Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had recent een update gekregen naar de laatste versie van v7.
Staat tot mijn verbazing nu al weer een update voor de auto klaar.:frown:
Vannacht maar installeren, ben benieuwd welke versie het nu gaat worden.

Ik heb hem al. Wat verbeteringen bij gebruik Spotify voorts ogenschijnlijk de gebruikelijke meldingen van V7.1. Wat ik wel gemerkt heb is dat 20 graden ineens warm is ;-) Merk groter verschil nu tussen range-mode off en niet.
 
Bij mij hetzelfde: gaat vol in de remmen op de A4 richting zuid bij Delft, zonder AP, TACC of NAV. Eigenlijk erg gevaarlijk en onacceptabel want dit gedrag kan ik niet uitzetten. Zal de SeC eens bellen.

Ik ben gisteren, met de nieuwe kaart, over de Waalbrug gekomen en nu voor het eerst weet hij dat hij op de snelweg zit en niet op het landweggetje er onder. Kennelijk is de verbreding van de brug toegevoegd.
 
Bij mij hetzelfde: gaat vol in de remmen op de A4 richting zuid bij Delft, zonder AP, TACC of NAV. Eigenlijk erg gevaarlijk en onacceptabel want dit gedrag kan ik niet uitzetten. Zal de SeC eens bellen.

En wat kunnen die hieraan doen denk je? Mijn inziens is het alleen op te lossen door de navi kaarten bij te werken of door de link tussen MS en navi te verbreken (wat weer een stap achterwaarts zou zijn)
 
Het verschil tussen de oude en de nieuwe kaarten die ik kreeg na de update met de nieuwe kaarten is dat de afslagen niet meer in het geel geprojecteerd worden links naast de kilometerteller, maar in het blauw.
Maar.... misschien beter dit voort te zetten op draadje navigatie?
 
Dat heb ik de laatste tijd dus ook, midden op de A4. Ik zette pas geleden al de AP uit (nav bleef aanstaan) maar de MS ging midden op de baan in de ankers (ter plaatste waar voorheen de A4 ophield)

Gisteren dus AP en nav uitgezet toen ik de A4 opging en wederom vol in de ankers op hetzelfde punt. Kortom staat AP en nav uit dan wordt er toch naar de wegenkaart gekeken…. Indien die dus over oude/niet bijgewerkte kaarten beschikt is dat potentieel gevaarlijk want midden op de snelweg wordt de vaart (met remmen erbij) eruit gehaald. :mad:

Voor iemand die het zelf wil meemaken: A4 in zuid richting (naar Rotterdam) ter hoogte van afslag Delft centrum
En vervolgens nogmaals: wederom A4 zuid ter hoogte uitgang Ketheltunnel waar de A4 nieuw overgaat in bestaand, vol in de ankers

Tip: zorg dat niemand (kort) achter je rijdt

Confirmed met een spiksplinternieuwe P90D die ik vrijdag heb opgehaald. Reed op AP en hij ging afremmen. Nog niet dat je tanden in het voorraam stonden, maar toch.. ongewenst.
 
En wat kunnen die hieraan doen denk je? Mijn inziens is het alleen op te lossen door de navi kaarten bij te werken of door de link tussen MS en navi te verbreken (wat weer een stap achterwaarts zou zijn)

Een paar maanden geleden meldde ik al bij een SeC bezoek en passant dat de kaarten verouderd waren en toen deed de medewerker alsof hij dit voor het eerst hoorde. Als een kaartupdate dit verhelpt dan lijkt het me dat ze die gewoon per omgaande moeten uitleveren, toch?
 
Confirmed met een spiksplinternieuwe P90D die ik vrijdag heb opgehaald. Reed op AP en hij ging afremmen. Nog niet dat je tanden in het voorraam stonden, maar toch.. ongewenst.

Thx voor de bevestiging. Toch wel een (veiligheid)puntje. Kun je ook eens zonder navi bestemming hetzelfde punt passeren op alleen ACC?

Dan doet mijn MS het namelijk ook. Dat laatste is mijn inziens een onacceptabel punt aangezien het bewijst dat (zonder navi) het ingrijpen gebeurt op basis van oude navi kaarten icm ACC
 
Last edited: