Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Hans,
Misschien een domme vraag, maar ik lees in je masterplan niets over Belgie, is dat omdat je wil focussen op NL en/of omdat de BE markt niet toegankelijk is? Je platform lijkt me ook prima inzetbaar in BE. Ik heb zelf een tijd geleden met "letselschade" te maken gehad en naar goede Belgische gewoonte heb ik op 10 formulieren 26 keer mijn naam moeten invullen in veel te kleine invulvakjes. De rest van de lijdensweg zal ik jullie besparen maar het kan zeker efficiënter.
 
Het wordt tijd dat ik mij ook eens voorstel.
Kijk al enkele maanden mee en leer intussen ontzettend veel over Tesla en alles er om heen.

Ik ben Paul Boschman, gelukkig gelukkig getrouwd en gezegend met 3 zonen (12-14-16) en sinds eind mei een jongen van 10 erbij.
Wij wonen in Tilburg, op een varend woonschip.

Mijn vrouw en ik hebben een coaching bureau.
Ons bedrijf heet Ataraxia (Epicurus 341-270 v. Chr.) wat betekent: een mentaal evenwicht dat zo sterk is, dat externe schokken het niet kunnen doorbreken en daar begeleiden wij mensen in.
Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden.
Naast onze coaching begeleiden wij (sociaal opvallende) jongeren, die we dan in huis nemen voor minimaal 3 mnd. en begeleiden hen of naar volwassenheid of terugkeer naar de ouder(s). Meestal waren dat jongeren van 16-18 jr., maar sinds mei jl. dus een van 10 jaar die we naar volwassenheid begeleiden, een blijvertje dus.

Auto's hebben mij nooit veel gedaan, het zijn transportmiddelen, moeten het gewoon doen en als het enigszins kan ook comfortabel en veilig zijn en in ons geval ook geschikt voor min. 6 pers. Er bestaat al jaren een uitzondering. Als ik een Tesla ergens zie, dan moet ik even kijken, wat een mooie bak en volledig elektrisch, maar te klein voor ons gezin. Tot een tijdje geleden de X op de markt kwam.
Maar om nu meer dan een ton voor een auto neer te leggen, brrr.
Nu is onze huidige auto langzaam op aan het raken (Espace op G3 met 325000 op de teller) en moet dus vervangen worden.
De kosten die het bezit van een auto met zich mee brengen, heb ik altijd gedragen zonder me er bewust van te zijn hoe hoog die waren. Nu de ICE vervangen moet worden, ben ik eens uit gaan rekenen wat dat ding nu eigenlijk gekost heeft. Ik wist echt niet dat dat zo veel was, € 960 p/mnd (alles incl ook brandstof bij 30.000km/jr).

Wij dragen het milieu een warm hart toe en hebben afgelopen zomer 5kWp aan zonnepanelen en een warmtepomp geïnstalleerd en de volgende logische stap is een elektrische wagen en die blijkt dus (op de zaak en mits de restwaarde 35% is) net zo duur te zijn als onze ICE, yes het kan.

In december hadden we de financiering rond (private lease) en hebben we een X besteld. Dit is op 1 januari bevestigd en sindsdien is het grote wachten aangebroken (vermoedelijke levering, april-begin mei)

Het is een X 75D geworden:
Model X 75D All-Wheel Drive
Solid Black Lak
20" Zilveren Slipstream velgen
Zwart met verschillende patronen
Multi-patroon zwarte stoelen
Donker essenhout
Zwarte plafondbekleding
6-zits conurbatie
Onbeperkt Superchargen
Verbeterde Autopilot
Zelfrijdende functie
Intelligente luchtvering
Trekhaak
Winterbanden van Pirelli van 20"
Met de mooie VIN 040040

Het is een 6 zitter geworden omdat wij allen vrij groot zijn (1.90+) en de achterste passagiers hun benen dan niet kwijt kunnen.
Tja nu kan mijn schoonmoeder dus niet meer mee. :rolleyes:

De kleur was makkelijk, onze bedrijfskleur is groen en die heeft Tesla niet, dus hebben we besloten haar te wrappen. Eerst wilde ik dit laten doen, maar na wat uurtjes YouTube, denk ik dat ik het eens zelf ga proberen, zo moeilijk ziet het er niet uit en het zal mij veel voldoening geven als het lukt.

Inmiddels is de Tesla wall connector geïnstalleerd (ook zelf met hulp van dit Forum (bv welke aardlek)).
Liggen er hier 2 Blackvue dr650s-2ch klaar voor zicht rondom.
Zijn de vloermatten besteld en onderweg.
Ben ik een mifi aan het uitzoeken voor de blackvue's.
(Iemand enig idee hoeveel data die dingen verbruiken?)

Intussen probeer ik alle afspraken die iets verder weg liggen vanaf medio mei te plannen;)
En dat jullie app het laatst niet deed, dat zou best aan mij kunnen liggen, ik ververs "my Tesla" zo vaak om maar te zien dat ze haar eindelijk in productie gaan nemen.
Wat kan wachten lang duren.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle info die ik hier gevonden heb.

Tot ziens op de weg of bij een SuC.
Was het maar vast mei.
 
Last edited:
Nu ik ook de knoop doorgehakt heb zal ik me ook even voorstellen.

Ik ben Tom uit Berkel en rodenrijs en na een paar proefritten en heeeeeeel veel lezen over tesla en de model X in het bijzonder(3e kleine op komst) kwam vandaag DE auto ineens online.

Het is een P90D demo met 2100 km op de teller en bijna alles erop en eraan.

EXTERIEUR

Midnight Silver Metallic Lak
20" Zilveren Helix velgen

INTERIEUR

Crème lederen stoelen Koolstofvezel
Beige headliner
7-zits configuratie

PERFORMANCE

Actieve spoiler
Rode remklauwen met witte inscriptie

OPLADEN

Onbeperkt Superchargen
Hoog amperage oplader-upgrade

OPTIES

Autopilot-hardware 1 met comfortfuncties Premium upgradepakket
Intelligente luchtvering
Ultra High Fidelity geluidspakket
Subzero weerpakket

Kan niet wachten om te stoppen met diesel te stoken!
Maar hoef gelukkig niet zo als de meeste maanden geduld te hebben.
 
Een maandje geleden ben ik met Vincent meegegaan richting Parijs voor Storm Eindhoven en heb ik een grote groep van jullie ontmoet volgens mij. Via Vincent mocht ik heerlijk cruisen in de X en S, echt een geweldige ervaring. Vandaag halen zowel mijn vader als ik onze nieuwe Tesla op in Rotterdam!
Maarten, Hans, HWS, Ernst, Erik en vele andere die heb mogen ontmoeten, bedankt!

Heb zelf een mooie tweedehandse zwarte P85+ en mij vader een nieuwe witte 60.
 
Een maandje geleden ben ik met Vincent meegegaan richting Parijs voor Storm Eindhoven en heb ik een grote groep van jullie ontmoet volgens mij. Via Vincent mocht ik heerlijk cruisen in de X en S, echt een geweldige ervaring. Vandaag halen zowel mijn vader als ik onze nieuwe Tesla op in Rotterdam!
Maarten, Hans, HWS, Ernst, Erik en vele andere die heb mogen ontmoeten, bedankt!

Heb zelf een mooie tweedehandse zwarte P85+ en mij vader een nieuwe witte 60.
- Roland (naam vergeten en weet nog niet hoe ik mijn post kan aanpassen :)
 
Een maandje geleden ben ik met Vincent meegegaan richting Parijs voor Storm Eindhoven en heb ik een grote groep van jullie ontmoet volgens mij. Via Vincent mocht ik heerlijk cruisen in de X en S, echt een geweldige ervaring. Vandaag halen zowel mijn vader als ik onze nieuwe Tesla op in Rotterdam!
Maarten, Hans, HWS, Ernst, Erik en vele andere die heb mogen ontmoeten, bedankt!

Heb zelf een mooie tweedehandse zwarte P85+ en mij vader een nieuwe witte 60.
Welkom! Nu snel inschrijven voor de www.e-rally.nl, dan kunnen jullie op 20 mei nog veel meer leuke Tesla eigenaren ontmoeten! :D
 
  • Like
Reactions: Xfrank and HWS
- Roland (naam vergeten en weet nog niet hoe ik mijn post kan aanpassen :)
Een maandje geleden ben ik met Vincent meegegaan richting Parijs voor Storm Eindhoven en heb ik een grote groep van jullie ontmoet volgens mij. Via Vincent mocht ik heerlijk cruisen in de X en S, echt een geweldige ervaring. Vandaag halen zowel mijn vader als ik onze nieuwe Tesla op in Rotterdam!
Maarten, Hans, HWS, Ernst, Erik en vele andere die heb mogen ontmoeten, bedankt!

Heb zelf een mooie tweedehandse zwarte P85+ en mij vader een nieuwe witte 60.

Goed gedaan Roland!

(Storm was een mooie trip:)
 
Goedenavond,

Sinds vorige week heel veel op dit forum gelezen omdat ik afgelopen dinsdag een tweedehands Tesla opgehaald heb. Inmiddels een paar dagen in bezit en echt helemaal blij.

Ik heb een rode Model S P85 gekocht van 2014 met 67000 km op de teller.

Ik kom uit Sint Oedenrode, getrouwd met José en drie kinderen van 19, 17 en 13 twee jongens en de jongste is een meisje.

Sinds 1998 als zelfstandige werkzaam in de ICT en op dit moment werkzaam in Maastricht en Woerden. Ik rijd daardoor ongeveer 40000 km per jaar.

Ik hoop hier nog veel op te steken en denk nog na over eventuele activiteiten.

Constant
 
Goedenavond,

Sinds vorige week heel veel op dit forum gelezen omdat ik afgelopen dinsdag een tweedehands Tesla opgehaald heb. Inmiddels een paar dagen in bezit en echt helemaal blij.

Ik heb een rode Model S P85 gekocht van 2014 met 67000 km op de teller.

Ik kom uit Sint Oedenrode, getrouwd met José en drie kinderen van 19, 17 en 13 twee jongens en de jongste is een meisje.

Sinds 1998 als zelfstandige werkzaam in de ICT en op dit moment werkzaam in Maastricht en Woerden. Ik rijd daardoor ongeveer 40000 km per jaar.

Ik hoop hier nog veel op te steken en denk nog na over eventuele activiteiten.

Constant
proficiat veel veilige km en veel plezier
 
Goedenavond,

Sinds vorige week heel veel op dit forum gelezen omdat ik afgelopen dinsdag een tweedehands Tesla opgehaald heb. Inmiddels een paar dagen in bezit en echt helemaal blij.

Ik heb een rode Model S P85 gekocht van 2014 met 67000 km op de teller.

Ik kom uit Sint Oedenrode, getrouwd met José en drie kinderen van 19, 17 en 13 twee jongens en de jongste is een meisje.

Sinds 1998 als zelfstandige werkzaam in de ICT en op dit moment werkzaam in Maastricht en Woerden. Ik rijd daardoor ongeveer 40000 km per jaar.

Ik hoop hier nog veel op te steken en denk nog na over eventuele activiteiten.

Constant

Welkom Constant. Geniet er van, heerlijke auto!
 
Goedenavond,

Sinds vorige week heel veel op dit forum gelezen omdat ik afgelopen dinsdag een tweedehands Tesla opgehaald heb. Inmiddels een paar dagen in bezit en echt helemaal blij.

Ik heb een rode Model S P85 gekocht van 2014 met 67000 km op de teller.

Ik kom uit Sint Oedenrode, getrouwd met José en drie kinderen van 19, 17 en 13 twee jongens en de jongste is een meisje.

Sinds 1998 als zelfstandige werkzaam in de ICT en op dit moment werkzaam in Maastricht en Woerden. Ik rijd daardoor ongeveer 40000 km per jaar.

Ik hoop hier nog veel op te steken en denk nog na over eventuele activiteiten.

Constant
Welkom en veel plezier met jouw Tesla!

Heb je je al aangemeld voor de www.e-rally.nl ? :)