pvandamcom
Member
edit
Toch zou het me verbazen dat er verschil in de auto zelf zit.
Weersomstandigheden, banden en bandenspanning, en eventueel andere gebruikers zoals de airco en de audio zullen dan wel het verschil wel maken.
Windrichting kan blijkbaar al meer dan 10% effect kan hebben. Temperatuur heeft volgens mij ook redelijk veel effect, in het begin (augustus) had ik 223 gemiddeld, nu zit ik op 227 (ik hoop althans dat dit door het weer komt en niet door iets wat extra wrijving veroorzaakt). Dit onderwerp is vast al eerder besproken ergens hier.
Mijn snelheid lag echt in de range 95-105. Vreemd toch, dit soort grote verschillen tussen Tesla's onderling. Net zoals het vreemd is dat er grote verschillen zitten in de aangegeven typical range bij 90% en full range charges. Mijn 90% charge heeft nooit boven de 343 km gezeten (momenteel na 39.000 km is dat 337) en mijn full charge nooit boven de 383 km (nu is dat 377), terwijl ik laatst een loaner op 90% heb geladen en het getal 358 zag. Maar ik klaag verder niet, want als ik er zo zuinig mee kan rijden, compenseert dat genoeg.
Toch zou het me verbazen dat er verschil in de auto zelf zit.
Weersomstandigheden, banden en bandenspanning, en eventueel andere gebruikers zoals de airco en de audio zullen dan wel het verschil wel maken.
Windrichting kan blijkbaar al meer dan 10% effect kan hebben. Temperatuur heeft volgens mij ook redelijk veel effect, in het begin (augustus) had ik 223 gemiddeld, nu zit ik op 227 (ik hoop althans dat dit door het weer komt en niet door iets wat extra wrijving veroorzaakt). Dit onderwerp is vast al eerder besproken ergens hier.