Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een rondje SeC Duitsland gemaakt om de auto beter te leren kennen. Teller A is de rit van vandaag
View attachment 67471
Boven mijn gemiddelde gereden, dat was 233Wh/km vanmorgen op B.

Dat zijn voor rijden in Duitsland, in dit jaargetijde, nette waarden. Even voor de volledigheid de afkortingen. SeC zijn service centra en SuC zijn de superchargers. Ik denk dat je de laatste bedoelt, maar is verder duidelijk. Wat was de gemiddeld aangehouden snelheid?
 
Sorry, bedoel inderdaad supercharger SuC. Beginnersfoutje, terwijl ik al een jaar meelees op dit prachtige forum... In NL rij ik normaal niet sneller dan 115km/u, vandaag met sneeuw de eerste 25km rustig begonnen vanuit Winterswijk op weg naar Lauenau, ca 130km/u gereden
ImageUploadedByTapatalk1419890333.872551.jpg


Na een korte stop in Bad Fallingbostel
ImageUploadedByTapatalk1419890709.544301.jpg
op weg naar Hamburg (dat is wel een SuC bij een SeC) voor het eerst de P gebruikt, droge weg, zon in de rug tegen de 200 gereden. Geweldig om een ICE die achter je hangt er bij 160km/u los te rijden omdat de weg vrij komt. Helaas vergeten een foto te maken van het verbruik, maar dat was boven de 300Wh/km
Vanuit Hamburg naar Emsbüren 115km/u op de CC
ImageUploadedByTapatalk1419890856.920025.jpg
Daar komen trouwens 4 plaatsen bij.
Laatst stuk naar huis 130km/h op de CC, dan 20km 100km/u en de laatste 8km 80km/u.

Al met al een leerzame dag. De auto doet het prima, niet vermoeid weer thuis. De verplichte stops bij een SuC zijn eigenlijk heel goed en duren niet lang. Even wandelen, wat eten of wat dan ook en je kunt weer verder.

Minder is de slechte verbinding met Internet, top2000 viel veel weg. Dat is niet zo erg maar de navigatie stokt en maakt het scherm verschrikkelijk traag. Zelfs je audio omzetten naar USB blijft hangen, het omlaag zetten van de stoelverwarming reageert ettelijke seconden later. Zelfs de Navigon navigatie stopte een keer omdat er geen Internet was. Kun je navigeren zonder Internet?
 
Sorry, bedoel inderdaad supercharger SuC. Beginnersfoutje, terwijl ik al een jaar meelees op dit prachtige forum... In NL rij ik normaal niet sneller dan 115km/u, vandaag met sneeuw de eerste 25km rustig begonnen vanuit Winterswijk op weg naar Lauenau, ca 130km/u gereden
View attachment 67479

Na een korte stop in Bad Fallingbostel View attachment 67480op weg naar Hamburg (dat is wel een SuC bij een SeC) voor het eerst de P gebruikt, droge weg, zon in de rug tegen de 200 gereden. Geweldig om een ICE die achter je hangt er bij 160km/u los te rijden omdat de weg vrij komt. Helaas vergeten een foto te maken van het verbruik, maar dat was boven de 300Wh/km
Vanuit Hamburg naar Emsbüren 115 op de CCView attachment 67481 Daar komen trouwens 4 plaatsen bij.
Laatst stuk naar huis 130km/h op de CC, dan 20km 100km/u en de laatste 8km 80km/u.

Al met al een leerzame dag. De auto doet het prima, niet vermoeid weer thuis. De verplichte stops bij een SuC zijn eigenlijk heel goed en duren niet lang. Even wandelen, wat eten of wat dan ook en je kunt weer verder.

Minder is de slechte verbinding met Internet, top2000 viel veel weg. Dat is niet zo erg maar de navigatie stokt en maakt het scherm verschrikkelijk traag. Zelfs je audio omzetten naar USB blijft hangen, het omlaag zetten van de stoelverwarming reageert ettelijke seconden later. Zelfs de Navigon navigatie stopte een keer omdat er geen Internet was. Kun je navigeren zonder Internet?

Even Emsbüren. Er komen vier plaatsen bij. Bedoel je dat er naast de huidige 8 (waarvan er toen ik er was enkele (nog) niet in gebruik waren) er vier worden toegevoegd tot dus 12? Dat is niet mis.

3G is over de grens ronduit vervelend. Dan ben je inderdaad de Top 2000 kwijt maar ook de kaart op het grote scherm.

Je hebt echter nog het schermpje achter het stuur. Dat is als het ware een tweede navigatie die op vaste kaarten (dus niet alleen Google Maps) werkt. Die blijft het wel doen.
 
Nee, in Emsbüren zijn er nu vier in gebruik en er komen er vier bij. Totaal dus acht.

Navigon (het kleine schermpje) is één keer tijdens het rijden stil gevallen omdat google aan het initialiseren was, dit ten gevolge van het uitvallen van 3g, of E want dat heb ik meer gezien. Ik hoop dat op termijn een 4G kaart als update komt, al kost dat wat geld daar moeten we naar toe.
 
hallo iedereen,

ik ben al een tijdje (anoniem) mee aan het lezen omdat ik er aan denk om een MS aan te schaffen.
Aangezien ik dagelijks maar 50 Km (heen en terug) doe naar het werk en maximaal eens tot aan de Ardennen zou rijden lijkt voor mij de 60 de meest voor de hand liggende keuze (zou ook als particulier kopen). Vandaar mijn vraag aan de 60 rijders: zou je 200 Km bij 0 graden en verwarming aan kunnen halen met een range charge (hou er ook rekening mee dat het landschap omhoog loopt van waaruit ik vertrek)?
Heb al eens een testrit gedaan in Aartselaar en een uitleg gekregen van XFrank (waarvoor nogmaals dank).
 
hallo iedereen,

ik ben al een tijdje (anoniem) mee aan het lezen omdat ik er aan denk om een MS aan te schaffen.
Aangezien ik dagelijks maar 50 Km (heen en terug) doe naar het werk en maximaal eens tot aan de Ardennen zou rijden lijkt voor mij de 60 de meest voor de hand liggende keuze (zou ook als particulier kopen). Vandaar mijn vraag aan de 60 rijders: zou je 200 Km bij 0 graden en verwarming aan kunnen halen met een range charge (hou er ook rekening mee dat het landschap omhoog loopt van waaruit ik vertrek)?
Heb al eens een testrit gedaan in Aartselaar en een uitleg gekregen van XFrank (waarvoor nogmaals dank).

Welkom!
dat moet zeker kunnen. toen ik in augustus naar de ardennen reed, was mijn verbruik niet echt veel hoger dan in het waasland. je moet dan niet tegen 130 naar daar rijden. maar start aan 110 a 115 per uur en tegen het eind kan je nog versnellen.
wel de SuC optie nemen bij uw 60kwh en dan is alles mogelijk. ik sta hier nu in Gent te laden
 
hoeveel Kwh kan er niet gebruikt worden bij de 60 batterij?
geen idee.
En waar laad je daar dan (en aan welke snelheid) als bv. in Stavelot staat?
toevallig zaten we in stavelot: in Domaine Long Pré.
ik heb daar mijn verlengkabel in een gewoon stopkontakt van het chalet gestoken en geladen aan 9km/uur (wel had ik gelukkig een oplossing bij voor het neuter probleem)
 
Oei...

In elk geval dank voor Uw antwoord. Gelet dat ik regelmatig 200-400 km per dag doe en meestal nog gehaast ben (lees: geen tijd om een half uur of uur op te landen ) zal een tesla dus niet volstaan :s
Ik kan eigenlijk alleen maar aanraden om een proefrit te maken. Als je het geweldig vindt (zoals velen hier op het forum), dan zijn overal oplossingen voor te bedenken. En Tesla kan je rond de proefrit ook heel goed helpen met alle vragen omtrent het laden.

En anders is het misschien wachten tot een Model S met grotere accu, maar dan heb je in elk geval een idee waar je naar uitkijkt :)