Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gepersonaliseerde nummerplaat vastzetten

This site may earn commission on affiliate links.
Plaat gewoon met vijzen of klinknagels monteren. Heb ik ook gedaan.
Bij tesla zagen ze dit ook niet zitten. Ik heb dit op al mijn wagens zo en het koetswerk van de tesla is echt niets speciaals of anders dan bij andere wagens. Integendeel het is van aluminium dus waar gaatjes maakt zal het niet roesten.
 
Plaat gewoon met vijzen of klinknagels monteren. Heb ik ook gedaan.
Bij tesla zagen ze dit ook niet zitten. Ik heb dit op al mijn wagens zo en het koetswerk van de tesla is echt niets speciaals of anders dan bij andere wagens. Integendeel het is van aluminium dus waar gaatjes maakt zal het niet roesten.

Ehh, ik vraag mij af of stalen klinknagels in combinatie met een aluminium carosserie wel zo'n goed idee is. Spanningscorrosie?
 
Plaat gewoon met vijzen of klinknagels monteren. Heb ik ook gedaan.
Bij tesla zagen ze dit ook niet zitten. Ik heb dit op al mijn wagens zo en het koetswerk van de tesla is echt niets speciaals of anders dan bij andere wagens. Integendeel het is van aluminium dus waar gaatjes maakt zal het niet roesten.

+1 Dank je! Dat is de bevestiging die ik zocht. Je hebt er 4, op elke hoek van de plaat, gedaan? En er lopen geen kabels door de achterklep die de klinknagels zouden kunnen raken?
En geen last van de 'spanningscorrosie'?
 
Sorry, wist niet dat dat in België zo werkt. Er zijn ook eenrichtingsschroeven. Die draai je er bijna niet meer uit.
Anti-inbraakschroef

Die zijn dan ook weer niet zo interessant als je jouw nummer plaat wil overzetten op een andere wagen (in België is de nummer plaat gebonden aan de eigenaar en niet aan de wagen), alleen laten ze dit niet toe voor de oudere nummerplaten zonder het EU logo.
als je echter googleld naar "security screws" vind je bij de afbeeldingen genoeg exemplaren die wel terug lost te maken zijn met een speciale BIT tool (wat dieven niet op zak hebben )
 
Last edited:
Die zijn dan ook weer niet zo interessant als je jouw nummer plaat wil overzetten op een andere wagen (in België is de nummer plaat gebonden aan de eigenaar en niet aan de wagen), alleen laten ze dit niet toe voor de oudere nummerplaten zonder het EU logo.
als je echter googleld naar "security screws" vind je bij de afbeeldingen genoeg exemplaren die wel terug lost te maken zijn met een speciale BIT tool (wat dieven niet op zak hebben )
+1 Dit lijkt me inderdaad de beste optie. Ik heb al veel mogelijkheden gevonden.