Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gepersonaliseerde kentekenplaat op Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
In België mag iedereen die ervoor betaalt een vrije kentekenplaat kiezen. Verhoudingsgewijs is Tesla het automerk met de meeste gepersonaliseerde kentekenplaten per ingeschreven voertuig. TESLA hangt op een roadster van een liefhebber, TESLA-1 t.e.m. TESLA-7 hangen op demowagens. T-3-SLA is nog altijd vrij om op een Model 3 te hangen!

Wie heeft er allemaal eentje?
Ik trap af met enkele voorbeelden:

XTCP7rl.png


P157Fly.png


PK3VlUI.jpg
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Interessante site. Er zitten een paar leuke exemplaren tussen. een groot deel ken ik en vele heb ik al live gezien.
Tot mijn verbazing kwam ik bijna mijn eigen nummerplaat tegen (slechts 4 cijfers vroeger) ik begrijp alleen niet dat die er 1000 € voor zou hebben betaald.:confused:

nummerplaat.jpg
 
Kun je rekenen? Reken er maar niet op.
Nederland is zo trots op haar kentekensysteem dat men er geen wijzigingen in aan wil brengen :mad:

Heeft/had met name te maken dat je in bijv. Belgie of Duitsland een persoonlijk kenteken hebt (persoonsgebonden in die zin) en in Nederland het kenteken bij de auto (lees; VIN) hoort. Daarom is diefstal in NL veel beter afgedekt aldus de politiekers.
 
Interessante site. Er zitten een paar leuke exemplaren tussen. een groot deel ken ik en vele heb ik al live gezien.
Tot mijn verbazing kwam ik bijna mijn eigen nummerplaat tegen (slechts 4 cijfers vroeger) ik begrijp alleen niet dat die er 1000 € voor zou hebben betaald.:confused:

View attachment 189466
ik denk niet dat die 1000 (of 2000 tegenwoordig) betaald hebben voor een normale plaat. Die geinponems hebben gewoon hun plaat op die site gezet...
 
In België mag iedereen die ervoor betaalt een vrije kentekenplaat kiezen. Verhoudingsgewijs is Tesla het automerk met de meeste gepersonaliseerde kentekenplaten per ingeschreven voertuig. TESLA hangt op een roadster van een liefhebber, TESLA-1 t.e.m. TESLA-7 hangen op demowagens. T-3-SLA is nog altijd vrij om op een Model 3 te hangen!

Wie heeft er allemaal eentje?
Ik trap af met enkele voorbeelden:

XTCP7rl.png


P157Fly.png


PK3VlUI.jpg
Soms zit er achter de gepersonaliseerde autoplaten toch een klein verhaal. De "QUADRIGA" of vierspan is een knipoog naar de grieks-romeinse wereld waar de quadriga bijna duizend jaar het luxe vervoermiddel was voor legeraanvoerders en keizers, maar ook voor sportwedstrijden. Winnaars werden als helden begroet.Tijd dus om terug een vierwielaangedreven quadriga de europese wegen op te sturen. Een nieuwe electrische voortrekker in de vervoerwereld.
Jammer dat de overheid niet begrijpt hoe je geld moet binnenhalen: men moet niet de prijs van 1000€ - wat de meerderheid teveel vindt -opvoeren naar 2000€ ,maar verminderen naar 100€ extra en iedereen een gepersonaliseerde autoplaat geven.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Soms zit er achter de gepersonaliseerde autoplaten toch een klein verhaal.

Mjah, wou er eigenlijk wel eentje maar had na een zoveelste prijsstijging van enkele duizenden euro's van de S het idee laten varen, kwestie van de kerk een beetje in het midden te houden, en dus maar een gewone plaat aangevraagd . Bij ophaling van de auto stonden er 3 S'en klaar in de hall, 2 mét kenteken en 1 rode zonder kenteken… . Ik had de dag ervoor nog naar Tesla gebeld om te vragen of alles klaar was voor de ophaling, werd positief op geantwoord, en nu dit… toch problemen? Neen, bleek dat mijn vrouw en Patrick achter mijn rug om de gewone plaat aangepast hadden naar een persoplaat met mijn initialen. Zodoende…

IMG_1795.JPG
 
Interessante site. Er zitten een paar leuke exemplaren tussen. een groot deel ken ik en vele heb ik al live gezien.
Tot mijn verbazing kwam ik bijna mijn eigen nummerplaat tegen (slechts 4 cijfers vroeger) ik begrijp alleen niet dat die er 1000 € voor zou hebben betaald.:confused:

View attachment 189466

Is ook niet zo. Het 'zegel' staat bij een persoplaat ALTIJD vooraan! Een plaat met 1-'zegel'- xxx -xxx is een gewone. ;)
Het moet dus zijn 'zegel' keuze
 
Mooie nummerplaten hierboven, wel op een lelijke nummerplaat houder ;-)
Dit heb ik er van gemaakt, uiteraard zonder perso plaat (nog een jaar wachten tot ik hem terug kan aanvragen):
umvxhfz.jpg


LET OP: De gerpersonaliseerde plaat kan je niet van privé naar zakelijk inschrijven of omgekeerd. Dus eens die op je zaak staat krijg je die nooit meer privé tenzij je ze laat schrappen en 2 jaar wacht! (en terug betaald)
 
Last edited:
Is dat echt een harde deadline? Dus jij hebt je persoplaat laten schrappen, en nu moet je 2 jaar wachten voor iemand (of enkel jij?) die terug kan aanvragen? Daarover werd al vaak gespeculeerd maar jij bent de eerste die het effectief doet denk ik
 
Is dat echt een harde deadline? Dus jij hebt je persoplaat laten schrappen, en nu moet je 2 jaar wachten voor iemand (of enkel jij?) die terug kan aanvragen? Daarover werd al vaak gespeculeerd maar jij bent de eerste die het effectief doet denk ik
Enkel ik, nee iedereen... dus moet snel zijn als die vrij komt.

Heb zelfs met de vuist op tafel geklopt bij DIV en zelfs gezegd dat ik die 2000EUR direct wou betalen zonder te wachten. Nee ging niet :(
 
Last edited: