Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Foutmelding laadpoort

This site may earn commission on affiliate links.
Ondanks de zoekfunctie toch even deze post.
Dit weekend (ver van huis) ineens een probleem:
Bij het aansluiten van de kabel op een openbare laadpaal kreeg ik de melding dat er een probleem was met de connectie. Daarbij ook een oranje knipperend Tesla logo.
Wat ook ineens gebeurde was dat de laadklep niet open ging bij aanraken en via de app alleen open en direct weer dicht.
Heb meerdere reders gedaan die niet hielpen, meerdere laadpalen en kabels geprobeerd; niets hielp.
Via de Tesla hulplijn met een Engels sprekende hulp het advies gekregen om eens een Supercharger te proberen. Ondanks de snelsluitende poort uiteindelijk wel kunnen laden, ook al was er een oranje knipperend logo.
Heb een afspraak kunnen maken bij Tesla voor komende week.
Ben benieuwd of iemand dit herkent?
 
Ondanks de zoekfunctie toch even deze post.
Dit weekend (ver van huis) ineens een probleem:
Bij het aansluiten van de kabel op een openbare laadpaal kreeg ik de melding dat er een probleem was met de connectie. Daarbij ook een oranje knipperend Tesla logo.
Wat ook ineens gebeurde was dat de laadklep niet open ging bij aanraken en via de app alleen open en direct weer dicht.
Heb meerdere reders gedaan die niet hielpen, meerdere laadpalen en kabels geprobeerd; niets hielp.
Via de Tesla hulplijn met een Engels sprekende hulp het advies gekregen om eens een Supercharger te proberen. Ondanks de snelsluitende poort uiteindelijk wel kunnen laden, ook al was er een oranje knipperend logo.
Heb een afspraak kunnen maken bij Tesla voor komende week.
Ben benieuwd of iemand dit herkent?
Hier elders al gelezen dat er een probleem is met een batch wagens waarvan de laadpoort niet goed lockt. Wordt in garantie hersteld. Meestal door een ranger. De stekker wat omhoog liften tijdens het locken zou in afwachting van herstelling ook helpen.
 
  • Like
Reactions: FAarts
Ondanks de zoekfunctie toch even deze post.
Dit weekend (ver van huis) ineens een probleem:
Bij het aansluiten van de kabel op een openbare laadpaal kreeg ik de melding dat er een probleem was met de connectie. Daarbij ook een oranje knipperend Tesla logo.
Wat ook ineens gebeurde was dat de laadklep niet open ging bij aanraken en via de app alleen open en direct weer dicht.
Heb meerdere reders gedaan die niet hielpen, meerdere laadpalen en kabels geprobeerd; niets hielp.
Via de Tesla hulplijn met een Engels sprekende hulp het advies gekregen om eens een Supercharger te proberen. Ondanks de snelsluitende poort uiteindelijk wel kunnen laden, ook al was er een oranje knipperend logo.
Heb een afspraak kunnen maken bij Tesla voor komende week.
Ben benieuwd of iemand dit herkent?
Bij mij net hetzelfde probleem, in het verleden paar keer kunnen oplossen door een reset.
Ondertussen schering en inslag en dus deze week mobile service geboekt voor herstelling.
 
  • Informative
Reactions: FAarts
Vandaag bij Tesla Eindhoven geweest; het lijkt het laadklepje zelf te zijn geweest.
Deze is vervangen en hopelijk werkt het weer.
Mag ik vragen wat de kosten zijn/waren?
Of viel het nog onder garantie?

(ik had onlangs een probleempje met laadklep wel direct na openen weer dicht ging -> maar dat was de volgende dag gelukkig verdwenen -> meer Tesla's hadden last van deze bug waarbij het laden zelf overigens nog prima functioneerde)