Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Die zijn onderweg, denk ik. Misschien nieuwe kaarten. Toen wij vanochtend wegreden melding dat nav onderhoud nodig had en kaarten niet goed geïnstalleerd waren. Reset loste het op. Nu de vraag of ik de nieuwe heb of dat hij de oude terug heeft gezet. Op weg van Tilburg naar Gilze niet echt te testen.
 
4000postsMaurice.jpg
 
Tesla nu op te roepen met Apple Watch en de app "Remote S for Tesla", volgens het onderstaande artikeltje in de PCM van maart 2016.

Laten we hopen dat het in maart komt, men kijkt vast wat vooruit, denk ik.

Inderdaad heeft deze app met spinoff naar de Apple Watch deze knopjes, maar ze doen nog niets. Ik heb het al een keertje of wat geprobeerd maar zolang Summon nog niet is geactiveerd zal het niet werken.

Overigens een vreemde kronkel in het verhaal. Keyless start werkt gewoon al en dat is niet gekoppeld aan zeg maar Bluetooth range. Je kunt dus op afstand iemand toestemming geven om in de auto te gaan (unlock) en hem dan te laten rijden. Björn heeft er een filmpje over gemaakt. Is al eens langs geweest.
 
Er is, zonder update, aan de AP kaart gewerkt. Vanochtend voor het eerst perfect snelheid verminderd tot 45 km/uur bij 90 graden bocht. Einde Burg. Bechtweg linksaf ri Den Bosch.

Er reed niemand voor me dus geen acc reactie

Dat heb ik de laatste tijd dus ook, midden op de A4. Ik zette pas geleden al de AP uit (nav bleef aanstaan) maar de MS ging midden op de baan in de ankers (ter plaatste waar voorheen de A4 ophield)

Gisteren dus AP en nav uitgezet toen ik de A4 opging en wederom vol in de ankers op hetzelfde punt. Kortom staat AP en nav uit dan wordt er toch naar de wegenkaart gekeken…. Indien die dus over oude/niet bijgewerkte kaarten beschikt is dat potentieel gevaarlijk want midden op de snelweg wordt de vaart (met remmen erbij) eruit gehaald. :mad:

Voor iemand die het zelf wil meemaken: A4 in zuid richting (naar Rotterdam) ter hoogte van afslag Delft centrum
En vervolgens nogmaals: wederom A4 zuid ter hoogte uitgang Ketheltunnel waar de A4 nieuw overgaat in bestaand, vol in de ankers

Tip: zorg dat niemand (kort) achter je rijdt
 
Dat heb ik de laatste tijd dus ook, midden op de A4. Ik zette pas geleden al de AP uit (nav bleef aanstaan) maar de MS ging midden op de baan in de ankers (ter plaatste waar voorheen de A4 ophield)

Was dit met AP uit? Dat is wel heel verwonderlijk. Dit was overigens niet wat ik bedoelde, ik had het over een situatie met AP aan. Het was trouwens wel wat vroeg gejuicht want nadien niet meer gezien. Zou er best wel in mogen van mij, net als alert bij rood stoplicht en optie om aangegeven max snelheid te voeren (+ # km/uur). Maar zo kan ik een behoorlijk lijstje met leuke toepassingen van AP vullen. Volgens mij is dit nog maar het begin en komen we in stapjes dichter bij de echt autonome auto (al is daar meer hardware voor nodig). Voorlopig kunnen we ons blijven verheugen op aanvullingen.

Eerst Summon er maar eens bij :) Vanochtend nog even bij Tesla Tilburg nagevraagd maar men weet het niet. Kan er ineens zo maar zijn, hangt af van regelgeving. Per land wordt er anders tegenaan gekeken. Het is natuurlijk een situatie waarin een auto zonder bestuurder in beweging komt en dat is eng :)
 
Hier in actie te zien (in US):

- - - Updated - - -

Overigens een vreemde kronkel in het verhaal. Keyless start werkt gewoon al en dat is niet gekoppeld aan zeg maar Bluetooth range. Je kunt dus op afstand iemand toestemming geven om in de auto te gaan (unlock) en hem dan te laten rijden. Björn heeft er een filmpje over gemaakt. Is al eens langs geweest.
Het verhaal is juist bijzonder accuraat: normaal gesproken kun je summon (ook in remote S) alleen gebruiken als je in de buurt van de auto bent. Maar men heeft ontdekt dat dit te omzeilen is door eerst via remote S voor remote start te kiezen. Dan werkt summon ook vanaf grote afstand. Dat staat ook zo in het artikel.
 
Last edited by a moderator:
Dat wilde ik dus benadrukken als aanvulling op jou ervaring me AP aan. Bij mij op de A4 is het vaste prik (zowel met als zonder AP) en maakt het wel degelijk onderdeel uit van opstap naar autonoom rijden. Ongeacht gebruik AP "kijkt" de MS dus mee op de navi en anticipeert hiermee

Bij mij gebeurd het alleen als ik op ACC rijdt of op AP. En dan niet op de A4 maar de A50 net na de Waalbrug. Daar denkt hij dat ik dan op een landweggetje rijdt.