Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook 3 updates in week tijd. Iemand idee van wijziging ? vermoedelijk is dit een dringende bug-fix

Heeft volgens mij o.a. te maken met een update die samenhangt met de brand bij een SuperCharger in Noorwegen van vorig jaar: Tesla Identifies Cause for Model S Fire in Norway

In het kort: De brand ontstond door kortsluiting in de auto en wordt gezien als zeldzaam geval. Een software update zal zorgen voor een betere veiligheid door beter te monitoren of en wanneer er kans is op kortsluiting.
 
Afgelopen weekend een nieuwe accespoint(ubiquiti) in de garage gehangen. Deze week beloond met 2 updates. (2.14.17 & 2.14.66)
Blijkbaar zijn we allemaal heel braaf geweest!!
Leuk om summon te testen, alleen jammer dat de maximum afstand 12meter is. We hebben hier een oprit die minstens 3 keer zolang is.
't zou ook leuk zijn mocht het allemaal net iets sneller gaan.
 
Ik heb nog niet eerder na een update gewild dat ik hem terug kon zetten. Maar summon is heel moeilijk te gebruiken omdat hij steeds aangeeft dat er ofwel geen verbinding mogelijk is, ofwel zeurt op de keyfob die in bereik moet zijn terwijl ik naast de auto sta.
Het zal de beta zijn en hopelijk wordt het beter en krijgen we ook de optie om die dodemansknop niet te hoeven gebruiken.


Maar...... heeft iemand al gereden met deze update? Bij de releasenotes staat iets over regenerative breaking en ik dacht dat men die wat pittiger zou maken. Maar neen, hij doet nu bijna niets meer. Was het zo dat je, als je met vijftig aan komt rijden bij een stoplicht je met de regen bijna stil kon komen, nu knalt hij gewoon door.

Dit is echt een enorme achteruitgang en betekent dat je veel meer de remmen moet gebruiken.

Hebben anderen ook deze ervaring?

(sinds 2-3 heb ik versie 2.12.126)

1. Wat betreft de summon heb ik dezelfde ervaring - deze is nog praktisch onbruikbaar omdat hij ongeveer eens in de 5 pogingen werkt.

2. Ik heb geen grote veranderingen gemerkt in het regen braking gedrag. Hans, welke versie had jij toen je dit constateerde?
 
(sinds 2-3 heb ik versie 2.12.126)

1. Wat betreft de summon heb ik dezelfde ervaring - deze is nog praktisch onbruikbaar omdat hij ongeveer eens in de 5 pogingen werkt.

2. Ik heb geen grote veranderingen gemerkt in het regen braking gedrag. Hans, welke versie had jij toen je dit constateerde?

Dat was een eerdere. De huidige is prima. Ik denk ook dat het een eerste indruk was en dat de batterij koud was. Nu geen klagen meer.
 
Zijn er nog waarbij de lanechange via autopilot niet goed werkt op sommige locaties ? Op de e17 tussen Waasmunster en Antwerpen (in beide richtingen) wil hij nooit van baan veranderen stuk op a12 ook niet maar wat verder gaat het dan wel perfect. Om e40 geprobeerd en daar reageert hij ook meteen.

Op e17 krijg ik ook geen melding dat ik het stuur moet vast houden. Zet pinker op maar daar blijft het bij.
 
Elon heeft vannacht in een tweet bevestigd dat we 'soon' een update krijgen waardoor we de bezetting van een supercharger kunnen zien. Nice!
Zou mooi zijn als dat ook netjes met afstand berekend wordt! Verkeersinfo (ondanks zeer goed in bijvoorbeeld Duitsland) helpt ook niet altijd; over 500km 10 minuten vertraging, wilt u omrijden? :)

Bovendien kan Tesla rekening houden met hoeveel mensen er tussen de SuCs zitten met de planinformatie.
 
ik doe dit stuk regelmatig en heb hier toch nog niets abnormaals ondervonden.

Gisteren mijn auto van de coater gaan halen en nog wat getest met autopilot en lange change. Blijkt bij mij toch niet goed te werken.

Gisteren op de E40 amper gebruik kunnen maken van auto lane change. Heb nu kunnen zien wanneer het wel lukt en wanneer niet.
Zie foto's. Op de eerste foto zie je mijn 2 blauwe lijnen en ziet de auto ook de 2 rijstroken ernaast. Dan kan ik de auto van strook laten veranderen. Maar die lijnen zijn er bijna nooit, zie 2de foto. Is beide op E40, goede zichtbaarheid.

Heb er ook een filmpje van gemaakt : ->
Heb het niet kunnen editen dus ff wat tijdlijnen geven.
1:20 ik kan van rijstrook veranderen
1:30 auto ziet rijstroken links en rechts niet meer, ik probeer verschillende keren van rijstrook te veranderen maar auto wil niet.
2:23 auto ziet rijstrook rechts terug en kan van strook verwisselen

Deze morgen E17 opgegaan in Waasmunster richting Antwerpen. Gedurende heel traject op E17 geen enkele keer van strook kunnen wisselen omdat. Hij ziet het verkeer rond zich maar niet de andere rijstroken. (zie derde foto)
Iemand een idee wat dit kan zijn? Wagen nog aan het kalibreren of ergens een sensor die niet goed werkt?
 

Attachments

  • e40.jpg
    e40.jpg
    44 KB · Views: 41
  • e402.jpg
    e402.jpg
    30.2 KB · Views: 31
  • e17.jpg
    e17.jpg
    63.2 KB · Views: 28
Last edited:
Heb ook regelmatig ondervonden dat de auto precies niet wilt veranderen van rijstrook. Als ik dan even licht een tikje aan het stuur geef, lukt het wel en komt de onderbroken blauwe lijn zichtbaar (zelfs zonder dat hij de warning dat ik het stuur moet vasthouden geeft). Wellicht wilt hij toch echt voelen dat je het stuur vasthebt alvorens hij van rijstrook wilt veranderen?
In het filmpje springt je speedcontrol onmiddellijk van 90 naar 120. Hoe doe je dat? Ik doe dit steeds met de CC-handel in stappen van 5.
 
Heb ook regelmatig ondervonden dat de auto precies niet wilt veranderen van rijstrook. Als ik dan even licht een tikje aan het stuur geef, lukt het wel en komt de onderbroken blauwe lijn zichtbaar (zelfs zonder dat hij de warning dat ik het stuur moet vasthouden geeft). Wellicht wilt hij toch echt voelen dat je het stuur vasthebt alvorens hij van rijstrook wilt veranderen?
In het filmpje springt je speedcontrol onmiddellijk van 90 naar 120. Hoe doe je dat? Ik doe dit steeds met de CC-handel in stappen van 5.

Oppassen met die "tikjes". Autosteer valt dan soms uit maar active CC blijft wel de snelheid behouden. In het begin verwarrend/gevaarlijk want je beseft niet altijd dat hij niet meer zelf stuurt.. Mijn ervaring is dat lange change in 99% van de pogingen wel werkt, zolang je maar je handen op het stuur houdt voordat je de richtingsaanwijzer gebruikt. Tijdens de change te vroeg het stuur terug lossen, kan er voor zorgen dat hij terug trekt naar het vak dat je wilt verlaten..

Om direct naar 120 te springen, gewoon 2x hendel naar je toe trekken zoals bij . Dan gaat hij automatisch naar de maximum snelheid van de weg waar je op rijdt. In het filmpje zie je net voordien de max van 90 naar 120 gaan.. Eens je dit trukje kent, ga je het vaak gebruiken ;)