Hans Noordsij
Well-Known Member
Oei...
In elk geval dank voor Uw antwoord. Gelet dat ik regelmatig 200-400 km per dag doe en meestal nog gehaast ben (lees: geen tijd om een half uur of uur op te landen ) zal een tesla dus niet volstaan :s
Nou, die 200 km is wel erg extreem. Als je niet al te gek rijdt en in de buurt van de 200/220 wH/km blijft dan kom je prima uit. En wat je nu leest gaat over net die paar dagen in eens in de paar jaar dat er echt winter is. Dat is met elektrische auto's inderdaad wat lastiger maar is direct weg als de temperatuur oploopt en de sneeuw weg is.
Laat je niet ontmoedigen. Veel van ons rijden die afstanden en dat gaat goed. Overigens is soms een kwartiertje SuC ook al aardig. Bij een batterij die, zeg, een kwart vol is, heb je de eerste 100 km al in 10 minuten te pakken.
Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat je de hele dag alleen maar aan het rijden bent tenzij je pakjes bezorgt. Er zijn legio mogelijkheden onderweg om gebruik te maken van de tijd die je toch bezig bent om wat bij te laden.
Met een ICE moet je elke kilometer buitenshuis tanken. Dat zijn toch heel wat keren. Wanneer je iedere dag met een volle tank van huis vertrekt hoef je maar af en toe eens onderweg te laden, zeg die 400 km dagen, en win je enorm veel tijd in vergelijking met al die tankbeurten die op zich sneller gaan dan bijladen, maar door het aantal juist veel meer tijd kosten.
En velen van ons waren gehaaste rijders (waaronder ik) en hebben nu ontdekt dat een iets meer doordachte rijstijl enorm scheelt en zijn juist de rust van Tesla gaan waarderen. Kilometers worden kwaliteitskilometers en het tijds"verlies" valt altijd erg mee.
En maak echt eens een proefrit.
Last edited: