun eigen websites + twitter en facebook accounts. Om van de maandelijkse events nog te zwijgen die altijd top georganiseerd zijn.
Precies. Kijk ook naar de E-rally: 1x per jaar een evenement dat 1 dag duurt, en met de voorbereidingen is een team van 8 man gedurende een heel jaar wekelijks actief. Vandaar ook dat ik na 2 jaar daarmee gestopt ben, kostte teveel tijd. Komend jaar ga ik als deelnemer eens echt genieten van die dagIk heb wel eens het idee dat veel mensen onderschatten dat dergelijke initiatieven inderdaad heel veel tijd kosten. Nu ben ik zelf ook betrokken als vrijwilliger bij enkele verenigingen en moet toegeven dat het me steeds weer tegenvalt, de tijd die er mee gemoeid gaat, ondanks de ervaringen. Maar goed, is mijn eigen schuld. Maar heb daardoor wel steeds meer waardering voor elke vrijwilliger die iets doet voor andere zonder eigen belang.
Byron, de president van Tesla Club Belgium, en zijn team bestuursleden stopt er heeeeeel veel tijd in. Dankzij hen is er zo'n levendige community in België. Die is veel groter dan de mensen die je hier op het forum ziet. Tesla Club Belgium heeft immers hun eigen websites + twitter en facebook accounts. Om van de maandelijkse events nog te zwijgen die altijd top georganiseerd zijn.
Hangt van sponsoring af. Kijk naar de E-rally: zo'n 250 deelnemers (120 auto's) en dus € 25.000 aan inkomsten van deelnemers (€ 200,- per auto, zo'n € 100,- per persoon). Dat dekt net de kosten, maar toch wordt er ruim € 70.000,- overgehouden voor het goede doel. Dankzij de sponsorbijdragen.Ik zou niet durven stellen dat dat zo is, P. Lijkt me zeer moeilijk haalbaar. Tesla World was in die mate pro opgezet dat ze al heel tevreden mogen zijn er geen geld aan te verliezen.
Hangt van sponsoring af. Kijk naar de E-rally: zo'n 250 deelnemers (120 auto's) en dus € 25.000 aan inkomsten van deelnemers (€ 200,- per auto, zo'n € 100,- per persoon). Dat dekt net de kosten, maar toch wordt er ruim € 70.000,- overgehouden voor het goede doel. Dankzij de sponsorbijdragen.
Hoeveel bezoekers had Tesla world, 1.000? Stel tegen gemiddeld € 250,-. Dat levert € 250.000,- op. 10x zoveel als de E-rally (en slechts 4x zoveel aanwezigen). Dat zou de kosten toch makkelijk moeten dekken. En dan zijn er nog de sponsoren. Lijkt me dus sterk dat daar niets aan wordt overgehouden (bijvoorbeeld voor financiering van de Tesla Club België).
Er waren 550 deelnemers. De kosten voor het afhuren van de grote galazaal in het Hilton met catering en onbeperkte drank 's ochtends, 's middags en 's avonds is absurd duur. Als er 1000 deelnemers zouden geweest zijn, hadden ze er inderdaad iets aan kunnen overhouden. De prijszetting was niet toevallig vrij hoog.
Welke is dat dan? Eigen versie van Tesla?
Beste,
Gisteren (3 december rond 21:30) trof ik bij Van der Valk Eindhoven één van uw geparkeerde voertuigen aan die een drietal Tesla Supercharger laadpunten blokkeerde. Dit zijn laadpunten die de elektrische auto's van Tesla in 20 minuten halfvol kunnen laden, speciaal gemaakt voor het rijden van langere afstanden.
Wij volledig elektrische rijders zijn afhankelijk van dergelijke laadvoorzieningen.
Buiten het feit dat het niet toegestaan is (dit wordt beboet vergelijkbaar met parkeren op een invaliden plaats en er geldt een afsleepregeling) is het natuurlijk gewoonweg niet netjes. "Wij" parkeren immers ook niet op pompstation plaatsen waardoor conventionele auto's niet meer kunnen tanken.
Met de slogan "because we care" op uw voertuigen en uw commitments tov maatschappelijk verantwoord ondernemen (volgens uw website) vertrouw ik op uw begrip en hoop ik dat u uw chauffeur(s) kunt vragen in het vervolg gewoon een parkeerplaats te gebruiken om te parkeren.
Kunnen we met z'n allen in harmonie de weg delen.
Alvast dank!