Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn naam is Jeffrey de Vries. Sinds 24 juni bezitten we een Model 3 LR RWD. Ik houd van auto's, gadgets en duurzaamheid. Had eerst een Hyundai Kona Electric gekocht maar kreeg gedurende de levertijd van de Kona na 7 maanden spijt. Na een testrit in een Model 3 wist ik het zeker, het moest toch een Tesla worden. Mijn vrouw had oorspronkelijk moeite met een Tesla, ze vind de model S te groot en te duur maar de model 3 vind ze prima.
Vervolgens het contract van de Kona ontbonden, wat uiteindelijk redelijk soepel ging en gelijk een SR+ gekocht. Maar na een nacht slapen begon ik te twijfelen en in overleg met Tesla Groningen de bestelling veranderd in een voorradige LR RWD.
Ik heb de auto privé gekocht en wil er lang en probleemloos in rijden. De extra range lijkt me dan geen overbodige luxe.
De auto opgehaald in Tilburg en inmiddels ruim 1.000 km gereden, wat een genot. Ook de kinderen, 3 meiden zijn blij met de keuze. De model 3 is toch een stuk ruimer dan de Kona.
Wel jammer dat we dit jaar gaan vliegen in plaats van een auto vakantie.
 
Hi, ik ben een lease rijder van de M3 LR AWD. Twee vliegen in een klap! Prachtige auto met een lage bijtelling. De Model 3 zet het voorbeeld voor het toekomstige rijden. Soepel rijden met je Ipad op wielen :). Het went heel snel. Nu 1100 km gereden. De auto pliot is alleen erg schrikkerig vergeleken met de Passat. Ik verwacht dat updates dit verbeteren. Het stuur vind ik zweterig en heb daar een leren hoes omheen gemaakt. Leuk zijn de proefritjes met collega’s, vrienden en buren. Mensen zijn nieuwsgierig en waarderend. Alle vragen gaan over de range.... terwijl dit voor dagelijks gebruik absoluut geen issue is. Groet MY
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dag,

Sinds enkele weken rijden we een Tesla Model S uit 2014, 200.000km op de teller. Het is onze derde EV. In 2014 begonnen we met een 22kWh Renault ZOE, vorig jaar overgestapt naar de Nissan Leaf 2018 (40kWh). We hadden een reservering staan voor de model 3, in de hoop dat we de basisversie zouden kunnen kopen. Maar de nieuwprijs van de model 3 was ons nog wat te hoog. Ook heb ik mijn twijfels of mijn contrabas in de model 3 past.
De prijzen van tweedehands model S zijn nu zo dat deze binnen ons bereik viel. We hebben de model S via een handelaar gekocht. Toch wel luxe zo'n ruime range die we nu hebben. De software van Tesla maakt het plannen van een rit ook erg makkelijk. Ongelooflijk precies als deze is met het aangeven hoeveel batterij je over hebt bij het bereiken van de bestemming.
Auto hebben we begin mei gekocht en zijn nu al 10.000 km verder, oeps.

Groeten Johannes
 
Het wordt toch eens tijd om me voor te stellen...

Ik ben sinds een jaar of 3 meelezer op dit forum maar ben er nooit contributief geweest. Dit is een mooie community waar veel tips en ervaringen worden gedeeld: voelt als thuis! Dank voor het inzicht en enthousiasme van de harde kern alhier: dat zijn echte voortrekkers!

We rijden hier nu 3 jaar een Model S en daar staat al zo'n 120k km op de teller. Dat is 80% woon-werkverkeer (heb een baantje in het ziekenhuis), waarvan 90% op AP1; heerlijk relaxed, en het schiet nog mooi op ook! Heel bewust de transitie gemaakt naar elektrisch rijden, gezien het feit dat we inmiddels een grote verbouwing achter de rug hebben waarbij we van het gas af zijn, een water-water warmtepomp hebben geinstalleerd, 15kWpiek aan zonnepaneeltjes en vooral heel veel isolatie toegevoegd. Op naar nul op de meter... inclusief auto!

Vakanties door Europa met z'n 7-en (jaja, de ukkies in de rear-facing seats) en een dakkoffer: één groot genoegen. Inmiddels is de jongste hard op weg richting basisschool en dan wordt een S toch wat krap voor een groot gezin. In september dus een X erbij gekocht, als inruil voor onze Renault Grand Espace (een tank van een auto met gruwelijk hoge onderhoudskosten, maar werkelijk alles paste er in...). Wéér een groot genoegen! Ik wissel de auto's af mbt woon-werkverkeer (maar rijd toch de meeste kilometers in de S) en ditmaal gaan we met de X op pad door Europa: we kijken er nu al naar uit...
 
off topic
zo i zo is best wel een mooie :rolleyes: variant op het officiële sowieso of vaak gebruikte zowiezo ( fout! ) !
Inderdaad, "so what" staat zelfs in de Dikke Van Dale (net vóór "sowieso"), en "zowiezo" vooralsnog niet. Ik gebruik de "s-vorm" maar in België komt dat tegenwoordig bijna pedant over.

"Zo i zo" klinkt wat Afrikaans, lekker kleurrijk, en iedereen begrijpt het ook.

NB: "kommaneuker" staat wél in de Dikke Van Dale (Volume II, p. 1499) :p:p:p
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Het wordt toch eens tijd om me voor te stellen...

Ik ben sinds een jaar of 3 meelezer op dit forum maar ben er nooit contributief geweest. Dit is een mooie community waar veel tips en ervaringen worden gedeeld: voelt als thuis! Dank voor het inzicht en enthousiasme van de harde kern alhier: dat zijn echte voortrekkers!

We rijden hier nu 3 jaar een Model S en daar staat al zo'n 120k km op de teller. Dat is 80% woon-werkverkeer (heb een baantje in het ziekenhuis), waarvan 90% op AP1; heerlijk relaxed, en het schiet nog mooi op ook! Heel bewust de transitie gemaakt naar elektrisch rijden, gezien het feit dat we inmiddels een grote verbouwing achter de rug hebben waarbij we van het gas af zijn, een water-water warmtepomp hebben geinstalleerd, 15kWpiek aan zonnepaneeltjes en vooral heel veel isolatie toegevoegd. Op naar nul op de meter... inclusief auto!

Vakanties door Europa met z'n 7-en (jaja, de ukkies in de rear-facing seats) en een dakkoffer: één groot genoegen. Inmiddels is de jongste hard op weg richting basisschool en dan wordt een S toch wat krap voor een groot gezin. In september dus een X erbij gekocht, als inruil voor onze Renault Grand Espace (een tank van een auto met gruwelijk hoge onderhoudskosten, maar werkelijk alles paste er in...). Wéér een groot genoegen! Ik wissel de auto's af mbt woon-werkverkeer (maar rijd toch de meeste kilometers in de S) en ditmaal gaan we met de X op pad door Europa: we kijken er nu al naar uit...
nooit geklaag gehad van je kids in de rear facing seats over de warmte?

mijn kids vinden die seats helemaal top, totdat de zon gaat schijnen
 
Beste mensen,

Ik zal mij ook even voorstellen: Mijn naam is Mathijs en ik woon in Doetinchem (prachtige Achterhoek) en ben 28 jaar.

Sinds 2,5 week de trotse eigenaar van de Tesla Model 3 waar ik hopelijk de komende 5 jaar met plezier in kan rijden.

Mijn aller eerste auto was een Smart ForFour (2004) waar ik ook heel veel plezier mee heb gehad. Ik houd van merken die anders zijn dan de massa (zoals Smart in de begin jaren, Apple en natuurlijk Tesla). Na de Smart gereden in een BMW 1-serie (2013) waar ik mij snel ging irriteren aan het niet kunnen updaten van de software. Deze auto had mooie hardware aan boord maar helaas werd de auto niet steeds beter.

En nu dus een Tesla Model 3. Met plezier ga ik nu dit forum volgen.
 
Ik zal me ook even voorstellen: Prlwytzkofsky.

Sinds 2013 rijden we (mijn vrouw en ik) een Zoe en een diesel. Samen rijden we best veel (60-70k per jaar). Begin vorig jaar is de Zoe geupgrade naar een 41kWh accu. Toen bleek die al zo bruikbaar (ook op lange ritten) dat we een E-Niro hebben gekocht en de diesel de deur uit hebben gedaan. En toen kregen we het echte eerste wereld probleem dat de niro zoveel lekkerder rijdt, vooral omdat die LFA (Kia autopilot) heeft. De Zoe werd amper meer gebruikt en de Niro heeft in 5 maanden 26000 km geklokt. We hebben besloten daar een eerste wereld oplossing tegenover te zetten: koop een nieuwe auto. Dus heeft mijn vrouw vorige week een M3 LR awd besteld.

We kijken er naar uit.
 
Beste mensen,

Ik zal mij ook even voorstellen: Mijn naam is Mathijs en ik woon in Doetinchem (prachtige Achterhoek) en ben 28 jaar.

Sinds 2,5 week de trotse eigenaar van de Tesla Model 3 waar ik hopelijk de komende 5 jaar met plezier in kan rijden.

Mijn aller eerste auto was een Smart ForFour (2004) waar ik ook heel veel plezier mee heb gehad. Ik houd van merken die anders zijn dan de massa (zoals Smart in de begin jaren, Apple en natuurlijk Tesla). Na de Smart gereden in een BMW 1-serie (2013) waar ik mij snel ging irriteren aan het niet kunnen updaten van de software. Deze auto had mooie hardware aan boord maar helaas werd de auto niet steeds beter.

En nu dus een Tesla Model 3. Met plezier ga ik nu dit forum volgen.
Ik zag laatst al een rode Model 3, dat was jij waarschijnlijk. In Ulft rijdt er een witte Model 3 rond.
Hopelijk komt er binnenkort een blauwe Model 3 erbij! :)
 
Het wordt toch eens tijd om me voor te stellen...

Ik ben sinds een jaar of 3 meelezer op dit forum maar ben er nooit contributief geweest. Dit is een mooie community waar veel tips en ervaringen worden gedeeld: voelt als thuis! Dank voor het inzicht en enthousiasme van de harde kern alhier: dat zijn echte voortrekkers!

We rijden hier nu 3 jaar een Model S en daar staat al zo'n 120k km op de teller. Dat is 80% woon-werkverkeer (heb een baantje in het ziekenhuis), waarvan 90% op AP1; heerlijk relaxed, en het schiet nog mooi op ook! Heel bewust de transitie gemaakt naar elektrisch rijden, gezien het feit dat we inmiddels een grote verbouwing achter de rug hebben waarbij we van het gas af zijn, een water-water warmtepomp hebben geinstalleerd, 15kWpiek aan zonnepaneeltjes en vooral heel veel isolatie toegevoegd. Op naar nul op de meter... inclusief auto!

Vakanties door Europa met z'n 7-en (jaja, de ukkies in de rear-facing seats) en een dakkoffer: één groot genoegen. Inmiddels is de jongste hard op weg richting basisschool en dan wordt een S toch wat krap voor een groot gezin. In september dus een X erbij gekocht, als inruil voor onze Renault Grand Espace (een tank van een auto met gruwelijk hoge onderhoudskosten, maar werkelijk alles paste er in...). Wéér een groot genoegen! Ik wissel de auto's af mbt woon-werkverkeer (maar rijd toch de meeste kilometers in de S) en ditmaal gaan we met de X op pad door Europa: we kijken er nu al naar uit...
Beste Leense,
Ook al heb ik slechts 2 kinderen, van de Model X zul je geen spijt krijgen als je met vakantie gaat (ook niet als je gewoon met de X rijdt..)
 
Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen:
Mijn naam is Remko, woon in Wijchen en ben in afwachting van een geleaste rode Model 3 LR AWD 18" aero FSD.
Al jaren op zoek naar een electrische auto, maar de meeste hadden niet de range of waren boven mijn budget.
Nu is het eindelijk zo ver.
Leasemaatschappij gaf aan dat levertijd eind augustus was. Toch zie ik dezelfde config nu bij Tesla in voorraad staan. Iemand een idee hoe dat werkt?
 
Hallo allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen:
Mijn naam is Remko, woon in Wijchen en ben in afwachting van een geleaste rode Model 3 LR AWD 18" aero FSD.
Al jaren op zoek naar een electrische auto, maar de meeste hadden niet de range of waren boven mijn budget.
Nu is het eindelijk zo ver.
Leasemaatschappij gaf aan dat levertijd eind augustus was. Toch zie ik dezelfde config nu bij Tesla in voorraad staan. Iemand een idee hoe dat werkt?

Voor een Leasemaatschappij wellicht lastig om rekening te houden met een op=op voorraad?
Voordat de berijder geaccepteerd is en alle papieren in orde zijn kan men pas bestellen. Als de VRD-auto dan weg is hebben ze een probleem. Een auto reserveren totdat alle papieren gereed zijn is een eventuele oplossing. De vraag is of dat zo werkt bij Tesla.... :)
 
Voor een Leasemaatschappij wellicht lastig om rekening te houden met een op=op voorraad?
Voordat de berijder geaccepteerd is en alle papieren in orde zijn kan men pas bestellen. Als de VRD-auto dan weg is hebben ze een probleem. Een auto reserveren totdat alle papieren gereed zijn is een eventuele oplossing. De vraag is of dat zo werkt bij Tesla.... :)
Ach ja, we zien wel hoe het loopt :)