Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Net terug uit DE. 1700km, 353kWh, 208Wh/km. Gewoon lekker door gereden op Autobahn!
Ik hoop zooo dat ik daar morgen bij in de buurt kom als ik naar Zwitserland ga. Heb toch het idee dat er wel wat verschil in verbruik tussen de verschillende Tesla's zit. Mijn ATA zit nog niet onder de 250kw/km. Gisteren m'n banden maar extra hard opgepompt naar 3,1 bar, hoop dat te helpt.
 
Ik hoop zooo dat ik daar morgen bij in de buurt kom als ik naar Zwitserland ga. Heb toch het idee dat er wel wat verschil in verbruik tussen de verschillende Tesla's zit. Mijn ATA zit nog niet onder de 250kw/km. Gisteren m'n banden maar extra hard opgepompt naar 3,1 bar, hoop dat te helpt.
Ik rijd dan ook op 19" met Eco banden op ~3 bar.

Heb stukken 160 gereden en nog een km op 10 even lekker 200 gereden.

Zaten met 3 volwassenen in de auto en tot de nok toe vol. Gok dat we inclusief personen zo'n 500kg bij ons hadden.
 
Zit je wel 100 kg over max toegestane massa, vond het zowiezo al bijzonder dat ze voor een amerikaanse auto met een gemiddeld persoons gewicht van 75 kg of zo rekenen, meen zoiets in de manual gelezen te hebben.

Zit nu met standaard 19 inch op 216 na 7000 km, merk dat met lange ritten het gemiddelde weer zakt en op korte ritten erg oploopt.
 
Bij 90 % 354, merk wel dat als hij net klaar is de range 354 is, als ik dan een paar uur later ga kijken is deze al weer gezakt naar 350 oid zonder dat het laden weer opnieuw gestart is. Heb eigenlijk geen idee wanneer hij dit weer zou moeten starten
 
2 weken terug was ik een dag naar frankfurt. een kort verslag over verbruik in Duitsland ondanks dat de meeste het inmiddels al ervaren hebben.
Bij al mijn lange auto ritten hou ik jaren een "Captains Log" bij per rit.


Bij deze de "Captains Log" of the Tesla P85+. Stardate...uhhh date 2-sept tot 3-sept.

1500 uur Utrecht centrum
251 typical range
0 km ODO meter (trip A)

1600 uur Supercharger Zevenaar
xxx Typical range (data niet opgeslagen door telefoon)
83 km gereden
83 km ODO meter
16:30 Vertrokken
326 Typical range
Note: netjes 100 km/u gereden

1830 Supercharger Wilnsdorf
1 km Typical range op display
325 km Typical range verbruikt
230 km gereden
313 km Odo meter
2000 vertrek (gezellig zitten praten met een Tesla rijder in de BK)
386 Typical range op display
Note: gemiddeld rond de 160 gereden op de laatse 30 minuten na

20140903_194504.jpg


2055 Supercharger Neuberg
185 Typical range op display
201 Typical range verbruikt
215 km gereden
428 km Odo meter
2145 vertrek
375 Typical range
Note: veel wegwerkzaamheden maar daar tussen maximum vermogen gereden...Tesla was nog dik 10 minuten aan het afkoelen toen ik aankwam


Daarna naar frankfurt centrum en luchthaven geweest.
Volgende dag:

20140903_195058.jpg


1950 Supercharger Wilnsdorf
74 km Typical range op display
301 km Typical range verbruikt
174 km gereden
602 km Odo meter
2118 vertrek
391 Typical range op display (max charge 391 de laatste 1 km lukte niet ook na 15 minuten wachten)
Note:

2300 Supercharger Zevenaar
2 km Typical range op display
389 km Typical range verbruikt
232 km gereden
834 km Odo meter
2333 vertrek
205 Typical range op display
Note: Tot en met dusseldorf max vermogen gereden waar mogelijk na oberhausen 15 minuten 200+ gereden de laatste 40 km met geknepen billen 100 km per uur gereden.
Ik heb nu wel bewijs dat mijn accu max 72kw is
laden gaat langzaam bij zevenaar!!

0043 Den haag Thuis
28 Typical range op display
177 Typical range verbruikt
126 km gereden
963 km Odo meter

Mijn conclusie: Knallen op de Autobahn ondanks de vele superchargers kan niet! (tenzij je veel geduld heb:cool:)
 
En nog 55 over, met een av van 163 dus nog zo een 70-75. Komt akelig in de buurt van de 500. Pff, netjes Hans

Dank je, wilde het proberen. Eigenlijk best genoten zo. In de kop van Noord Holland geweest.

Die 55 is wel "rated", maar dat mag dan ook wel. Hij rijdt ook volgens rated zo.

Voor de volledigheid, wel met 100% vertrokken. (Om half zes laten beginnen met van 90 naar 100% laden en rond 7 uur vertrokken).

66,9 kWh verbruikt

Fastned ruim €.45,00 excl BTW
TNM ruim €.23,00 incl BTW
Thuisstroom ruim €.14,00
Zonnestroom en SuC, tja.....
 
Last edited:
Als de Tesla 's nachts niet aan de oplader zit verliest ie zo'n 4km range gedurende een nacht.
Ik had verwacht dat bij gebruik van de nieuwe nightly mode dit zou verbeteren, maar dat lijkt niet het geval.
Iemand anders hier al ervaring mee?

Bij mij hetzelfde beeld: met de nieuwe semi-slaap-modus 15 km in 36 uur, is circa 0,42 km per uur dus ook zo'n 4 km per nacht.

Is nu trouwens lekker makkelijk te checken omdat je steeds een melding van de app krijgt wanneer en met hoeveel km het laden gestopt is. :)