Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
De koppeling tussen (T)ACC en Navi loopt ongetwijfeld vooruit op verdere ontwikkeling van AutoPilot. Het bestaan van 2 navigatie systemen in 1 auto (Google en Navigon) is ook vast met ver vooruitziende blik en heel bewust gedaan.
Het laten vallen van deze koppeling zal mijns inziens dan ook geen optie zijn voor Tesla.

Dat laat onverlet dat het actueel zijn van de kaarten een must is, en daar mag Tesla luid en duidelijk op worden aangesproken. To put it mildly.
(Waarbij updates alleen via WiFi nog een wat mij betreft aanvaardbare optie zou kunnen zijn.)
 
Last edited:
Mijn onlangs geleverde MS (woensdag 24-2 geleverd) heeft (nog) firmware versie 2.11.54. Ik vroeg mij af wat de firmware is van andere recent geleverde Tesla's is en of iemand weet hoe het update proces werkt, maw wanneer je een nieuwe versie kunt verwachten die er dus al zijn. Laatste versie is namelijk 2.12.126 en er zitten ook nog een stuk of 4 versies tussen de laatste en degene ik nu heb.
 
Mijn onlangs geleverde MS (woensdag 24-2 geleverd) heeft (nog) firmware versie 2.11.54. Ik vroeg mij af wat de firmware is van andere recent geleverde Tesla's is en of iemand weet hoe het update proces werkt, maw wanneer je een nieuwe versie kunt verwachten die er dus al zijn. Laatste versie is namelijk 2.12.126 en er zitten ook nog een stuk of 4 versies tussen de laatste en degene ik nu heb.

Het komt er eigenlijk op neer dat ze vanzelf komen. Tussentijds bezoek aan het SeC met een issue wilde wel eens tot gevolg hebben dat men gelijk de laatste versie installeerde. Dat gaat niet meer zoals vroeger. Vanmiddag was ik bij het SeC omdat de "rijhulpen" waren weggevallen met melding om contact op te nemen (maar toen ik wilde gaan waren ze weer terug maar ik vind het niet leuk omdat we donderdag naar Genève rijden) en omdat 3G verbinding, eigenlijke elke Internetverbinding, was weggevallen, deed niets meer.

Na een reset was 3G weer terug maar ik had het leuk gevonden als ze hadden gevraagd of ik even tijd had en dan de laatste versie te installeren. Dat is eerder ook gebeurd. Zo hectisch was het vanmiddag niet. Wellicht dat in de laatste versie toch weer de nodige bugs verholpen zijn.

Maar neen, ik stond snel weer buiten met de mededeling dat ik de goede versie heb. Ik heb nog 2.9.172, dus niet echt de meest recente. Het is niet helemaal meer zo als in het begin.

- - - Updated - - -

Hier zelfs nog 2.10.56 op de 90D. Moet wel zeggen, zit nooit op wifi, mogelijk daardoor?

Softwareupdates, niet te verwarren met kaartupdates, komen via 3g of LTE.
 
Of via wifi. Er gaat al lang het gerucht dat updates eerder komen als je via wifi verbonden bent. Maar ik heb daar nooit een bevestiging van gezien. Echter, lijkt me dat ze hoe dan ook wel gewoon via wifi ontvangen kunnen worden.

Ik bedoelde dat wifi niet noodzakelijk is. Voor kaartupdates dachten we lange tijd van wel maar er zijn meldingen dat ze via 3g of LTE komen.
 
Of via wifi. Er gaat al lang het gerucht dat updates eerder komen als je via wifi verbonden bent. Maar ik heb daar nooit een bevestiging van gezien. Echter, lijkt me dat ze hoe dan ook wel gewoon via wifi ontvangen kunnen worden.
Ik heb hier al wel een paar keer gezien dat wanneer ik de auto voor het huis parkeer, hij binnen 15 minuten een update begint te downloaden. De Tesla heeft hier namelijk een eigen wifi netwerk, dus ik kan los het verkeer van dat access point bekijken.

Dat kan dus 2 dingen betekenen:
1) Voorkeur voor wifi verbindingen hebben
2) Voorkeur voor de locatie thuis hebben, omdat het logischer is om thuis te updaten

Maar het lijkt wel echt hooguit een voorkeur te zijn, want in Slovenië kreeg ik gewoon via 3G een update mee :)
 
En da's dan nog een 'oude' versie. De meest recente is 2.12.126
Hoe kan het dat niemand dit eerder heeft ontdekt?

Heeft dat er niet ook mee te maken dat op 26 feb de smartphone app (iPhone in ieder geval) is geupdated?

d1abc357ab744e46a9c59a1d6c5f5f89.jpg