Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ondanks het warmere weer loopt mijn "max daily range" hárd achteruit deze week. Een maand of wat geleden was het altijd rond 342, vorige maand zakte dat naar 338, vorige week naar 332, en vanochtend schrok ik me rot toen ik 328 zag staan. 22000km op de teller. Ik ga straks Tesla bellen.
 
Ik ga morgenvroeg. Met hoeveel mensen en baggage reis je? En wat is de snelheid (op de cc neem ik aan)? Op welk traject naar oostenrijk heb heb je dit gemeten?

Middelburg naar Heerlen. Daar ff 10 min aan de 32A gestaan.

Met twee volwassenen en zeg 60kg baggage.

Ik weet niet of je langs de supercharger in Wilnsdorf komt. Deze ligt op 400 meter hoogte. Daar kom je niet met 193 Wh/km.
Daar kom ik net vandaan. 75.5kWh verbruikt voor 390km. Heb in Heerlen heel even 32A geladen.

Verbruik nu op Autobahn met 130km/h en heuvels ligt sinds Wilnsdorf op 193Wh/km.

18C buiten en rijden lekker met verkeer mee.
 
Middelburg naar Heerlen. Daar ff 10 min aan de 32A gestaan.

Met twee volwassenen en zeg 60kg baggage.


Daar kom ik net vandaan. 75.5kWh verbruikt voor 390km. Heb in Heerlen heel even 32A geladen.

Verbruik nu op Autobahn met 130km/h en heuvels ligt sinds Wilnsdorf op 193Wh/km.

18C buiten en rijden lekker met verkeer mee.


Wido,

Hoe lang heb je geladen in Heerlen? Want 193km/h is inderdaad wel hoopgevend als je er rekening mee houdt dat het 400m omhoog gaat.
 
Last edited:
Dat is super netjes qua verbruik. Ik merk zelf ook de laatste dagen dat met het mooiere weer het gebruik aanzienlijk verbetert :smile:
Net tussen Bad Rappenau en Jettingen Scheppach me echt _NIET_ in gehouden. Met regelmaat de 200km/h aan gehouden, maar vaak rond de 150km/h gezeten.

198km met een gemiddelde van 247Wh/km.

Tot nu toe met 839km op 214Wh/km gemiddeld. We houden ons tussen de SuperChargers in écht niet in en laden nog niets eens tot standaard. Zodra er meer dan 60km meer in zit dan we moeten gaan we.

Wido,

Hoe lang heb je geladen in Heerlen? Want 193km/h is inderdaad wel hoopgevend als je er rekening mee houdt dat het 400m omhoog gaat.
15 min maximaal. Gewoon om zo'n 4kWh extra te hebben om het te halen.

Idealiter staat er nog een SC of een CHAdeMO (met adapter dan) tussen, want 385km in één ruk vind ik niet leuk. Dat is echt hypermilen.
 
Ben ik dan een van de weinigen waarvan de accucapaciteit toeneemt?
 

Attachments

  • wp_ss_20140228_0001.png
    wp_ss_20140228_0001.png
    153.5 KB · Views: 547
The advantages of the good weather are not only to be found in power consumption. My daily commute to the office & back costs around 10kWh. For the last week or so our solar panels have been producing 11kWh a day, rising to 13.5 kWh yesterday.

I'm driving on sunlight! This is so completely cool... :))))
 
Mijn verlies met 85 kWh batterij ligt in 24 uur op rond 10 km. Alleen 's nachts 3 km in precies 8 uur. Mijn S staat buiten onder een carport.
Jouw verliezen zijn 2 tot 3x hoger. Betekent dat als je 2 weken met vakantie gaat en de auto zonder lading laat staan, je onder de kritische grens komt.
Gewoon Techsupport bellen.

Inmiddels is duidelijk dat Tesla tijdens een update de sleepingmode op Off zet. Dan heb ik in 24 uur 10 km verlies.
Afgelopen 24 uur, ik heb de sleepingmode weer aanstaan, verliest de accu 3 km in de eerste 13 uur. De volgende 11 uur blijft de accu op dezelfde waarde staan.
Het totale verlies in 24 uur is dus 3 km. Ik heb de indruk dat als de accu op rond 70% staat de verliezen het geringst zijn.
 
Gisteren vertrokken naar St. Anton. Hierbij even een kort verslagje.

12-3, 6:45 Nuenen - Mierlo, 5 gr. Buiten. Op de snelweg met 120 was ht verbruik 280wh. Daarna naar sc wilnsdorf.
Verbruik hoofdzakelijk 250wh/km. 30 km voor wilnsdorf zat dit een tijdje rond de 300wh/km. Daarna zakte het richting 220wh/km. Gemiddeld ca. 245wh. Temperatuur opgelopen tot ca. 10 gr.


10:00: gearriveerd in Wilnsdorf. Uurtje laden in Wilnsdorf. Rond 11:00. Weer weg. Stond nog een Tesla die over hetzelfde traject met 4 man op een verbruik van 205 wh/km zat.


13:32 Bad Rappenau. Nog ca. 100 km over. Verbruik in het eerste deel 200 wh/km tweede deel gestegen naar 212 wh/km. Temperatuur van 19 gr. 14:10 weer weg. 95% vol

Rond 17:00 bij de laatste sc. Ongeveer 30% over. Dik halfuurtje geladen.


19:00 st anton. Verbruik 247 kwh.
 
Dat de sleeping mode uitgezet wordt na een upgrade heb ik nog niet gemerkt. Tijdens de upgrade kan ik me goed voorstellen.

Ik heb eerder de sleepingmode op 'on' gezet. Daarna niet zelf veranderd. Nu blijkt ie op sleepingmode 'off' te staan.
Mogelijk dat bij een tussentijdse software update de waarde is teruggezet naar 'off'. Levert 7 km meerverbruik per 24 uur op.
 
Ik ben gisteren avond terug gekomen van mijn trip naar Oostenrijk en terug. Op 2km geen 2400km gereden, maar heb wel in detail het verbruik bij gehouden.

Record is het laatste stuk van Wilnsdorf naar Middelburg. 392km op één lading en niet eens helemaal in Max Range geladen. Getuige deze foto: http://tesla.o.auroraobjects.eu/tesla-model-s-180wh-km.jpg

Ik heb verder alles bij gehouden in een spreadsheet en die heb ik hier online gezet: http://tesla.o.auroraobjects.eu/trips/middelburg-to-austria-usage.pdf

Over 2400km heb ik dus 208Wh/km gereden waar ik me in Duitsland zeker niet heb in gehouden.

Het feit echter dat Wilnsdorf 392km is vanaf mijn huis en dat de bestemming in Oostenrijk 350km vanaf Jettingen lag heb ik me daar wel moeten inhouden.

In de bergen kan je veel winst behalen door berg af _GEEN_ regen te gebruiken. Zodra je ziet dat de auto in de regen duikt bij 100km/h, geef dan "gas" bij zodat de kW meter rondom de 0 zit. Je gaat dan iets versnellen, maar dat levert minder verbruik op dan proberen met regen die energie terug te winnen.

Afijn, stukjes hypermilen dus en ook stukken bizar knallen over de Autobahn. 208Wh/km, een mooie score.