Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help, half zwart scherm

This site may earn commission on affiliate links.
Tijden het rijden is het scherm ineens half zwart en transparant geworden. We zijn nu bij Frankfurt en moeten nog een heel eind, de navigatie is hierdoor volledig onbruikbaar. Ook een reset helpt niet, het Tesla logo komt 'onder' de transparante laag. Weet iemand wat te doen?
 

Attachments

  • 20240224_131240.jpg
    20240224_131240.jpg
    505.3 KB · Views: 29
  • 20240224_140616.jpg
    20240224_140616.jpg
    576.9 KB · Views: 18
Gelukkig werkt rechts boven nog wel, dus de snelheid is goed zichtbaar. Achteruitrijcamera etc werkt allemaal niet meer. Het scherm is niet stuk, het zwart is heel licht transparant en de kaart eronder wordt getoond.

Er staat een update klaar naar .6 - hopelijk werk dat (maar dan nu eerst nog een paar uur door naar huis... )
 
Tijden het rijden is het scherm ineens half zwart en transparant geworden. We zijn nu bij Frankfurt en moeten nog een heel eind, de navigatie is hierdoor volledig onbruikbaar. Ook een reset helpt niet, het Tesla logo komt 'onder' de transparante laag. Weet iemand wat te doen?
Verander eens de taal of wielconfiguratie zodat je een betere videokaart reset krijgt, werkte bij mij vroeger wel.
 
Helaas heeft de update naar 2024.2.7 niets veranderd, ook het veranderwen van de taal maakt geen verschil. 🙁

Ik heb een service aanvraag gedaan, ben benieuwd naar de reactie en hoe dat proces verder loopt.
Het ziet er naar uit dat de backlight uit gevallen is . Een lcd scherm heeft achtergrond verlichting nodig om helder te zijn. Het scherm doet het wel zopas je een kan zien maar er komt geen licht meer van achteren.
 
  • Informative
Reactions: SandeepT
Komende donderdag wordt het scherm vervangen. De ingreep duurt een uur of 4, Tesla geeft aan geen vervangend vervoer beschikbaar te stellen of te organiseren.

Vanuit de lease is vervangend vervoer gedekt, bij 'traditionele' garages werd dat altijd geregeld. Heeft toevallig iemand ervaring hoe dit te regelen? 4 uur vind ik best lang om tijdens werktijd in een lobby te zitten. Ik zal maandag ook ald eens bellen.
 
Komende donderdag wordt het scherm vervangen. De ingreep duurt een uur of 4, Tesla geeft aan geen vervangend vervoer beschikbaar te stellen of te organiseren.

Vanuit de lease is vervangend vervoer gedekt, bij 'traditionele' garages werd dat altijd geregeld. Heeft toevallig iemand ervaring hoe dit te regelen? 4 uur vind ik best lang om tijdens werktijd in een lobby te zitten. Ik zal maandag ook ald eens bellen.
Die lease dekt vast niet vervanging bij maar 4 uur werk.
 
Thanks voor het meedenken! Ik heb contact gehad met de leasemaatschappij. Ze kunnen vervangend vervoer op locatie neerzetten, na het zien van onderstaand filmpje over het installeren van een swivel mount heb ik er toch vanaf gezien. De max 4u die het service team noemt lijken me wel heel erg de max. Het zit allemaal losgekoppeld en makkelijk bereikbaar, het heen en weer rijden kost meer tijd zo te zien. :) (met het risico dat het het nu gejixed heb ^^)
 
  • Like
Reactions: Krisja
Thanks voor het meedenken! Ik heb contact gehad met de leasemaatschappij. Ze kunnen vervangend vervoer op locatie neerzetten, na het zien van onderstaand filmpje over het installeren van een swivel mount heb ik er toch vanaf gezien. De max 4u die het service team noemt lijken me wel heel erg de max. Het zit allemaal losgekoppeld en makkelijk bereikbaar, het heen en weer rijden kost meer tijd zo te zien. :) (met het risico dat het het nu gejixed heb ^^)
Kunnen ze geen mobiele service sturen?