Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: Tesla voor een verjaardag 10 November.

This site may earn commission on affiliate links.
Op zoek naar een Tesla voor een verjaardag op 10 November. In Den Helder.
- Met of zonder chauffeur. Indien zonder liefst in Noord-Holland ivm halen/terug brengen.
- Het liefst van 's ochtends 10 tot 's avonds 8. (Mijn auto blijft achter bij u en mag indien nodig gebruikt worden). Dit is natuurlijk bespreekbaar naar de wens van de eigenaar van de auto. Indien chauffeur is een uurtje genoeg maar zonder chauffeur is het terug brengen tijdens de verjaardag niet te doen.

Alles is bespreekbaar aangezien het al geweldig zou zijn als er uberhaupt iets geregeld kan worden!

Contact via dit forum of via WhatsApp: 06 12901443
 
Op zoek naar een Tesla voor een verjaardag op 10 November. In Den Helder.
- Met of zonder chauffeur. Indien zonder liefst in Noord-Holland ivm halen/terug brengen.
- Het liefst van 's ochtends 10 tot 's avonds 8. (Mijn auto blijft achter bij u en mag indien nodig gebruikt worden). Dit is natuurlijk bespreekbaar naar de wens van de eigenaar van de auto. Indien chauffeur is een uurtje genoeg maar zonder chauffeur is het terug brengen tijdens de verjaardag niet te doen.

Alles is bespreekbaar aangezien het al geweldig zou zijn als er uberhaupt iets geregeld kan worden!

Contact via dit forum of via WhatsApp: 06 12901443


ik ben aan het wachten op de levering dus als deze voor die tijd er is mag je hem gebruiken hoor ... Boetes zijn eigen rekening :p
 
Er zijn al meerdere keren Tesla ervaringen mogelijk gemaakt via dit forum. Het helpt wel als je wat meer achtergrond informatie geeft, over de jarige bijvoorbeeld, die al zijn / haar hele leven Tesla volgt, of iets dergelijks.
De jarige word 20 en de enige auto die ze ooit wil is een Tesla (zolang als ik me kan heugen) helaas is daar niet het budget voor.

Zelf heeft ze nog geen rijbewijs (ze is ermee bezig) dus met of zonder chauffeur maakt niet uit. Ze mag zelf toch nog niet rijden.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Misschien ook van belang even te benoemen hoeveel (kilo)meters er zal worden afgelegd.

p.s. voor de persoon die de Tesla uitleent zonder chauffeur (wat ik niemand zal adviseren want je bent niet verzekerd). Even de begrenzer erop en de auto in Valet modus zetten.
Valetmodus limiteert meen ik de snelheid tot iets van 50km/u, dat is wel erg karig voor een verjaardagscadeau :)
 
Er zijn al meerdere keren Tesla ervaringen mogelijk gemaakt via dit forum. Het helpt wel als je wat meer achtergrond informatie geeft, over de jarige bijvoorbeeld, die al zijn / haar hele leven Tesla volgt, of iets dergelijks.
klopt:) Zoals jij bij mijn zoon in Gouda;) Inmiddels hebben we nu 2 maanden een 3, maar de foto van die dag staat nog steeds in zijn kamer:)

Dit forum en mijn zoon hebben dus eigenlijk 50k gekost, dus kijk uit met wat je voor haar verjaardag regelt;)
 
klopt:) Zoals jij bij mijn zoon in Gouda;) Inmiddels hebben we nu 2 maanden een 3, maar de foto van die dag staat nog steeds in zijn kamer:)

Dit forum en mijn zoon hebben dus eigenlijk 50k gekost, dus kijk uit met wat je voor haar verjaardag regelt;)
Mooi Danny,
Goed dat dingen niet altijd lopen zoals je verwacht.
Maar je krijgt ook wel wat voor die 50k hè.
 
  • Like
Reactions: Maarten and Danny n
Valetmodus limiteert meen ik de snelheid tot iets van 50km/u, dat is wel erg karig voor een verjaardagscadeau :)

"If you're a little worried about handing over the keys to your Tesla to a valet, then you might be tempted to engage the car's "Valet Mode," which limits the speed of the car to 70MPH and tops out the power and acceleration to just 25 percent."

Vind het mooi, maar 25% vermogen voor iemand die nog nooit in een Tesla gereden heeft. Snelheids limiet is 112 km/h. Dat is ook gewoon perfect.
 
Misschien ook van belang even te benoemen hoeveel (kilo)meters er zal worden afgelegd.

p.s. voor de persoon die de Tesla uitleent zonder chauffeur (wat ik niemand zal adviseren want je bent niet verzekerd). Even de begrenzer erop en de auto in Valet modus zetten.

In Nederland is de verzekeringen gekoppeld aan de auto, als je je auto uitleent blijft deze in principe gewoon verzekerd.
 
In Nederland is de verzekeringen gekoppeld aan de auto, als je je auto uitleent blijft deze in principe gewoon verzekerd.

Ik zou je verzekeringspapieren er maar even op na lezen :)

Meestal enkel van toepassing op directe gezinsleden. Je auto uitlenen aan je vriend, buurman of in dit geval een vreemde is zeker niet zo maar toegestaan.

Ja, de verzekering dekt uit bij gedupeerden maar zal de schade verhalen bij jou.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
In mijn omgeving heeft iemand hier helaas recent ervaring mee gehad. (de geleende auto was wa verzekering dus dat maakt het nog iets complexer)
Al dan niet of de schade verzekerd is je hebt altijd te maken met een eigen risico en bij een prive verzekering ook een terugval in schadevrije jaren.

Laten we er vanuit gaan dat het allemaal goed gaat maar, voor het geval dat is er een verzekering af te sluiten voor als je een auto leent. Voor de goede orde een aansprakelijkheidsverzekering van de lenende bestuurder dekt dit niet.

Voor lease auto's is uitlenen uitgesloten tenzij het inwonende gezinsleden betreft of je er zelf naast zit.
kortom: Gewoon even uitzoeken, kleine moeite en kan uit nabije ervaring melden scheelt een hoofdpijn dossier.

on topic ik heb een lease auto dus kan je helaas niet verder helpen om bovenstaande reden, succes hopelijk gaat het lukken!
 
Ja, wel even opletten dat mijn stelling enkel opgaat naar het vergoeden van een derde partij als de schade veroorzaakt is door de bestuurder. De verzekeraar schat het risico zo in op basis van de regelmatige bestuurders vermeld op het verzekeringscontract, al dan niet de inwonende leden van het gezin en het occasioneel uitlenen. Als je je auto uitleent en degene die je auto geleend heeft veroorzaakt een ongeval, zal je verzekering de schade aan derden vergoeden maar zonder all risk verzekering heb je dan als eigenaar het recht om de schade op jouw wagen te verhalen op degene die je auto geleend heeft, voor zover dat risico tevoren niet is afgesproken en al dan niet op papier is gezet.