Hallo allemaal,
Ik heb mij altijd aan een persoonlijke regel gehouden: een Tesla niet langer in bezit houden dan de periode van de fabrieksgarantie. Bij mijn eerste twee Tesla Model S'en was dit eenvoudig, omdat ik sterke redenen had om naar een nieuwer model over te stappen, zoals de introductie van Autopilot of veranderende gezinsbehoeften waardoor een Model X aantrekkelijker werd.
Echter, na 6 jaar met mijn Model X, is de fabrieksgarantie inmiddels verstreken en merk ik dat de onderhoudskosten behoorlijk oplopen. Om een voorbeeld te geven: als ik mijn meest recente factuur van Tesla betaal (die ik deze week of volgende week ga krijgen), betekent dit dat ik de afgelopen 10 maanden maar liefst €10.000 aan de auto heb uitgegeven (luchtveringen voor en achter, compressor, allerlei draagarmen, 2x aandrijfassen). Omdat de auto nu persoonlijk bezit is en niet meer onder mijn BV valt, zijn de kosten geen pretje meer...
Onlangs ontstond er een probleem: een gescheurde aandrijfashoes. Door deze scheur kon de auto niet door de APK komen. Het verwarrende hieraan is dat deze aandrijfassen pas in maart vervangen zijn door Tesla vanwege een ander probleem (hevig getril bij het optrekken). Toch beweert Tesla dat de huidige schade is veroorzaakt door een impact, alsof ik ergens overheen of tegenaan ben gereden. Ze hebben ter onderbouwing foto's gestuurd, maar ik kan uit deze foto's niet opmaken waar ze het over hebben.
Tesla wil dat ik nu opnieuw betaal voor het vervangen van de aandrijfassen.
De garage waar ik mijn APK liet doen, gaf aan dat het ook mogelijk is dat er iets verkeerd is gegaan tijdens de vervanging in maart. Het is mogelijk dat er iets beschadigd raakte tijdens de vervanging van de aandrijfassen in maart, wat later tot de scheur heeft geleid. Desondanks heb ik, weliswaar onder protest want ik heb de auto nodig, de reparatiekosten geaccepteerd. Maar ik vraag me af: Hebben anderen dit ook ervaren? En waarom wijst Tesla zo stellig naar mij als veroorzaker?
Dit gaat om Service center Amsterdam.
Ik heb mij altijd aan een persoonlijke regel gehouden: een Tesla niet langer in bezit houden dan de periode van de fabrieksgarantie. Bij mijn eerste twee Tesla Model S'en was dit eenvoudig, omdat ik sterke redenen had om naar een nieuwer model over te stappen, zoals de introductie van Autopilot of veranderende gezinsbehoeften waardoor een Model X aantrekkelijker werd.
Echter, na 6 jaar met mijn Model X, is de fabrieksgarantie inmiddels verstreken en merk ik dat de onderhoudskosten behoorlijk oplopen. Om een voorbeeld te geven: als ik mijn meest recente factuur van Tesla betaal (die ik deze week of volgende week ga krijgen), betekent dit dat ik de afgelopen 10 maanden maar liefst €10.000 aan de auto heb uitgegeven (luchtveringen voor en achter, compressor, allerlei draagarmen, 2x aandrijfassen). Omdat de auto nu persoonlijk bezit is en niet meer onder mijn BV valt, zijn de kosten geen pretje meer...
Onlangs ontstond er een probleem: een gescheurde aandrijfashoes. Door deze scheur kon de auto niet door de APK komen. Het verwarrende hieraan is dat deze aandrijfassen pas in maart vervangen zijn door Tesla vanwege een ander probleem (hevig getril bij het optrekken). Toch beweert Tesla dat de huidige schade is veroorzaakt door een impact, alsof ik ergens overheen of tegenaan ben gereden. Ze hebben ter onderbouwing foto's gestuurd, maar ik kan uit deze foto's niet opmaken waar ze het over hebben.
Tesla wil dat ik nu opnieuw betaal voor het vervangen van de aandrijfassen.
De garage waar ik mijn APK liet doen, gaf aan dat het ook mogelijk is dat er iets verkeerd is gegaan tijdens de vervanging in maart. Het is mogelijk dat er iets beschadigd raakte tijdens de vervanging van de aandrijfassen in maart, wat later tot de scheur heeft geleid. Desondanks heb ik, weliswaar onder protest want ik heb de auto nodig, de reparatiekosten geaccepteerd. Maar ik vraag me af: Hebben anderen dit ook ervaren? En waarom wijst Tesla zo stellig naar mij als veroorzaker?
Dit gaat om Service center Amsterdam.