Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD Visualization Preview video

This site may earn commission on affiliate links.

Saxi

M3P Red-White
Feb 16, 2020
55
75
Amsterdam
Na drie weken service center kreeg ik mijn Model 3 terug met software 2020.8.1 geïnstalleerd. En dat betekende dat de Full Self-Driving Visualization Preview beschikbaar was. Aangezien dit alleen werkt op Tesla's met Hardware 3, is dit niet voor iedereen beschikbaar. Voor diegenen die de Preview niet kunnen zien maar wel benieuwd zijn hoe dit er in Nederland uit ziet heb ik een korte video gemaakt.
 
Ik heb ook wat ritjes gemaakt met 2020.8.3 en de FSD visualization preview ingeschakeld.

Zoals je op de video hierboven ziet is het voor het tonen van verkeerslichten een nog zeer slecht werkende feature. Als dit bedoeld is als preview om extra klandizie op te wekken voor FSD dan slaat Tesla hier de plank weer eens vreselijk mis.
Ook geeft het weinig vertrouwen in de hoge verwachtingingen die Tesla zelf had bij de lancering van FSD:

In February 2019, Elon Musk suggested that Tesla's Full Self Driving capability would be feature complete within the year 2019.He said:
I think we will be feature complete, full self-driving, this year. Meaning the car will be able to find you in a parking lot, pick you up and take you all the way to your destination without an intervention.
 
Zoals je op de video hierboven ziet is het voor het tonen van verkeerslichten een nog zeer slecht werkende feature. Als dit bedoeld is als preview om extra klandizie op te wekken voor FSD dan slaat Tesla hier de plank weer eens vreselijk mis.

Troost jezelf met de gedachte dat in de US voor borden en stoplichten ook niet gedetecteerd worden :). Wat Tesla nu doet is via vision object detectie deze data aan de map toe te voegen. Dan weet de auto dus straks waar de stoplichten staan. Hierdoor veranderd het systeem van "kijk of je stoplichten ziet" naar "vind hier de stoplichten die hier moeten zijn" wat een heel stuk makkelijker is.

huidige algoritme is duidelijk nog op US ingesteld (daar staan de verkeerslichten aan overkant van de weg), als er vanaf nu door het systeem in EU ervaring wordt opgedaan gaat dit snel verbeterd worden

Zoals je zelf ook aangeeft, de stoplichten staan daar aan de overkant. Veel videos laten zien dat in EU de auto niet meer weet of het stoplicht op groen/oranje/rood staat als je te dicht op de streep staat. Natuurlijk door de auto op te lossen door gewoon niet te dicht op de streep te gaan staan.

Interessant genoeg was dat voor mij 2 jaar terug al een vraag of de "wide angle" lens voldoende zicht heeft op het stoplicht. Helaas wordt deze camera niet getoond in de TeslaCam zodat we het zelf kunnen beoordelen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Gaston
Wat Tesla nu doet is via vision object detectie deze data aan de map toe te voegen. Dan weet de auto dus straks waar de stoplichten staan. Hierdoor veranderd het systeem van "kijk of je stoplichten ziet" naar "vind hier de stoplichten die hier moeten zijn" wat een heel stuk makkelijker is.

Dat is interessante info. Heeft Tesla zelf aangegeven dat het zo gaat werken?
 
Dat is interessante info. Heeft Tesla zelf aangegeven dat het zo gaat werken?

Tesla zelf zegt niet zoveel... Maar zodra stopstrepen en stoplichten oplichten op de navigatie terwijl ze niet in zicht zijn en de auto al reageert dan is dat dus op basis van map data. Zie b.v. videos van Dirty Tesla.

Als je veel wilt leren over hoe AP werkt zou ik je adviseren green (@greentheonly) | Twitter te volgen.

Verder is het heel zinvol op de introductie video HW3 te bekijken van vorig jaar. Heel veel uitleg van Tesla zelf hoe ze met computer vision omgaan.