Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie aan het Level knopje dat je geen luchtvering hebt. Bij luchtvering gaat de leveling automatisch.
Maar ik kan dus inderdaad de mistlampen voor en achter afzonderlijk activeren.



Laat je ons weten welke versie het is? In de tracking sheet is de laatste versie 2.8.188 maar ik denk dat dit nog iets anders gaat zijn.
Je kan helpen met het tracken van de firmware releases door de sheet Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App in te vullen.

V2.7.106 is het nu bij mij... en update gedaan op de link...
 
Last edited:
Update is bij mij ook vanmiddag geinstalleerd. Had direct bij eerste brake Hold een rare piep in het dashboard (rare plek?). Daarna merkte ik dat de mediaplayer na een paar uur stilstaan weer heeft onthouden waar de MP3 stond. Hiervoor moest ik elke keer opnieuw naar de folder bladeren (USB).
 
Sinds 7.0 heb ik het gevoel dat de climate controle minder stabiel werkt. Ik moet hem nu op 21.5 graden zetten om hetzelfde warmtegevoel te krijgen als vroeger bij 20.0. Dat is al eerder door een aantal mensen hier gemeld. Maar ik ervaar ook sterk wisselende temperatuur. Soms is het (te) warm bij het instappen maar wordt het plotseling koud, soms vooral bij mijn voeten. Mogelijk is er tocht bij het driehoekige ruitje links, maar dat is niet veranderd sinds 6.2. Iemand anders met dergelijke ervaring?
 
Sinds 7.0 heb ik het gevoel dat de climate controle minder stabiel werkt. Ik moet hem nu op 21.5 graden zetten om hetzelfde warmtegevoel te krijgen als vroeger bij 20.0. Dat is al eerder door een aantal mensen hier gemeld. Maar ik ervaar ook sterk wisselende temperatuur. Soms is het (te) warm bij het instappen maar wordt het plotseling koud, soms vooral bij mijn voeten. Mogelijk is er tocht bij het driehoekige ruitje links, maar dat is niet veranderd sinds 6.2. Iemand anders met dergelijke ervaring?

Ik moet hem sinds 7.0 soms wel op 25 graden zetten wil ik het warm krijgen, anders blaast hij gewoon koude lucht.
 
Bij mij staat 'm erop sinds vrijdagavond, maar net als S-19910 zie ik niets nieuws. Vandaag al wel wat kilometers gereden in de Kempen maar gelukkig evenmin iets gemerkt van een bug... Tesla's wegen zijn soms ondoorgrondelijk. By the way, vorige woensdagavond, op mijn terugtocht van Amsterdam naar Antwerpen over de A2 in een stevige regenbui, merkte ik dat de AP heel "nerveus" reageerde. De slagregen en de snelle ruitenwissers hadden duidelijk een negatieve invloed op de tracking van de lijnen op de weg. De wagen was voortdurend lichtjes van links naar rechts aan het bijsturen in het eigen baanvak op zoek naar een "visuele houvast". Voelde alleszins niet comfortabel en heb de AP afgezet... Zijn er forumleden met dezelfde ervaring ?
 
ik had meteen geinstalleerd : Firmware Version: 2.7.106

Niks nieuws gezien, en waarschijnlijk zit in deze versie een reuze bug zodat ze de update meteen teruggedraaid hebben.

Inderdaad, bij het begin van de rollout zag ik enkel iemand in Canada en dan wij in de lage landen maar met de huidige data in de tracking sheet blijkt dat de rollout wereldwijd was. Na een paar uur hebben ze de rollout afgebroken en zelfs teruggetrokken. Straf, hebben we bij mijn weten nog nooit op deze manier zien gebeuren. Het kan volgens mij ook niet anders of ze moeten onregelmatigheden hebben vastgesteld.
 
Op het Amerikaanse forum hebben al meer dan 200 gebruikers deelgenomen aan een stemming voor V7.1 features.
Vote on software features/bugs to fix in 7.1 and beyond - Page 8

2 van mijn ideeën staan in de top 10. :wink:
Er kan nu nog 7 dagen gestemd worden en dan worden de resultaten verwerkt en via via aan Tesla bezorgd.

Als jullie nog geen mening hebben gegeven, go ahead en laat ook BE en NL voldoende vertegenwoordigd zijn.
 
Idd, een haperende motor is volgens mij een rode vlag. Op de motor zit een sensor die, geloof ik, de rpm meet. Als die vreemde dingen begint te meten zou het mij niet verwonderen dat je met haperingen te maken krijgt.

Op het Amerikaanse forum heb ik nog een chat gehad met een eigenaar uit Frankrijk die gestrand is geraakt aan de kant van de weg. Hij had de klunk dus als je die opmerkt tussen accelereren en regenereren ook direct SeC contacteren. Enkel de balloon squeel (contactoren) en milling sound (waarschijnlijk lagers) lijken geen probleem te zijn.
 
In versie 6 had ik bij het achteruit rijden nog piepjes van de sensoren aan de zijkant van de auto, deze piepjes zijn met versie 7 verdwenen en vervangen door een afstanden view in het onderste deel van het scherm.

Erg jammer, ik mis de piepjes nog iedere dag en hoop dat ze binnenkort terug keren!
 
Last edited:
Is deze echt of is dit een fake plaatje van iemand? Zou die Kw meter ook wel zo willen.
image.jpg